K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2011, 11:58   #1
Ret for alle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
Ret for alle er ny på vejen
Fra en verden indenfor

Hej K10´s brugere

Hvorfor jeg skriver dette indlæg, skal ses i lyset af det initiativ I har skabt med dette forum. Jeg vil gerne bidrage. Jeg syntes det er en fremragende ide med vidensdeling indenfor offentlig behandling.

Der er så mange love, og vurderinger der skal tages hensyn til, og det kan være ganske uoverskueligt at finde frem til hvad der er relevant, og hvorfor. Der er ingen tvivl om at meget af det materiale der ligger her på siden kan bruges, hvis vi brugere vil bruge tid på at finde det der har vores interesse.

Og hvorfor så formulere det på den måde? Jeg har for en kort stund været inde på dette forum, og kan se at mange spørgsmål er relateret til samme emne (eksempelvis sygedagpenge). Det til trods for at der ligger ganske flotte svar i nogle af de tidligere tråde om sygedagpenge, samt en konkret lovform på” K10 sider”. Hvis vi bruger fem minutter på at søge vores svar, kan både vi brugere og administratorerne bruge tid på at søge ny viden.

Meget af det brugerne herinde gennemgår gennemgår i deres dagligdag, er utroligt opslidende psykisk, og fysisk. Derfor er det vigtigt at I tager Jer tid til at forstå Jeres situation, hvilke redskaber der er tilgængelige, og hvordan I kan tilknytte dem til Jeres sygdom.

Brug kræfterne det rigtige sted. Enhver situation er individuel, mens loven er ens.


På baggrund af de forord vil jeg bidrage med den viden jeg har.

Jeg bruger ordet myndighed i teksten, og det refererer selvfølgelig også til enkeltpersoner, som jobkonsulenterne. Punkterne er korte og få, men ekstremt relevante. Mange af disse links og opfordringer ligger allerede på K10, men jeg har forsøgt at tilknytte dem specifikt, og vil gerne forklare vigtigheden i dem.

1. Vid altid mindst ligeså meget som den myndighed du kommunikerer med. Har du ikke den viden du skal bruge, så lær det. Relevante lovgivninger kommer under punkt 4.

2. Kommuniker altid skriftligt (mail) med en myndighed. Dette åbner nemlig en mulighed for at anke en afgørelse, og bevise en korrespondence. Endvidere pålægger det myndigheden at forholde sig til juridisk lovgivning, og ikke selvbestaltet lov.

3. Bed altid den myndighed du kommunikerer med om at henvise til de paragraffer der udgør det grundlag, hvorpå de har truffet deres afgørelse. Så vil du altid kunne læse, forstå, og agere på det.

4. Nedenstående er de fire lovgivninger der alle relaterer til fleksjob.
LAB-loven (Lov om aktiv beskæftigelse), er den mest brugte.

Bekendtgørelse af lov om Fleksydelse:
https://www.retsinformation.dk/forms....aspx?id=31311

Bekendtgørelse af lov om Sygedagpenge:
https://www.retsinformation.dk/forms...x?id=138106#K1

Bekendtgørelse af lov om aktiv Social politik
https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=127214

Bekendtgørelse af lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats (LAB-loven)
https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=136419

5. Er du i tvivl om hvilken lovgivning der er tilknyttet de forskellige visiteringer, så søg din viden på cabiweb.dk. Skriv navnet øverst i søgefeltet til højre (eksempelvis Fleksjob, Skånejob, Isbryder, Førtidspension).

5. Skal du anke oplyses muligheden under Retsinformation, jf. de givne links. Ellers er et overblik hos Arbejdsmarkedsstyrelsen også muligt:
http://www.ams.dk/Borgerservice/Klagemuligheder.aspx

Det var mit bidrag til K10.

Held og lykke, og husk – Jeres viden er Jeres bedste ven

Bedste hilsner
Jesper
Ret for alle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 12:04   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hej retforalle velkommen til

Tak for dit bidrag og som du selv sir, en god ting kan ikke gentages for tit

Ingen tvivl om at "viden er magt" men det kræver jo selvfølgelig at man -og det gælder begge vej- forstår at bruge denne magt ikk og så er det jo godt at vi har k10 der kan lære os, en hel masse.

(ti hi, hm, tænker, ku du ikke lige lære Sorø Kommune/Skat at læse og forstå hvad man skriver til dem ...arrrhhh... ku ikk la vær )

Men velkommen til
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 12:14   #3
Ret for alle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
Ret for alle er ny på vejen
At læse og forstå

He he, desværre er det tit mennesker med forskellig hjernekapacitet der svarer på det man skrive. Det kan man ikke gardere sig imod

Til gengæld kan jeg give dig et lille fif. Adskil historie og spørgsmål. Har du en historie at fortælle - så fortæl den, og har du spørgsmål tilknyttet din historie, så punktopstil dem kort og konkret efterfølgende. På den baggrund kan de ikke selvfortolke dine spørgsmål.

Lige den kommune du snakkker om, er tilfældigvis heller ikke en af dem med de skarpeste knive i skuffen. Men det kan du jo bare udnytte, ved at vise dem hvad de skal gøre i henhold til lovgivning

hygge
Ret for alle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 12:16   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kære Ret for alle,

Velkommen til

Selvom mange af os har været længe i systemet så er det skisme ikke os alle, der uanset hvor mange brikker vi har på øverste etage, formår at leve op til dit første pkt. desværre

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ret for alle Se meddelelser
1. Vid altid mindst ligeså meget som den myndighed du kommunikerer med. Har du ikke den viden du skal bruge, så lær det. Relevante lovgivninger kommer under punkt 4.
Vi kæmper ikke blot med vores helbred, økonomi og vores sag og der skal alligevel lidt af et overskud til at følge dine "retningslinier".

Du har ret i at der er mange indlæg f.eks under sygedagpenge, der kan ligne hinanden. Til trods for dette så er det jo folk i knibe der henvender sig herinde og hver situation er jo forskellig fra person til person. Jeg vil mene, at man skal være velkommen med sit indlæg i fald man føler dig på bar bund, det er jo det K10 er til for.

Håber du kan inspirere og hjælpe på trådene fremover også, det kan kun være til gavn for os alle.

Jeg håber dog ikke at du er en Troll!!?? Hvad tror du Buster ??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 12:16   #5
Ret for alle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
Ret for alle er ny på vejen
Og...

tak for imødekommenheden
Ret for alle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 12:20   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Enteneller, lige præcis..men så er det jo godt at vi har k10 hvor vi kan støtte og hjælpe hinanden

(RFA: TRO MIG, ER forsøgt OGSÅ med Advokat! -men han må jo blot træde i karakter endnu engang, desværre, for det er dyrt at være fattig, men har simpelthen ikke råd til at betale Byrådets middage og hva har vi her. De penge må de hente et andet sted end hos mig )

Ps: en troll..hm, vi må afvente og se ikk
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 12:25   #7
Ret for alle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
Ret for alle er ny på vejen
Hej Enteneller og tak

jeg ved godt hvor barsk verden kan være. Tro mig. De vi mennesker søger, er en abc skabelon til vores egen model. Problemet er bare at det ikke findes i det her mønster.

Jeg ved også godt alle mennesker ikke er lige skarpe, men jeg kan fortælle dig at det heller ikke er alle jobkonsulenter der er raketforskere. De har kun den viden de har, fordi det er en del af deres dagligdag. Men derfor er det ikke sikkert de selv forstår den.

Hvad jeg håbede at kunne give Jer, er en forståelse for den selvindsigt man er nødt til at få, for at kunne forstå hvad man kæmper med/mod. For alle sammen kæmper jo. Vi kæmper bare forskelligt.

Det hele er skrevet med godt hjerte og et stort indblik i hvordan tingene foregår. Har de redskaber jeg har lagt bare hjulpet én, er min tid givet godt ud.

Hygge
Ret for alle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 12:32   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Øhh..undskyld, jeg måske lige låner din tråd lidt, RFA..men forklar lige mig fatsvage hvad du mener med: ...det vi mennesker søger, er en abc skabelon til vores egen model....?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 12:41   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Øhh..undskyld, jeg måske lige låner din tråd lidt, RFA..men forklar lige mig fatsvage hvad du mener med: ...det vi mennesker søger, er en abc skabelon til vores egen model....?
HAHA, det var så lige præcis den sætning jeg selv forstod med det samme

- det vi mennesker søger, er en punkt til punkt fremgangsmåde til vores egen personlige sag/måde at gøre tingene på. Sådan lidt anderledes fortolket.


Velkommen til RFA
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2011, 12:44   #10
Ret for alle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
Ret for alle er ny på vejen
Ahem

Skulle da heller ikke have generaliseret. Sorry.

Hvad jeg mente var, at det hele ville være en lettelse såfremt der var en simpel skabelon hen til den tilværelse der passer til os. Altså step 1, step 2, step3, osv. Men det eksistere bare ikke.

Mere var der ikke i det
Ret for alle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Den omvendte verden Randerspigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 27-06-2013 23:13
Principafgørelse: arbejdsskade, genoptagelse indenfor 5 års fristen, Højesterets dom gunvor Den nyttige viden vi alle har 6 06-10-2011 18:00
Førtidspension indenfor rækkevidde eller hmm :-/ S_Phoenix Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 22-08-2010 07:45
Syge skal have en diagnose indenfor 1 måned! Ninja Alt det andet 10 30-09-2009 20:02
Fagre nye verden... Stella Det er da strengt ! 5 07-01-2007 11:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension