K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2016, 12:45   #21
dds
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 117
Styrke: 15
dds er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Du kan jo også selv prøve at forhandle med dem... skriv feks en mail at du ikke længere ser dig i stand til at betale de tidligere aftale 800kr.
Men at du er villig til at skrabe bunden ud af budgettet og betale 400kr om md, forudsat at I så kan aftale at du betaler de 400kr i 60md og derefter får du en saldokvittering.
Dvs de afskriver resten af evt gæld...
60 md er lig med fem år, som en gældssanering normalt vil løbe over.
Men du skal være obs på at du så SKAL betale de 400kr hver md, for ellers er de ofte i deres gode ret til at annullere aftalen.
Hvis dine konti er i samme bank som gælden, har du formentlig skrevet under på at de må trække til dækning af lånet (dengang du fik lånet), og at kreditten er forudsat at du har din nemkonto i banken.
Hvis dette er tilfældet vil det være en god ide at skifte bank først.
Det vigtigste er at du er i dialog med dem, altså svarer på deres breve og gerne selv kommer med ideer til afvikling.
Du ryger muligvis i RKI men det ville du også gøre ved en almindelig gældssanering. Vær obs på at du kun kan stå i RKI i fem år een gang for hver gældspost.

Jeg kom i dialogen med banken, men banken nægter at imødekomme mit forslag, og ville sende mig til egen Inkasso afdeling hvis jeg stopper med lånafbetalings overførelser, og så kan jeg i dialog med Inkasso muligvis opnå en fælles tilfredsstillende løsning.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Jeg ved ikke præcis hvor i processen man ryger i RKI, men jeg ved at hvis du får en gældssanering så står du i RKI så længe den kører (som regel 5 år, men nogen gange kortere tid).

Bankekspedienten sagde at under alle omstandigheder ville de lukke mit kort, slette betalingsaftaler og så ryger jeg direkte til RKI's lykellige database med det samme

Sidst redigeret af Webmaster; 27-02-2016 kl. 15:55. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
dds er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension