K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2008, 03:00   #1
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
Question selvstændig som fleksjobber???

hvordan er reglerne lige på det område jeg var ny startet selvstændig ved siden af et mindre deltidsjob. da jeg kom ud for min arbejdsulykke og derfor måtte lukke firmaet

nu er spørgsmålet så kan jeg starte op igen bare med tilskud ( alså mit eget fleksjob ) eller hvordan pokker fungere reglerne.... for det ville faktisks løse næsten alle mine problemer...

nogen herinde der har tjek på den slags
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2008, 23:56   #2
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
er der slet ikke nogen der kan hjælpe her?? jeg kan se der tidliger har været en tråd fra 2006 om det samme emne og der var der heller ikke nogen gevindst smiler!!

hvor pokker finder jeg ud af det smiler...er helt blank har læst afsnittet i guiden fleksjob nr 17 uden at blive ret meget kloger...det handler kun om folk der i forvejen var selvstændige !!!!!!!!
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2008, 00:27   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Laurana...

Kan du ikke prøve at kontakte nedenstående?

De må kunne hjælpe dig videre, for det må være muligt at blive selvstændig.

http://www.dukh.dk

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2008, 16:14   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Laurana...

Her findes lidt regler om at være selvstændig fleksjobber:
http://www.clh.dk/?id=1337#c3314

Der står også i HK pjece om selvstændige erhvervsdrivende fleksjobber:
http://www.hk.dk/www/servicenavigati...r/job/fleksjob

Der kan ydes tilskud til selvstændige erhvervsdrivende til at fastholde beskæftigelse i egen virksomhed i et fleksjob.
Fleksjobbet kan først oprettes, når alle revalideringsmuligheder eller andre foranstaltninger har været afprøvet for at etablere arbejde på det ordinære arbejdsmarked.
Kun hvor det er åbenbart formålsløst, skal de foranstaltninger ikke gennemføres.
Tilskud til selvstændige erhvervsdrivende skal overvejende anvendes til at kompensere for den ekstra omkostning, vedkommende har ved at få andre til at udføre opgaver, som han eller hun ikke selv kan udføre.
Tilskud ydes med 1/2 eller 2/3 af mindste overenskomstmæssige løn for det pågældende ansættelsesområde for nyansatte uden faglige
kvalifikationer.
Ansættelse i fleksjob i ægtefælles virksomhed kan kun finde sted, når der er tale om et ansættelsesforhold som lønmodtager. Der skal
være tale om et reelt job, som følger gældende regler for løn og ansættelse.
Der kan derimod ikke ydes tilskud til løn ved ansættelse som medarbejdende ægtefælle i egen virksomhed.


Du kan evt. søge videre under Nyttige Links på K10.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2008, 16:28   #5
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
tusind tak for hjælpen, nu er der lidt at arbejde videre med selv om jeg nu ikke er hk´er men arbejder inden for wellnes og skønheds branchen smiler..
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2008, 01:48   #6
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
Der udgives et hæfte som hedder scociale ydelser ,deri står der noget om selvstændige flexjobber hæftet kan også downloades
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2008, 17:50   #7
Simmer
Elsker at være her på K10
 
Simmers avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 73
Styrke: 17
Simmer er ny på vejen
Hvis det er indenfor wellnes og skønheds branchen du vil starte klinik op mangler du måske en anden fleksjobber til at hjælpe dig
Nej spøg til side, men jeg er selv uddannet kosmetiker og krydser finger for at det vil lykkes dig at komme i gang med hjælp fra kommunen.
Simmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2008, 01:17   #8
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
he he tak for tilbudet .. men har nu kun planer om noget små og godt, der kan gøre livet lidt letter og mere menings fulgt for mig, da jeg savner at arbejde inden for området smiler....
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Selvstændig som fleksjobber? Mama Spørgsmål ang fleksjob 18 12-09-2013 22:23
Selvstændig boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-03-2012 13:48
Selvstændig fleksjobber med en ansat også i fleksjob vikingqueen Spørgsmål ang fleksjob 4 03-02-2011 00:24
Kan man være selvstændig som fleksjobber? Lilian Spørgsmål ang fleksjob 9 26-04-2010 08:44
Selvstændig. boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 28-03-2010 11:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension