K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2009, 22:57   #1
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Incita = reva

INCITA er det gamle REVA som blot har fået nyt navn. Det er en privat aktør, der skal få pisket de syge væk fra arbejdsløs statistikkerne. Enten på kurser, tvangsaktivering og trusler på din økonomi og dermed dit liv. Vi er slaverne - de er slave ejerne og kan skalte og valte med folk ligesom de vil.

Her er deres hjemmeside hvor de roser sigselv, så det kun kan være løgn det meste.
Gad vide hvor meget alle disse firmaer koster staten og dermed os alle skatteydere?

http://www.incita.dk/1-137-foertidsp...somraadet.html

Nyrup regeringen var ret godt til at sminke arbejdsløs tallene, men VKO er nærmest virtuose mestre i løgne...

Nogen der har haft kendskab personligt til INCITA?


Og her er en artikel om det:

Af Jørgen Eckmann

I 2008 skiftede Revacentret i København navn til INCITA. Incita er en forkortelse af incitament.

Fra 1. januar 2009 har Incita fået en ny rammeaftale med Københavns Kommune og med Jobcenter Stat. Der er opnået driftsaftale med Socialforvaltningen om fortsættelse af Kilden, der er et aktivitetsprojekt for borgere med senhjerneskade. Derudover har Incita fået udviklingsmidler til flere forsøgsprojekter indenfor beskæftigelsesområdet.

Incita tilbyder også konsulentydelser indenfor sundhedsområdet og sygefraværsområdet til virksomheder og offentlige institutioner. Det mest interessante perspektiv for Incita er, at virksomheden nu er i position til at koble rehabiliteringen til tilbagevenden til job.



Link -
http://www.handicap.dk/lokalt/kobenh...beretning-2008
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 23:10   #2
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Private aktører med forskellige navne---

Hej Mugge.
Lige min kæphest du skriver om, kender ikke lige Incita, men andre og i mine øjne er de pengemaskiner.

se forøvrigt tråd vi har om dette og en god avisartikel , under Zuzas link i tråden.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=7440

Som jeg ser det skyder de frem som padehatte lige nu og mon de er berørt af krise ?
Nej vel, de tjener stygt på os skatteborgere.
Hilsen thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 08:04   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Mon ikke Quick Care også er en af disse paddehatte.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=7...ght=Quick+Care
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 11:58   #4
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
http://www.incita.dk/data/files/pdf/katalog_2008.pdf

Her er et link til incitas tilbud og priser.

En ting er hvad de mener de kan, en anden ting er hvad der reelt foregår.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 12:51   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg har været på Reva/Incita 2 gange. Der er ingen tvivl om, at når alt kommer til alt, så handler det om penge, mange penge. Og noget af deres arbejde er rent ud sagt noget møg og ikke helt i overensstemmelse med sandheden..
Synes dog alligevel jeg fik god hjælp dernede.

Men der er ingen tvivl om, at det er rene pengemaskiner, det er vanvittigt, at kommunen bruger så mange penge på alt det med privat aktør, men det er jo ikke Incitas skyld..

Har lige fået at vide, at deres Amager afdeling er lukket, så måske det ikke kører så godt for dem længere? Jeg ved det ikke..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 14:40   #6
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Fedt med alle de links. Tak skal i have, vi er nok mange der kan få brug for den information.
Specielt synes jeg det var morsomt at kigge på pris-listen.
Jeg har regnet ud af mine 4 uger vil løbe op i over 100 tusind kroner!
Hvorfor giver de mig ikke bare pengene direkte så vil jeg da bruge dem til noget meget mere fornuftigt:
Jeg lejer en lystbåd i Phuket Thailand i to uger, med fiskestænger og dykkerudstyr, og inviterer alle fra K10 med på en tur!

Nogen der er friske?
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 15:22   #7
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Ja, jeg er klar

Det mest sindssyge er at kommunen er villig til at bruge så mange penge på folk, men hvis de ikke får det ønskede resultat, bliver det bare fejet af bordet, som om det aldrig var sket.

Det kan man da kalde svineri med skattekronerne!

Gad vide om det ku`have noget med refusionen fra staten at gøre?

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 17:20   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Nu ved jeg godt at Reva/Incita ikke er det samme som Quick Care, men jeg læste noget om, at et forløb hos Quick Care kostede 10.000 kr., hvoraf kommunen fik det halve refunderet fra staten.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 18:21   #9
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
http://www.incita.dk/data/files/pdf/katalog_2008.pdf

Her er et link til incitas tilbud og priser.

En ting er hvad de mener de kan, en anden ting er hvad der reelt foregår.
Hej
Hold da op, hvis det er nogenlunde priser på deres ydelser, kan jeg godt forstå, de har råd til husleje på de dyreste adresser i KBH, og totalt istandsatte lokaler og firmabiler, når de evt, besøger os der var i arb, prøvning.
Vi var rigtig mange hold da jeg var tilknyttet Contra KBH,
adskellige var sågar i arbejdsprøvning der i Vester Farimagsgade på deres exclusive adresse et lille stenkast fra Rådhuspladsen flrer var i kantinen, jeg blev selv spurgt om jeg ville , men valgte noget andet--- så også der hiver de gratis arb, kraft hjem.
Sad lige og læse i en anden tråd her på K10, at ISS nu også tænker at slå sig ned som privat aktør,
Ja, jeg er snart måløs de øjner en penge maskine der, både pga, krisen med flere ledige nu--og samtidig kan vi gå og trælle og moppe deres gulve i diverse halv-dårlige arb, prøvnings foranstaltninger.
Pu-ha, det lugter af kasse tænkning ---med os som betalere både psysisk og fysisk og over skatten.
thelma.
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2009, 01:04   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er nogle vilde priser!!

Hvor om alting er, så har jeg altså kanon gode erfaringer med Incita. Det var nemlig en psykolog og en sagsbehandler fra Incita der kom hjem til mig ang 'snak om arbejdsprøvning' men de indså lyn hurtigt at jeg ikke var istand til det, og skrev en rigtig god progressionsrapport til min daværende sagsbehandler, der forklarede, at de simpelthen ikke turde tage mig i arbejdsprøvning grundet mine psykiske lidelser, endvidere skrev de at de på ingen måde ville gå mod min psykiaters vurderinger, som de fandt helt i tråd med deres egne observationer.
De var helt igennem bare fantastiske!
Så i lige mit tilfælde, handlede de med fornuften, og ikke med lommeregneren.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Incita, nogen med erfaring der har været der? Evaave Politik og Samfund 42 11-09-2017 16:56
Reva...G....... wind At søge førtidspension 0 06-01-2012 10:49
Arbejdsprøvningspakke Incita brønshøj Alt det andet 1 19-09-2010 21:14
Hvor seriøst bliver Reva/Incita mf taget? Ninja Dit og Dat 28 26-11-2008 23:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension