K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2008, 22:57   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Lov, bekendtgørelser, cirkulærer osv.

Hvad er lov?

Hvad er bekendtgørelse?

Hvad er cirkulære?

Hvad er love og bekendtgørelser?

Citat:
Love
Love er retsregler, der er blevet til i overensstemmelse med den lovgivningsprocedure, der er foreskrevet i Grundloven. Ifølge proceduren skal et lovforslag underkastes tre behandlinger i Folketinget og normalt også i udvalgsbehandling før den endelige vedtagelse.

Loven skal herefter stadfæstes af "Kongen", subsidiært Dronningen og kundgøres for at kunne træde i kraft. Kundgørelsen sker normalt i Lovtidende.

Som hovedregel indeholder lovene de væsentligste bestemmelser og principper, mens det overlades til administrationen (f.eks. ministerium, kommune eller amt) at udarbejder de mere underordnede forskrifter om ordningens tekniske og praktiske gennemførelse.

Bekendtgørelser
Bekendtgørelser er generelle lovforskrifter, der er fastsat af en minister med hjemmel i en lov.

Bekendtgørelsen kundgøres normalt i Lovtidende, hvorefter den træder i kraft overfor borgerne. En bekendtgørelse må ikke være i strid med loven, men tillægger på samme måde - og med samme gyldighed - som loven borgernes rettigheder og pligter.
http://www.netoplysning.dk/forenings...tg%C3%B8relser
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 01:21   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Angry Borgerne har pligt til at kende bekendtgørelsernes indhold

Citat:
Bekendtgørelser er administrativt udstedte forskrifter, hvor man udstikker de mere detaljerede, praktiske retningslinier, således at de stemmer overens med lovens intentioner.

Borgerne har pligt til at kende bekendtgørelsernes indhold.
Hvordan i alverden kan man forvente det af borgerne, når folketingets politikere ikke engang selv kan gennemskue, hvad der foregår?

HVORNÅR ER DET BESLUTTET? OG AF HVEM?

http://www.ams.dk/sw1881.asp

Og her er bekendtgørelserne så... værsgo at opfylde "pligten"... som er værre end "Find Holger".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 25-07-2008 kl. 01:32.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 01:42   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Manglende viden

Citat:
Manglende viden

Ukendskab til lovgivningen er ikke undskyldning for nogen.

Derfor har man som supplement - og som en yderligere service overfor borgerne - i nogle tilfælde anvendt annoncering i dagspressen som yderligere information for borgerne om retstilstanden.
http://www.netoplysning.dk/forenings...tg%C3%B8relser
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 08:12   #4
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
... heh
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 12:44   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hold da op - siger jeg bare

zuza, jeg synes bestemt dit spørgsmål er godt: hvornår er det bestemt og af hvem?

Hvem kan man skrive til om dette og til hvem?

Det ville jeg sandelig gerne have svar på

Øh, mon man kan forvente et svar
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 12:52   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er mig bekendt alment, at man som borger har pligt til at sætte sig ind i love mv.

Så det er ikke noget nyt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 12:56   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jaa, godt så, men forstår vi alle lige juristsprog, kommunalt ordævl m.m.

Neej, nu holder vi sgu

Forstå mig ret

Hmm, det vil jo selvfølgelig være i borgerens favør når sagsbehandler m.m siger: Det ved jeg ikke noget om - og straks kan man fyre af: Det er din pligt at vide!

FEDT
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 12:59   #8
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Bekendtgørelser
Bekendtgørelser er generelle lovforskrifter, der er fastsat af en minister med hjemmel i en lov.
Det må jo så være her der i den forbindelse for tiden ses kreative udlægninger af lovene efterhånden som regeringen strammer overfor alt og alle.
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 13:09   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, lige netop.

Dronningen skal ikke skrive under på bekendtgørelser. Kun selve loven.

Og jeg tvivler på, at ret mange politikere på borgen kan overskue lovgivningen på beskæftigelses- og socialområdet.

Se her er vi over 1.500, der kæmper for at gennemskue det.

Tænk på ordblinde, hjerneskadede osv. De har IKKE en chance.

Og det kalder man retssikkerhed.

Og så siger man, at borgerne ikke skal bruge advokat.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 15:32   #10
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
He he......... en sagsbehandler spurgte mig en gang for lang, lang tid siden (i forbindelse med min mor's kræft-sygdom, som jeg søgte plejeorlov til) "hvor ved du det fra" hvortil jeg svarede: det har jeg læst....... længere fremme i samtalen stillede hun igen det samme spørgsmål "hvor ved du det fra" - jeg svarede arrigt, at det havde jeg læst - til det sagde hun: "du læser godt nok meget" - jeg svarede: det er jeg jo nødt til - du gør det jo ikke.............

Det var bare et lille uddrag af en gammel histore fra det virkelige liv.


Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension