K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2010, 11:40   #31
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Til Harris / Henrik.

Det kan godt være, at I har mange besøgende på siden, og I modtager mange henvendelser, men det ændrer ikke på, at I kun fortæller den ene side af historien.

Jeg tror desværre at du har ret i, at en del læger ikke er gode nok til at informere om bivirkningerne (men det står jo nu en gang i indlægssedlen), men at I som modvægt dertil laver en side som gør det modsatte; altså kun informerer om bivirkningerne og ikke om de positive sider af behandlingen, finder jeg meget uheldigt.

I skaber et billede af, at antidepressiv medicin er djævelens værk, men sandheden er, at mange depressioner kan afhjælpes ved brug af medicin på grund af den kemiske årsag til depressionen.

Det er fint at gøre opmærksom på, at der skal foregå samtaleterapi sideløbende med medicinering, og at man skal være opmærksom på eventuelle bivirkninger. Så langt er jeg 100% enig med dig.

Men at lave en side der udelukkende fokuserer på det negative og udelukkende fremhæver rapporter der fortæller om det negative er i min optik lige så skadeligt som det du ønsker at gøre op med: Manglende information fra lægernes side.

Jeg er klar over, at I dog skriver, at man ikke bare skal stoppe med at tage medicin osv., men det fylder en meget lille del af sidens samlede indhold og forsvinder derfor let i mængden af informationer.

Det er en yderst kompleks diskussion, og derfor er det ekstremt vigtigt, at BEGGE sider af sagen belyses. Ikke kun den negative.

Det kan godt være, at jeres indgangsvinkel til det er, at I henvender jer til patienter der ikke har gavn af antidepressiva eller ikke er trygge ved psykiatrien, men det syntes jeg ikke I gør tilstrækkeligt opmærksomt på.
Og selv med denne indgangsvinkel er det yderst kritisabelt at I ikke belyser begge sider af sagen; altså både det positive og det negative.

Sidens navn "Lykkepiller info" kræver set fra min optik at I må og skal komme med al information, ikke kun information om de negative sider.

For hver rapport du har der fortæller noget negativt findes der også rapporter der fortæller noget andet - og dermed skaber I et yderst unuanceret billede.

Siden er flot udformet, og det er dejligt, at der er så mange rapporter samlet på et sted; men hvor vil jeg dog håbe, at I tager denne tråd til efterretning og OGSÅ viser rapporterne der konkluderer det modsatte.
Så kan I jo for eksempel sammenligne rapporterne, stille deres konklusioner op mod hinanden og diskutere deres fremgangsmåde.

På den måde syntes jeg, at I vil have en langt mere professionel tilgang til problemstillingen og skabe en langt mere informativ side.

Venligst A

P.S.
I skriver, at periokon "Har vist sig at virke mindst lige så godt som egentlige lægemidler mod depression". Til dette må jeg sige: Det virker på milde depressive tilstand, men ikke på svære depressioner.
Dette her er jeg så fuldstændig enig i!!

Og Perikon, kan på ingen måder afhjælpe hverken psykoser, major depressioner eller fodvorter!! Men kan måske mildne 'ondt i livet' en smule...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2010, 15:42   #32
Rolle80
På vej til at lære K10
 
Rolle80s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 7
Styrke: 0
Rolle80 er ny på vejen
Ville ufatteligt gerne være i stand til at kunne tage en pille, som kunne hjælpe mig bare et stykke af vejen, men det er tilsyneladende ikke muigt for mit vedkommende.
Da jeg i sin tid gik til lægen var jeg virkeligt deprimeret, og fik lykkepiller, gik dog stadigt på arbejde, men ydede ikke det store.
1 uge efter jeg var startet på min medicin, lagde jeg i sengen, med hjertebanken, sveden løb af mig, tvangstanker, den vildeste depression, var holdt op med at indtage mad, voldsom angst og en række andre bivirkninger..........
Jeg blev ved med at gå til lægen, selvom jeg ikke turde at gå udenfor døren, for jeg var sikker på at jeg skulle dø, og lægen var ved at slå mig ihjæl.
Fik nye piller, men min tilstand ændrede sig ikke.
Fik langt om længe overbevist lægen om vigtigheden af at jeg kom til psykiater.
Der var 4 måneders ventetid. 5 forsøg med anden medicin fulgte, med stort set det samme resultat, har så selv prøvet prikbladet perikon, det blev jeg knapt så syg af, men jeg fik ingen virkning.

Nu 1½ år efter jeg er stoppet med min medicin, har jeg fået det så meget bedre at jeg har samlet mod nok til mig til at afprøve HTP-5 det får jeg kvalme af den første del af dagen, men det går over, det er nok for tidligt at sige om det virker endnu.

Syntes der er et par gode link på Lykkepiller.info, men hvis jeg var stødt på den side for 2 år siden, havde lægerne nok blevet nød til at tvangsfodre mig med mine piller, jeg turde i forvejen ikke tage dem, men det bliver da ikke bedre af at støde på den side.

//Morten Rolsing
Rolle80 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2010, 15:50   #33
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Da siden promoveres som en INFORMATIONsplatform angående LYKKEPILLER, syntes jeg, at det er utrolig kritisabelt, at de vælger udelukkende at fokusere på den negative side af sagen.

Desuden er det helt hen i vejret, at en side der skal fungere som INFORMATION, vælger at bruge den ekstremt misvisende betegnelse "lykkepiller" frem for den korrekte: Antidepressiv medicin.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 13:07   #34
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Jeg VIDSTE også at jeg skulle tage lykkepiller RESTEN af livet, indtil de faktisk fandt ud af hvad jeg fejler.
Så ind med en anden lille pille og noget lysterapi i belastede perioder.
og ud med de 10 andre piller om dagen !!!
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 14:11   #35
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
PERIKON - skal man holde sig langt væk fra hvis man får medicin for forhøjet blodtryk.

V.h. Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 14:45   #36
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullee Se meddelelser
PERIKON - skal man holde sig langt væk fra hvis man får medicin for forhøjet blodtryk.

V.h. Tullee
Perikon skal man slet ikke anvende, efter min mening.

Problemerne er:
-der findes intet produkt på markedet der er standardiseret så man er sikker på altid at få den samme mængde aktivt stof hver gang.
-mange læger der ordinerer konventionel antidepressiv medicin, regner ikke pericon for noget andet end noget grøntsags et eller andet, og siger man sagtens kan tage pericon og antidepressiv medicin samtidig.

Advarsel !
Perikon er meget potent, og kan med visse antidepressive præparater give meget voldsomme reaktioner-
Læger der tror det er som at spise vitaminpiller, neglicerer denne effekt, med nogle gange fatale koncekvenser til følge.

Det er meget problematisk at man ikke kan få præparater med pericon, hvor man kan stole på dosis.
(selvom der står at præparatet er standardiseret, er der mange faktorer der indvirker på potensen i det, eks, høsttidspunkt, jordbund, mm)
Og man får derfor ujævn tilførsel af det virksomme stof, hvilket er = ustabil behandling af alvorlig sygdom.
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lykkepiller Diablo Politik og Samfund 4 08-03-2012 17:16
Lykkepiller og sygedagpenge Pyt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 17-04-2011 21:55
Lykkepiller, placeboeffekt Florken Dit og Dat 2 06-01-2011 23:44
Lykkepiller - BIG Business Karo Politik og Samfund 2 05-01-2011 10:10
Lykkepiller Peacock Dit og Dat 31 27-07-2008 18:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension