K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2010, 18:54   #21
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Hvis ikke min psykiater havde givet min søn effxor ville han være død idag. Han fik også kognitiv terapi, men psykologen sendte ham videre til psykiater. Både min søn og jeg har bivirkning af medicinen, såsom svedeture, men hellere dét end at være i ******* og uden medicin!

Det lyder ikke rart at du kan sidde og rådgive folk som virkelig virkelig er ude på dybt vand. Lad hellere de vise tage sig af den slags. Min psykiater har forsket i depressioner i 20 år og lavet flere rapporter, så jeg vælger altså tro på ham end på dig og din hjemmeside!
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 19:19   #22
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Spændende tråd et eller andet sted, dog så er der også de personer som mig selv f.eks. der ikke kan tåle medicinen, hvilket heldigvis er et fåtal af folk i det større billede, - så vidt jeg kan forstå?

Har været et direkte medicin mareridt igennem på 1½ år der har vendt alt på hovedet for mig, jeg er skræmt langt ind i ******* hvad angår medicin, måske ikke "så lang tid", men nok til at jeg stadig kan huske hvordan jeg var dengang, og tankerne om det er nok til at jeg kan gå ned, så vil ikke skrive mere om det lige nu - men unødvendigt at sige jeg INTET godt oplevede under mit medicin forløb.

Som anden har nævnt herinde så uden medicin så ville pågældende være død, omvendt kan jeg sige hvis jeg havde fortsat med medicin havde jeg taget mit eget liv.

Så kort og godt så er medicin måske godt, men det ikke den ultimative løsning for alt og alle. =)
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 19:46   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er dejligt der findes en side som Henriks!!!
Dejligt at der findes et modspil, og at man som menneske kan vælge til og vælge fra!

Henrik skriver jo på sin hjemmeside, at man IKKE må holde op med medicinen og at man ALTID skal konsultere en læge.

De informationer der ligger på hans hjemmeside, er jo ikke hjemmebrygget, men stammer fra - så vidt JEG kan se, både fra anerkendte rapporter, større undersøgeler og fra Ugeskrift for læger. Alle informationerne kan sagtens findes udenfor hjemmesiden og i en masse andre sammenhænge. Så jeg synes jo det er dejligt at Henrik har samlet dem, så man ikke skal google sig grøn og gul.

Endvidere henvender hjemmesiden sig heller ikke til dem der har det fantastisk og som ville være døde uden behandling med lykkepiller.
Men henvender sig primært til dem, som har det forfærdeligt med lykkepillerne og som garanteret bare har fået stukket dem ud, som var det bolsjer og som som går alene og kæmper med grimme bivirkninger og ringe forståelse fra feks egen læge og/eller psykiaters side. Det er meget rart og betryggende at vide, at Henrik så kan hjælpe én videre til en, måske, mere egnet læge med en anden tilgang til medicinen.

Altså , hvorfor så harske over dét??

Jeg ville da have elsket at finde en sådan hjemmeside den gang jeg selv sad alene og havde det af ******* til. Men der fandtes den så ikke.

Jeg synes bare ikke man skal kimse af andre folks initiativ medmindre man så kan tilbyde noget der er bedre!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 20:02   #24
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
S Phoenix, selvfølgelig er medicin ikke den ultimative løsning for alt og alle med psykiske problem, men det er en del af den.

Jeg er heller ikke til hj.sider ala Harris' der mere eller mindre fraråder "lykkepiller". Desværre har de fået et dårligt ry i Danmark og mange mennesker, der har det psykisk dårligt kæmper for at undgå dem. Det er også fint, så langt det går dem godt, men det kan også gå så galt, at man kommer så langt ud, at der bare er så lang vej tilbage hvorved man så må doseres med endnu mere og endnu hårdere medicin eller enddog må indlægges.

Jeg mener, at man fra start må vurdere om der både skal medicin og psykolog samtaler til, kan man nøjes med det sidste er det jo fint, men jeg ville ønske at endnu flere psykologer havde kompetance til, at sende en videre til psykiater også såfremt dette var nødvendigt, det må de jo have en vis erfaring til at se !! ´Desværre kom jeg selv "kun" til psykolog i første omgang, hvor jeg med sikkerhed også burde have været til psykiater.

Det er fint også med alternativ behandling og afprøvning af andre metoder. Dog vil jeg råde til at man forinden får sat sig ind i hvad det er for en sygdom man har og hvordan den kan udvikle sig på den ene eller anden måde. Det kan, som tidligere nævnt, være meget svært, at komme "tilbage igen" eller overskue konsekvenserne hvis man ikke får handlet i tide. Derfor er det også ektremt vigtigt, at man har kontakt til de rigtige eksperter i form af læger og psykiatere således at man ikke "hægtes" af systemet, hvis man f.eks. efter at have "lyttet" til Harris´s hj.side undgår at tage anti-depressiv medicin.

Harris, nu har jeg kun set kort på din hj.side, men jeg håber at du sætter dig ind i hvilken form for depression, stress og angst folk har inden du evt. rådgiver dem. Man kan hurtigt forledes til at tro at vi alle, som Sanne Salomonsen kan klare den uden medicin, vi skal bare "tro" på det gode i livet og se solen skinne.

Jeg ser det dog som direkte livstruende, at have en sådan hj.side, der rådgiver (evt. meget) syge mennesker. Sådanne mennesker kan, som alle andre forledes til, at tro, at "de kan selv", og derved undgå alle de "grimme" fy - føj bivirkninger. Hvad gør du for at undgå sådanne faldgrupper Harris ? Det kunne jeg godt tænke mig at vide.


EE

Sidst redigeret af Enteneller; 12-09-2010 kl. 20:08.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 20:14   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er dejligt der findes en side som Henriks!!!
Dejligt at der findes et modspil, og at man som menneske kan vælge til og vælge fra!

Henrik skriver jo på sin hjemmeside, at man IKKE må holde op med medicinen og at man ALTID skal konsultere en læge.

De informationer der ligger på hans hjemmeside, er jo ikke hjemmebrygget, men stammer fra - så vidt JEG kan se, både fra anerkendte rapporter, større undersøgeler og fra Ugeskrift for læger. Alle informationerne kan sagtens findes udenfor hjemmesiden og i en masse andre sammenhænge. Så jeg synes jo det er dejligt at Henrik har samlet dem, så man ikke skal google sig grøn og gul.

Endvidere henvender hjemmesiden sig heller ikke til dem der har det fantastisk og som ville være døde uden behandling med lykkepiller.
Men henvender sig primært til dem, som har det forfærdeligt med lykkepillerne og som garanteret bare har fået stukket dem ud, som var det bolsjer og som som går alene og kæmper med grimme bivirkninger og ringe forståelse fra feks egen læge og/eller psykiaters side. Det er meget rart og betryggende at vide, at Henrik så kan hjælpe én videre til en, måske, mere egnet læge med en anden tilgang til medicinen.

Altså , hvorfor så harske over dét??

Jeg ville da have elsket at finde en sådan hjemmeside den gang jeg selv sad alene og havde det af ******* til. Men der fandtes den så ikke.

Jeg synes bare ikke man skal kimse af andre folks initiativ medmindre man så kan tilbyde noget der er bedre!
Helene, jeg er jo så imponeret over at du kan tage anti-depressiv, "kun" når de grimme depressioner kommer. Det tager jo noget tid før virkningen af medicinen rent faktisk sætter ind, så jeg tænker hvordan hulen gør du det ? Kan du mærke "det"er på vej og hvordan kan du vide, at du kommer frem til dit "normale" niveau efter flg? Jeg ville da være hundebange for at "miste" mig selv efter flg.

Vi er harske fordi vi føler at sådanne sider som Henriks, driver gæk med vores sygdom. Vi tager jo ikke medicin for vores blå øjnes skyld og vi er mange der i den grad har erfaret hvor vigtig medicinen er og at vi ikke kan være foruden. Sådan er vi mange der har det og derfor kunne man frygte at hj.sider som Henriks højner risikoen for at tabe folk som os på gulvet....

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 01:27   #26
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Hanne ..så enig !!

Det jeg aldrig har forstået ved folk der er syge men ikke tager medicin ..hvad så? hvad gør man så ..når feks angsten derefter bliver angst psykose..som jeg fik da jeg kom til medicinen for sent ,,jamen jeg forstår bare ikke ..hvordan overlever man så ?? hvis man altså er syg med feks angst,skizofreni,depression osv.

OG jeg snakker om at når man er så langt ude at samtale terapi ikke kan gøre en disse ved en for man sidder i et stort anfald..et anfald som feks at ikke kunne kigge ud af sine egne øjne og man er helt PANISK samt lammet føelsesmæssigt og ikke engang en læge kan få øjenkontakt med en ?? For man er i en stor psykose.

Helenekr : jeg synes jeg har fuldt ud ret til at sidde og være harm ..og endnu mere nu når man senere får af vide at personen bag hjemmesiden ikke har en uddannelse indenfor psykiatrien.
skulle næsten vise den til min psykiater og høre hans mening ..

Nej han skriver ikke man ikke skal tage medicin men at man ikke skal gøre det i længere perioder,, det er der mange der SKAL gøre og nogle resten af livet som jeg, Det er ikke et valg man tager ..det er en NØDVENDIGHED man skal gøre for ikke at miste livet..ja men først forstanden.

Jeg håber der er andre som jeg der ikke kan tage denne hjemmeside seriøst og altid går til egen læge ..

Og kan jeg gøre noget der er bedre end hjemmesiden`?? ja jeg kan lade læger og psykiater gøre det de er bedst til!
Og ikke gøre migselv til et stoppested for nogle jeg evt selv mener jeg skal sende videre eller bare tage en samtale med ...og slet ikke hvis jeg ikke har mit bagland i orden!!
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 08:10   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
I lige mit tilfælde er behandlingsmulighederne udtømte dvs på godt gammelt dansk, at medicinen ikke viker på mig. Medicinen fjerner ikke min angst og min OCD, som er det jeg kæmper med i hverdagen, for medicinen gør ondt værre og i løbet af 6 mdr er jeg endnu mere angst end før og OCD'en i fuld blomst. Dog kan medicinen lægge en dæmper på depressionen når den kommer (den kan sjældent fjerne den), og i sidste ende gøre, så jeg ikke bliver psykotisk (da depression og psykose hænger sammen for mig!)...

Mine depressioner kommer i ryk over ganske kort tid. Og starter med at jeg bliver pivet og slået ud af reelt ingenting, derefter kommer trætheden og mørket, lidt som at få trukket stikket ud, for tilsidst at ende med jeg ligger i sengen og ikke kan komme ud af den igen. Når jeg har en depression, så kan jeg INTET, hvilket betyder at jeg ligger i sengen og feks tisser, fordi jeg ikke kan overskue at komme på toilettet og i sidste ende bliver jeg psykotisk, ser og hører stemmer som ikke er der, får forfølgelses vanvid osv osv.
Hvis jeg tager medicinen som altid er en kombination af antidepressiv og anti psykotisk medicin (Cipramil og Nozinan) i indledningsfasen, så KAN jeg være heldig at jeg ikke når til sengen! Men det er ikke en garanti, for jeg HAR prøvet at det ikke har virket, men istedet så har afkortet depressionen. Normalt bliver jeg deprimeret over 1 år af gangen (umedicineret), men med medicinen kan jeg være heldig at jeg kan komme ud af det indenfor ca 8 mdr og med meget lettere symptomer....

Heldigvis er jeg sjældent deprimeret, det kommer måske hver 4-5 år, og er ikke grunden til jeg fik førtidspension.
Desværre får jeg nemt psykotiske symptomer hvis jeg udsættes for stress, depression eller afmagt, så det er nok mere grundlaget for, at jeg skal skånes, samt at der ikke findes behandlingsmuligheder der kan lette hverdagen. Jeg har som før angivet, taget medicin i mere end 17 år i håbet på helbredelse, men der ér ikke noget der virker, men jeg håber da stadig på en mirakelpille der kunne gøre det hele mere udholdeligt.....og holder mig da også orienteret via psykiater og læge når jeg får nys om noget. Indtil videre uden held.

@Enteneller, jeg er da godt klar over at man ikke bare kan tage én pille og tro man er kureret. Jeg har altid selv givet min medicin enormt store chancer på trods af forværret angst og OCD, og har som minimum altid taget dem i 1-1½ år af gangen, netop for at være HELT sikker på, at jeg ikke missede en forbedring. Og også selvom min psyk langt tidligere i behandlingsforløbet mente de var virkningsløse og jeg lige så godt kunne stoppe forsøget og måske prøve med noget andet.
Jeg har også holdt pauser på de 17 år, og det var måske pauserne der bedst indikerede, at jeg bedre kunne kontrollere mine lidelser, når jeg ikke tog noget.....
Så sådan er der også nogen der har det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 10:55   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
For rigtigt mange af os handler det om at lære at leve med vores sygdom fysisk som psykisk. Vi må tage en dag ad gangen og skal der medicin til så må det jo også prøves. Dog er lykkepiller ikke bare bolcher og derfor er det vigtigt, at de lægefaglige tager del i vurdering af om man bør medicineres eller ej og ikke en "person" på en web side !!

Det er jo mange år du, Helene, har brugt på, at erfare, at du har et bedre liv uden medicin og det er enormt flot, at du mere eller mindre kan klare dig foruden. Jeg ved ikke om jeg nogensinde kommer dertil, men pt. er medicinen min livslinie der gør at jeg kan holde mig oven vande og det kan vi jo se at det er for mange herinde. Vi tør nok ikke tro på andet pt.

Når jeg husker tilbage fra da jeg blev syg var jeg klar til bare at ligge mig et sted og bare være for mig selv, jeg ville ikke være sammen med nogen, men meget hellere alene når jeg kunne komme til det, jeg orkede intet. Dette stod på i rigtigt lang tid og jeg slæbte mig igennem hverdagen. Dengang var lykke piller jo også yt og søgte man på nettet var der ikke det man skulle passe på omkring dem. Det er ærgerligt syntes jeg, istedet burde der være en mere oplysende side om hvordan de også kan hjælpe folk med psykiske problemer, på den måde, tror jeg, at man kunne hjælpe mange før det evt. går "rigtigt galt" !!

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 13-09-2010 kl. 10:58.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 11:21   #29
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Til Harris / Henrik.

Det kan godt være, at I har mange besøgende på siden, og I modtager mange henvendelser, men det ændrer ikke på, at I kun fortæller den ene side af historien.

Jeg tror desværre at du har ret i, at en del læger ikke er gode nok til at informere om bivirkningerne (men det står jo nu en gang i indlægssedlen), men at I som modvægt dertil laver en side som gør det modsatte; altså kun informerer om bivirkningerne og ikke om de positive sider af behandlingen, finder jeg meget uheldigt.

I skaber et billede af, at antidepressiv medicin er djævelens værk, men sandheden er, at mange depressioner kan afhjælpes ved brug af medicin på grund af den kemiske årsag til depressionen.

Det er fint at gøre opmærksom på, at der skal foregå samtaleterapi sideløbende med medicinering, og at man skal være opmærksom på eventuelle bivirkninger. Så langt er jeg 100% enig med dig.

Men at lave en side der udelukkende fokuserer på det negative og udelukkende fremhæver rapporter der fortæller om det negative er i min optik lige så skadeligt som det du ønsker at gøre op med: Manglende information fra lægernes side.

Jeg er klar over, at I dog skriver, at man ikke bare skal stoppe med at tage medicin osv., men det fylder en meget lille del af sidens samlede indhold og forsvinder derfor let i mængden af informationer.

Det er en yderst kompleks diskussion, og derfor er det ekstremt vigtigt, at BEGGE sider af sagen belyses. Ikke kun den negative.

Det kan godt være, at jeres indgangsvinkel til det er, at I henvender jer til patienter der ikke har gavn af antidepressiva eller ikke er trygge ved psykiatrien, men det syntes jeg ikke I gør tilstrækkeligt opmærksomt på.
Og selv med denne indgangsvinkel er det yderst kritisabelt at I ikke belyser begge sider af sagen; altså både det positive og det negative.

Sidens navn "Lykkepiller info" kræver set fra min optik at I må og skal komme med al information, ikke kun information om de negative sider.

For hver rapport du har der fortæller noget negativt findes der også rapporter der fortæller noget andet - og dermed skaber I et yderst unuanceret billede.

Siden er flot udformet, og det er dejligt, at der er så mange rapporter samlet på et sted; men hvor vil jeg dog håbe, at I tager denne tråd til efterretning og OGSÅ viser rapporterne der konkluderer det modsatte.
Så kan I jo for eksempel sammenligne rapporterne, stille deres konklusioner op mod hinanden og diskutere deres fremgangsmåde.

På den måde syntes jeg, at I vil have en langt mere professionel tilgang til problemstillingen og skabe en langt mere informativ side.

Venligst A

P.S.
I skriver, at periokon "Har vist sig at virke mindst lige så godt som egentlige lægemidler mod depression". Til dette må jeg sige: Det virker på milde depressive tilstand, men ikke på svære depressioner.

Sidst redigeret af annagw; 13-09-2010 kl. 11:29.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 11:37   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen der findes massere af faglitteratur omkring lykkepiller og de gode virkninger/historier der er forbundet med dem!
Min psykiater har skrevet mange rigtig gode bøger om lykkepiller, søvn, terapi, angst osv.

Jeg synes heller ikke spørgsmålet skal være helt så sort og hvidt.
Får man lykkepiller og de virker og man er glade for dem, jamen så er det da bare SUPER dejligt.
Men der ér jo altså mennesker som ikke tåler dem ret godt.
Såvel som det ikke er alle mennesker forundt at få en god og forstående læge - det kan vi jo læse om her på sitet, og at nogle føler sig SÅ misforstået, at de næsten ikke ved hvad de skal stille op med hverken læge eller medicin, og derfor efterlysere både gode psykiatere og gode læger. Eller en anden diagnose.
Det er jo det Henrik gør, anbefaler andre læger og psykiatere. Så jeg synes ikke der er så anderledes end dét vi selv gør herinde. Og hvis det hjælper nogen, så er det da dejligt med et skift.....

Fejlen ved Henriks side er udelukkende, at den kun belyser det dårlige. Her ville det være dejligt også at kunne læse om det gode!!!!

Men det kan også godt være det bare er MIG der er gal på den. Men jeg er tilhænger af to sider af samme sag, den gode og den dårlige. Jeg vil oplyses om både fordele og ulemper, og som menneske er jeg da udmærket i stand til at lægge til og trække fra.
Og jeg får da ''AHA-oplevelser'' både mht de fine fordele, men også med de mindre gode....og heldigvis, så kan man finde lige nøjagtigt hvad men helst vil høre. Man kan google på alle de fine og gode historier, hvor man kan føle, at det beskriver ens oplevelse bedst. Eller, man kan google på de negative sider og føle, at det måske er dér det beskriver ens oplevelse bedst. Det kommer jo an på hvem man er og hvordan man oplever sin behandling.

Og Henriks side ér en lang jammerdal som måske nok vil få den sejeste til at sidde med blottede tandhalse med lykkepillen på standby i mundvigen, og det er uheldigt!
Så mere glæde til siden, krydderet med, de også fine erfaringer ville gøre siden til et tilløbsstykke.
Læser man siden FØR end man tager medicinen, tør man jo dårligt sluge den. Så det skal laves om!

Lykkepiller har reddet rigtig mange liv! Men de har også kostet rigtig mange liv! Der har været mange uheldige sager bla med Seroxat, hvor de for sent fandt ud af, at de øgede selvmordstendensen. Jeg var en af dem der tog dem, og fortalte at jeg tænkte enormt meget på selvmord og fik det markant værre. Flere år kom det så endelig frem, at jeg havde ret, og at folk begik selvmord i højere grad på Seroxat, end på andre mærker.
Den gang stod jeg nærmest alene med mine påstande og blev ikke taget alvorligt og fik hele tiden at vide, at det var min depression og ikke medicinen. Men det VAR medicinen! Og jeg husker hvordan jeg hoppede op og ned i sofaen af glæde og lettelse over, at de fremover ville skrive det på indlægssedlen, og at jeg for engang skyld ikke havde været sindssyg

Så jeg synes det er vigtigt at man også ser på de sorte sider af medicinen med største alvor, såvel som man ser på medicinen med de glædeligste overraskelser.

Dejligt når medicinen virker som den skal. Men forfærdeligt når den ikke gør.

Sidst redigeret af Ninja; 13-09-2010 kl. 11:46.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lykkepiller Diablo Politik og Samfund 4 08-03-2012 17:16
Lykkepiller og sygedagpenge Pyt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 17-04-2011 21:55
Lykkepiller, placeboeffekt Florken Dit og Dat 2 06-01-2011 23:44
Lykkepiller - BIG Business Karo Politik og Samfund 2 05-01-2011 10:10
Lykkepiller Peacock Dit og Dat 31 27-07-2008 18:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension