K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2009, 09:53   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Thumbs up 200 forskellige slankekure

Sad og så TV2, hvor de nævnte et link til 200 forskellige slankekure.

En del herinde har nævnt vægttab, så måske nogle kan få glæde af linket.

Det er desværre på engelsk, men med lidt snilde, kan Google lave en "oversættelse".

http://www.everydiet.org/

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 14:25   #2
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg har taget en del på i løbet af årerne på grund
af døsende medicin og det at jeg ikke kan klare at dyrke
meget motion på grund af helbredet, jeg har så fået nogle
meget effektive slankepiller hos lægen, efter at have prøvet
alverdens slankekure, og så er de heller ikke dyre.
Jeg fatter bare ikke at man kan markedsføre slankepillen
Alii, som skulle fjerne 25 procent af ens fedtindtagelse,
hvis man spiser 80 gram fedt om dagen, så fjerner man
20 gange 9 ( et fedtgram består af 9 kalorier ) dvs. 180 kalorier
om dagen, eller 1260 kalorier om ugen, og når man så skal tabe
7000 kalorier for at tabe et kilo, så er der lang vej, men for
dem som spiser meget fedt, kan det måske være de ændrer
kostvaner når de får bivirkninger af det, men jeg mener det
er en fup pille, pillen virker ikke appetitdæmpende, så man
kan fortsæt indtage for mange kulhydrarter, hvilket har været
mit problem.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 15:22   #3
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Fint for dem der har brug for det;-)

Men hvad med alle os der taber os pga medicin? Er der en 'fedekur' side?
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 15:44   #4
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 58
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
mine råd

hejsa

17 måneder på krykker, depri, så spiste hvad jeg havde lyst til + masser af dåse cola, og lå på sofaen med smerter hele dagen

men en dag + 24 kg tungere, gik jeg til lægen, fik til at starte på regenon retard, depot piller, som skulle virke på den måde at de ændrer på hjernens lyst til mad, også fik jeg et spark af en kammerat og råd

drop kure, drop besværlige madplaner, og et køleskab hvor man kun må spise det som står i planen og opdager efter 1 uge at 30% skal smides ud, og hvis man så er på kontanthjælp eller ikke overlevelses hjælp, så har man slet ikke råd til det

her er min løsning:

1. er ikke kur men KOST ÆNDRING.... det du kommer i indkøbskurven = ender i køleskabet = ender i munden

2. REDUCER FEDT
og her mener jeg ikke drop fedt helt, noget skal vi jo have, men vil du have dressing til salaten, så tag fromaise fraiche på 0,3 % fedt istedetfor creme fraiche 18%, eller tag tyndt lag smør på rugbrødet. OG DROP light produkter, det er snyd, for med både fedt og sukker i, eller andet, så feder de aligevel.

3 OG masser af vand.....jeg kan ikke drikke postevand a la søborg, så det blev dåse sodavand, eller senest sidste uge købte jeg en sodastream maskine, ren 80er nostalgi, og skummet eller mini mælk

jeg spiser f.eks

morgen: havregryn eller grovfras, er fibre og mindste sukker indhold, alt fra kellogs er prop fyldt med sukker, nogle gange 2 friske kolde appelsiner som blev presset, er sku som at få et c vitamin indsprøjtning, også 2 x dåse danskvand

frokost: frugt, eller rugbrød, og dåsemakrel er helt ok at spise, eller tun, kom lidt agurk/peberfrugt på eller skal du ha dressing, så fromaise fraiche 0,3% med lidt karry

middag:
oftest en bradepande med håndskåret kartofler, broccoli, gulerødder, squash, champignon, alt vndes i lidt olie, salt+peber+ ca 0,3-0,4 dl vand i bunden for så bliver det nemlig til naturlig sovs. og på risten, kalkun eller kylling fillet, laks, eller hvad man har lyst til.

og regel nr 4. GØR DET SPÆNDENDE, har du spist kylling i 2 dage, se hvad der er i køleboksen i supermarkedet og bestem dig der, også brug dine grøntsager og kartofler igen, så undgår du at smide dårlig grøntsager ud, og jeg synes faktisk det viser man kan leve sundt og billigt på kontanthjælp.

også helst kartofler5-6 x ugen og kun ris eller pasta 1 x om ugen

og var jeg sulten når jeg var ude at køre eller om eftermiddagen, købte det hersens cactus nødde og frugt stænger, ja ok, nok lidt sukker mm, men igen efter filosofien reducer fedt, er da bedre at tage en banan eller frugt stang end en snickers bar.

og var jeg sulten om aftenen, så minimælk i en blender med frosne jordbær, og måske kivi/appelsin osv, er frit valg, så havde jeg en dejlig kold jordbær shake, uden fedt

men valgte at lørdagen der kunne jeg godt tage en bøf, eller nogen gange tage på burger king....uhmmmm...

MEN VIGTIGST AF ALT, startede ikke dette for at tabe mig, gjorde det for at få energi i hverdagen, havde 0 energi, og for at komme væk fra sofaen.

motionerede så godt jeg kunne, så tog hverdag ned til en sø og gik en lille tur, blot det at røre sig

og efter ca 7 med så havde jeg tabt 24 kg, så måtte skifte hele garderoben ud, skjorterne sad sku 25 cm ud fra maven, og var gået 1 ned i buksestørrelse, og havde absolut mere energi

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 15:49   #5
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 58
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
glemte....

hejsa

siger jer sådan en portion ovnstegte grøntsager, det er som slik synes jeg.

er der nogle på k10, der mangler inspiration, et spark, et tip, er i tvivl om de handler rigtigt mm, send mig endelig en privat besked, eller måske havde nogle nye råd til mig
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 15:58   #6
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Sushi er også utroligt lækkert og sundt.Jeg ved godt det er dyrt, men sammenlignet med fed mad og slik og cola til dessert så er det nok samme prisklasse.Der findes desværre kun to måder til varigt og effektivt vægtab, og det er kostomlægning og motion. det tager omtrent 14 dage at vænne kroppen til en ny livstil og det er en god investering.paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 16:06   #7
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg synes det er flot du har tabt dig, jeg har i mange år
levet på den måde du gør, og tabte mig også, men tog
det hele og mere på, mit stofkifte ligger nu i den lave ende
da jeg ikke kan holde til megen aktivitet, og desuden får
døsende medicin, jeg har læst bogen tab vægt uden at tælle
kalorier, skrevet af Martin Katahn, han giver en god
information om hvor fedtet gemmer sig, men det er nu
ikke ligegodt hvor mange kulhydrater man spiser.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 17:14   #8
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 58
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
sushi advvvv

hejsa

sushi er ok, bare det er stegt eller kogt

men når man tænker tilbage, så kan man se sammenhængen, god sund fedtfattig mad, lidt motion/gå ture = vægten rasler ned ad stille og roligt = man får pludselig mere og mere energi, ok tar da en lur i ny og næ, men kun med god samvittighed, efter motion, have handlet = er især også mentalt, mærker mere glæde..........
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 18:02   #9
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Min mand har lavt stofskifte ( MEGET) Så da han oveni fik sukkersyge, var det på tide og smide killoerne... På 6-9 mdr tabte han ca 30 kg! (til normalvægt)

Nu får han det faktisk dårligt af fed mad! ( Rart for ham hehe) Det eneste det faktisk drejer sig om er, at få de grønsager ind og så dyrke motion...
'
Han havde det sådan, at om lørdagen har han 'fri'.. DVS han spiser liiige hvad han vil- om det er burgerking eller hvad det er ... Og han holder vægten!

Bare man husker og få de mellemmåltider;-)

I starten plejede han og veje grøntsager op... min 800 g pr dag... når det var spist havde han heller ikke lyst til alt det usunde... Bare husk mellemmåltider- og forbered dem i god tid ( det er vel derfor vi vil have usundt, det er nemt)

Mvh supercarla
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 18:24   #10
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hvis din mand får det dårligt af fed mad, hvorfor spiser
han så mad fra Burgerking, og kan det påvirke hans sukkersyge?.
eller er det mest sukker man skal undgå. når man har sukkersyge.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forskellige regler? Peppe Nyttigt at vide for Førtidspensionister 1 01-10-2010 10:02
Spg vedr. de forskellige kategorier mor4 Alt det andet 5 27-11-2008 13:44
Hvor mange forskellige jobs Simmer Alt det andet 2 17-02-2008 22:03
De forskellige matchgrupper bantam Politik og Samfund 3 10-04-2006 22:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension