K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2008, 10:12   #11
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Tak

Det er rart at have en hel række eksperter til rådighed! Det ser ud til at vejen frem er at aftale et forløb med hende sagsbehandleren. Jeg er gået i gang med at læse alle reglerne - der står ord som "individuelt og fleksibelt opfølgningsforløb" og "Kommunen skal inddrage den sygemeldte" Det må kunne bruges til et eller andet....
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2008, 11:17   #12
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
Hej cl8,

Jeg er bare lidt nysgerrig. Det må da være en nogenlunde gavmild kommune, du bor i. Varighedsbegrænsningen gør jo for mange, at man ryger ud af sygedagpengesystemet. Men du har vel så haft arbejde ind i mellem dine sygeperioder?
Jeg fik at vide, at når man er syg, så må man INTET. Man er "syg på fuldtid".

Held og lykke til dig!!
Mvh
Cherie
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2008, 11:37   #13
akp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2007
Indlæg: 26
Styrke: 17
akp er ny på vejen
Den samme besked fik jeg. Man er "syg på fuldtid", men kommer lige til at tænke på at der kan være forskel på om man kommer fra arbejdsløshedunderstøttelse eller fuldtidsarbejde. Jeg kommer fra arbejdsløshedsdagpenge og der kan man ikke være deltids sygemeldt, enten står man til rådighed for arbejdsmarkedet eller også gør man ikke. Hvis man er blevet sygemeldt fra et arbejde kan man jo godt blive deltidssygemeldt.. måske denne forskel gør at man får forskellige beskeder hos kommunen.
akp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2008, 12:42   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg fandt det her over hos http://www.sr-bistand.dk/netbrevkass...var.asp?id=530 og der står at man godt kan holde ferie det der står er ordret


Citat:
Spørgsmål
Når man modtager sygepenge, må man så holde ferie i udlandet, jeg har fra min Akasse fået oplyst at jeg er berettiget til 25 dages ferie, hvad gør jeg for at få dem udbetalt, har været syg siden sep. 2003.

Svar

Man kan godt holde ferie i et andet EUland, når man er på sygedagpenge. Forudsætningen er dog, at lægen siger OK til at man rejser, og rejsen ikke forhaler en raskmelding - f.eks ved at man ikke kommer til undersøgelser, behandling eller genoptræning. Med hensyn til oplysningen fra din A-kasse må jeg desværre nok skuffe dig lidt. Jeg vil umiddelbart tro, at den meddelelse du har fået, går ud på, at da du har været sygemeldt sidste år, har du optjent ret til 25 dages feriedagpenge. Det er ikke det samme som egentlige feriepenge, som under alle omstændigheder udbetales. Feriedagpenge træder i stedet for feriepenge, når man holder ferie fra job eller ledighed og ikke på grund af sygdom eller ledighed har optjent almindelige feriepenge. Du kan altså ikke få udbetalt feriedagpenge, når du er sygemeldt, men har ret til dem, hvis du raskmeldes og er i job eller på understøttelse, når du skal holde ferie.

Jeg satte lige det hele ind også det om feridagpenge, jeg har en veninde der lige pt er sygemeldt og som tog på ferie (ingen problemer med kommunen der det var ok ) men hun troede at hun kunne få sine feriedagpenge fra a kasse og blev slemt chokeret og fattig da hun opdagede at det ikke forholdt sig sådan ....

Så bare lige en lille reminder til dem der står i a-kasse


akp hvordan det forholder sig med deltidssygemeldinger og ferie tror jeg nu ikke der er nogen forskel på, der forskellen er , ligger nok ved hvad sagsbehandlerne ved og hvad de ikke ved....

Hvad ang at have frivilligt arbejde når man er syg så har jeg ikke kunne finde noget om det, men min logik siger at det skal man ikke have....

Hvis du har frivilligt arbejde , så kan man jo ikke vide om det tære på helbreddet og hvad når du skal i arbejdsprøvning, hvor mange timer kan du så arbejde ?

hvad er det for noget frivilligt arbejde? hvor mange timer om ugen er det ? osv...

Jeg ville i hvertfald være forsigtig med det, jeg ved at det er dødens pølse at rende rundt hjemme, men bare sådan noget som K10 og min aktivitet herinde er blevet brugt i forbindelse med at prøve at få mig op i timer da jeg var i fleksjob (når jeg kunne skrive her så kunne jeg vel stoppe med det og lukke eller afhænde K10 og på den måde få en ekstra time eller to på arbejdet)

og det var ikke engang en arbejdsprøvning men et fleksjob, kommunen havde ikke rigtig forstand til at kigge på tiderne jeg skrev (min arbejdsplads er jo ikke åben for mig 24-7) så nej jeg ville være forsigtig med frivilligt arbejde og i stedet for se at komme i arbejdsprøvning i en fart så der kan komme gang i sagen og man kan finde ud af hvordan det hele ser ud....

men det er altså kun logik og egen erfaring der får mig til at sige det, så det kan da godt være der findes nogle regler omkring det som jeg bare ikke har kunne finde
  Besvar med citat
Gammel 13-02-2008, 14:03   #15
akp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2007
Indlæg: 26
Styrke: 17
akp er ny på vejen
Hej Hejdien

Er glad for at satte linket ind vedr. sygedagpenge. Har fået af vide at jeg ikke må besøge min bror og hans familie i Spanien mens jeg er sygemeldt, det har så stået på i 2,5 år nu hvor jeg har været sygemeldt, raskmeldt, sygemeldt (her til sidst i et år) osv. Jeg går bare og venter og venter og er med et halvt års mellemrum til en eller anden undersøgelse så går der et halvt år hvorefter lægekonsulenten synes jeg skal udredes et andet sted) Min sagsbehandler siger det er mod loven at tage på ferie. Mht til frivilligt arbejde så havde jeg 4 timer ved kræftens bekæmpelse hver uge. Det var jeg rigtig glad for og har svært ved at se hvad forskel det ville have gjort inden for de sidste 2,5 års ventetid. Men ok sådan er reglerne og jeg håber snart at der sker lidt mere i min sag.

mvh Akp
akp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2008, 14:44   #16
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Hej cl8,

Jeg er bare lidt nysgerrig. Det må da være en nogenlunde gavmild kommune, du bor i. Varighedsbegrænsningen gør jo for mange, at man ryger ud af sygedagpengesystemet. Men du har vel så haft arbejde ind i mellem dine sygeperioder?
Jeg fik at vide, at når man er syg, så må man INTET. Man er "syg på fuldtid".

Held og lykke til dig!!
Mvh
Cherie


Hej Cherie.

Mine sygedagpenge blev forlænget efter de 52 uger, fordi kommunen pludselig fik travlt med at sende mig ud i en arbejdsprøvning. Det samme skete efter forlængelsen. Derefter ville kommunen sende mig på kontanthjælp - hvorefter jeg søgte pension - og derfor forlængede de igen. Der gik 10 mdr med pensionssagen - det er forklaringen på de tre år på sygedagpenge

Jeg var i arbejde i 30 timer pr uge, da jeg blev sygemeldt og fik derfor kun sygadagpenge for 30 timer. Det viste sig at være en fejl, da jeg VAR frigjort af min ansættelseskontrakt - så jeg fik sygedagpenge for 7 timer pr uge med tilbagevirkende kraft - efter at have læst det herinde (OG inddraget min fagforening!)!!

I den periode hvor jeg "kun" fik sygadagpenge for 30 timer pr uge var jeg i arbejdsprøvnig og fik så tilbudet om det her "lille" job. Kommunen gav grønt lys for det - mod at lønnen blev modregnet mine sygedagpenge. Her var det så, at jeg klagede til amtet - for jeg mente ikke de kunne trække mig når jeg jo egentlig kun var deltidssygemeldt (30 timer pr uge). Kommunen fik medhold, fordi de havde varslet det mundtligt (det stod i min borgerjournal at de havde oplyst mig om det). Efterfølgende fik jeg jo så de 7 timer udbetalt oveni for perioden....

Er det til at finde rundt i?? Jeg har nærmest opgivet... Men føler jeg har kæmpet for min ret - og fået det

Er nu endelig videre i systemet - klagede til borgmesteren over alle de fejl i min sag (og 9 forskellige sagsbehandlere ialt) og blev skam indkaldt til dialogmøde på jobcentret. Derefter smækkede jeg en revalideringsansøgning på bordet (i 3 underskrevne eksemplarer - én til hver) og fik så tilkendt 5 års revalidering med påstart på VUC i 1½ år - på 18 timer pr uge.... Så det betaler sig at KÆMPE!!! Troede ikke jeg ville overleve... men jeg holdte ud...

Fysikken er ikke heeeelt enig i alt det hér........ men jeg prøver - og bedst af alt - jeg føler jeg kommer videre for hver dag der går. Jeg har fået vished og står ikke længere i ingenmandsland! Dét i sig selv er noget der styrker

Undskyld hvis mit indlæg er langt - og urelevant for tråden...
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge stop hvad nu,! hjælper Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 18-02-2013 14:13
et års sygedagpenge..Og hvad så?! brox81 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 01-06-2012 22:50
afbrudt revalidering, hvad nu-sygedagpenge ??? Nana M Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 16-03-2012 16:20
Hvad skal jeg gøre - Sygedagpenge stopper. Færdig Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 30-01-2011 02:08
Efter sygedagpenge stop, hvad skal jobcentret så? Heart2breake Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 24-01-2011 09:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension