K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2016, 11:27   #1
Valkyrie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Valkyrie er ny på vejen
Kan jeg være direktør i et ASP, uden det påvirker min førtidspension ?

Jeg tænker, at blive direktør i et APS, men ved ikke om det kan lade sig gøre uden at det påvirker min pension, Det er et APS, der ikke tjener de store penge, så løn til mig vil være meget begrænset. Er der nogen her i dette Forum, som har erfaring inden for området ?
Valkyrie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2016, 11:52   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Valkyrie Se meddelelser
Jeg tænker, at blive direktør i et APS, men ved ikke om det kan lade sig gøre uden at det påvirker min pension, Det er et APS, der ikke tjener de store penge, så løn til mig vil være meget begrænset. Er der nogen her i dette Forum, som har erfaring inden for området ?
At etablere sig i den ene eller anden firmaform, kan selv for mennesker uden specielle problemer, give ENORMT meget arbejde, hvis det bare er små firmaer med lille omsætning, og ikke noget man har tænkt sig at leve af.
Det kan simpelthen være så bøvlet at opløse igen, det kan give skatte-vrøvl de første mange år efter opløsning mm.
Jeg ville holde mig langt væk fra diverse selskabs-konstruktioner, med mindre jeg gik helt ind og satsede på det som hovederhverv.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2016, 20:05   #3
Valkyrie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Valkyrie er ny på vejen
tak for svar

Tak for svar, men det jeg gerne ville vide er om de påvirker min pension.
Valkyrie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2016, 20:27   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja hvis din indkomst overstiger indtægtsgrænsen, men som nævnt ovenfor kan der være mange andre hump på vejen

https://www.borger.dk/sider/saadan-b...ye-regler.aspx
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2016, 20:34   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Du bør læse op på hvilke økonomiske konsekvenser det kan have for ledelsen i et APS, hvis selskabet går konkurs...
Der hæftes nemlig personligt, og det synes jeg ikke rimer særlig godt ved med en pension...
Selvfølgelig kan du også ud over din pension, have "midler" der gør at du ikke rammes så hårdt ved en eventuel konkurs, men i det tilfælde at du har de midler, har du vel en jurist/revisor, der kan rådgive dig om de faktiske forhold i forhold til din pension, hvis du indtræder i et APS

Desværre lokkes mange med lave indkomster til at tage en ledende post i denne type firmaer.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2016, 08:32   #6
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
KageØre: Det er ikke korrekt når du skriver at ledelsen hæfter personligt i et ApS. ApS'et hæfter for gæld m.v. Men ofte vil kreditorer stille krav om at en direktør kautionerer for gælden i ApS'et - det er så en anden sag.

Hvad angår om det vil berøre pensionen, er der vel to aspekter i det - ét det økonomiske, to hvor meget arbejdsevne der lægges i det, hvis du er på førtidspension?.

Om pensionen bliver nedsat kommer an på hvor stor indtægten fra ApS'et er. Men hvis du præsterer at kunne yde en vis arbejdsevne kan du jo risikere at kommunen vurderer at din arbejdsevne er større end det berettiger til en pension, i fald du er på førtidspension.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2016, 10:43   #7
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleks10 Se meddelelser
KageØre: Det er ikke korrekt når du skriver at ledelsen hæfter personligt i et ApS.
Alle hæfter personlig, inklusiv ledelsen.
Og når andre er "smuttet" så er der den ofte "passivt" indsatte ledels at lade det hele falde tilbage på.

I øvrigt er selskabsform ikke velegnet til firmaer der ikke skal tjene de store penge, tråd starter siger at det skal firmaet ikke.
Jeg synes det lugter lidt af at man behøver en stråmand til at tage skraldet.
Det koster 50.000 at etablere selskabet og så kræver det jo en vis omsætning i firmaet for at det kan løbe rundt.

Der er masser gode link til hvad denne selskabsform kan bruges til, på godt og ondt !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2016, 10:47   #8
Valkyrie
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Valkyrie er ny på vejen
Tak for indlæg, nu har jeg en masse at gå videre med. Jeg har revisor og advokat med, hvis jeg "hopper" ud i det. Jeg går altid med livrem og seler.
Valkyrie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2016, 13:53   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg tror det er bedre at lave et IVS https://erhvervsstyrelsen.dk/ivaerksaetterselskaber-ivs

Det koster mindre at starte og ejeren hæfter kun med sin anpart.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2016, 17:07   #10
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
KageØre: Igen kan jeg kun gentage, at man ikke hæfter personligt i et ApS. Man hæfter alene med sit indskud.

Prøv at "søge" på hæftelsesform ApS.

Jeg har været ansat i pengeinstitut-branchen, herunder specielt kreditgivning, i snart 26 år, og er 100% sikker på dette.

Blot så trådstarter ikke får forkerte informationer!
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension