K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-05-2008, 12:09   #11
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Sommerenferien nærmere sig.

Hvis man er campist og førtidspensionist, kan man igennem DCU, opnå rabatter på overnatning, på forskellige campingpladser
Hvis det f.eks koster kr.65,00 pr. døgn, kan du som pensionist få et døgn til kr.55,25. Da det er mig som er medlem og pensionist, får min mand det til samme pris.
Man kan også på nogle musæer opnå rabat.

Det var mit lille tip til rabat.

Ha`en god dag fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2008, 22:37   #12
sanne52
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2007
Lokation: aalborg
Indlæg: 58
Styrke: 17
sanne52 er ny på vejen
Hej,det med billigere forsikringer gælder først når man er 60 år,jeg blev så glad men der går et par år endnu inden jeg kan nyde godt af det Men rart at få en masse gode råd,som ny førtids
Sanne
__________________
sanne52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2008, 01:22   #13
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
"Mimrekort"

Hej Mella.

Jeg er lidt i tvivl om, hvad du mener med man kan få et kort der gælder et år gratis og om det også har noget med mimrekort at gøre??

Mvh Phönix
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2008, 08:43   #14
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 16
Silke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sanne52 Se meddelelser
Hej,det med billigere forsikringer gælder først når man er 60 år,jeg blev så glad men der går et par år endnu inden jeg kan nyde godt af det Men rart at få en masse gode råd,som ny førtids
Sanne

Hej Sanne.

Næe... det med billigere forsikring, gælder for alle....for jeg er nemmerlig sleeeet ikke fyldt 60 år endnu...

I mit tilfælde skiftede jeg fra Codan til Alka - og så sparede jeg lige ca. 2.000,- kr. om året - så hvis du er forsikret et andet sted end Alka - så prøv at ring til Alka og hør, hvad deres pris er...

*Ring nu mens du har gejsten
på 70-12-14-16*



Citat:
Oprindeligt indsendt af Phönix Se meddelelser
Hej Mella.

Jeg er lidt i tvivl om, hvad du mener med man kan få et kort der gælder et år gratis og om det også har noget med mimrekort at gøre??

Mvh Phönix


Hej Phönix.

Jeg kommer lige med et bud, selv om jeg ikke hedder Mella...

Hos DSB kan man gratis få lavet et kort med billede på - dette kort virker et år, så skal det fornyes - og kortet bruges som dokumentation for, at man er pensionist og herved kan opnå rabat på forskellige ting....


__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2008, 09:27   #15
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Til Silkes svar vil jeg lige tilføje, at det er kommunen der udsteder en slags attest som du skal aflevere hos DSB, der så får lavet det omtalte kort (mimrekort).
Jeg tror du kan få attesten hos Borgerservice.

Husk et pasbillede
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2008, 10:04   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis I ser på dette link, så findes her allerede en masse om alle mulige nyttige ting om alt fra hjælpemidler til "mimrekort" og forsikringer.

Så hvis I vil spare tid, så tjek her.

http://www.aeldresagen.dk/MEDLEMMER/...r/default.aspx

Et overblik kan også ses her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3941

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2008, 13:04   #17
sanne52
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2007
Lokation: aalborg
Indlæg: 58
Styrke: 17
sanne52 er ny på vejen
Hej Silke.Jeg har haft ringet til både mit eget forsikringsselskab og Alka og de siger at jeg skal være fyldt 60 år,det kan jeg ikke forstå at du så kan
__________________
sanne52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2008, 16:41   #18
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 16
Silke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sanne52 Se meddelelser
Hej Silke.Jeg har haft ringet til både mit eget forsikringsselskab og Alka og de siger at jeg skal være fyldt 60 år,det kan jeg ikke forstå at du så kan
:


Hej igen Sanne...

Det forstår jeg ikke.... jeg ringede bare... og i løbet af ca. 5 minutter, så var dén aftale på plads.... ham jeg talte med sagde, at alle kunne blive medlem af Alka ??



Fat mod... ring igen og spørg efter LARS ANDRESEN... det var ham, jeg talte med og han var sød, hurtig og effektiv...

Og vend gerne tilbage med et svar... for ellers skal jeg fisme ringe til dem og høre, hvad det er for noget....




Citat:
Oprindeligt indsendt af migselv Se meddelelser
Til Silkes svar vil jeg lige tilføje, at det er kommunen der udsteder en slags attest som du skal aflevere hos DSB, der så får lavet det omtalte kort (mimrekort).
Jeg tror du kan få attesten hos Borgerservice.

Husk et pasbillede


Ja... jeg fik oz sådan en attest fra kommunen... godt, at du lige tilføjede, hvad jeg glemte... for det er da så ærgerligt at gå forgæves...





Tusind tak for links... jeg er ret ny herinde, så jeg kendte dem ikke.... men de skal da nærstuderes...
__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2008, 21:08   #19
sanne52
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2007
Lokation: aalborg
Indlæg: 58
Styrke: 17
sanne52 er ny på vejen
Hej Silke ja jeg ved godt at jeg kan tegne forsikringer ved Alka, men de giver først rabat når man er 60,men jeg ved ikke om du har misforstået mig
mange hilsner Sanne
__________________
sanne52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2008, 21:19   #20
Silke
Elsker at være her på K10
 
Silkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Indlæg: 87
Styrke: 16
Silke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sanne52 Se meddelelser
Hej Silke ja jeg ved godt at jeg kan tegne forsikringer ved Alka, men de giver først rabat når man er 60,men jeg ved ikke om du har misforstået mig
mange hilsner Sanne



UPS !

Jo, så har jeg misforstået dig... jeg troede, at du mente at du ikke kunne få en forsikring hos Alka, før du var 60.....



... men under alle omstændigheder, er der måske alligevel penge at spare ved at skifte selskab - det var der i alt fald for mig....

__________________
Venlig hilsen

Silke

Carpe Diem
Silke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
"Førtidspensionister lukkes ude fra sociale fællesskaber" RUC-speciale gunvor Politik og Samfund 7 05-01-2011 13:36
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Rabat i tog og bus med "mimrekort". amik Nyttigt at vide for Førtidspensionister 7 05-03-2009 16:10
førtidspensionister skal " tilbage" i arbejde ????? Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 04-01-2008 16:34
Skal "gamle" førtidspensionister arbejde? zuza Politik og Samfund 0 17-08-2007 18:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension