K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2010, 08:46   #1
harris
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
harris er ny på vejen
Lykkepiller

Hej her er et nyttigt link, www.lykkepiller.info
Det er muligt at komme sig uden antidepressiver!
Man slipper for de ubehagelige bivirkninger.
harris er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 10:37   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Harris,

Det er så ikke alle der får "ubehagelige" bivirkninger af lykke piller og anti-depressive midler som sådan. Desværre kom jeg sent igang med min andel af dem, men kan man klare den uden er det naturligvis at foretrække, jeg er dog en af dem der sætter stor pris på at de findes....

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 10:46   #3
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg har gudskelov også været heldig med bivirkningerne.
Jeg skal tage resten af livet.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 11:25   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg er sikker på at det er rigtigt at samtaleterapi kan hjælpe meget, og England har jo taget et fint initiativ. At få samtaleterapi i Danmark er desværre en anden sag. Og da det er dyrt bliver det ofte end ikke forsøgt.

Så i mangel af bedre er jeg også yderst tilfreds med den hjælp pillerne har givet mig de sidste to år, jeg er på en meget lav dosis, og har ej heller nogen bivirkninger af det.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 11:53   #5
de4aks
Banned
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 23
Styrke: 0
de4aks er ny på vejen
jeg er også en af dem der sætter stor pris på at de findes.. det rigtig motion osv. kan hjælpe en del, men det kræver også man har overskudet til det.. har jeg feks. ikke. ville da gerne slippe for anti deprissiv, ligeså vel som jeg ville slippe for anti psykotisk grundet alle de bivirkninger de har, men det er ikke muligt lige nu da jeg ville få det meget værre hvis jeg stoppede.. er også på en meget høj dosis.
de4aks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 13:20   #6
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Jeg er sikker på at fandtes der ikke medicin fandtes jeg heller ikke.

Jeg var en af dem der ikke ville høre tale om det.

Men tilsidst sad jeg i en stor panik angst og kunne ikke komunikere med nogen ,ikke med læger ej psykologer.

Pga jeg havde ventet til jeg var så langt ude kostede det mig en svær kronisk depression oveni som jeg nu skal have resten af livet.

Jeg har stor respekt for de firmaer der har sat medicinen på markedet ...
De har givet mig mit elskede liv tilbage.
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 13:56   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af de4aks Se meddelelser
jeg er også en af dem der sætter stor pris på at de findes.. det rigtig motion osv. kan hjælpe en del, men det kræver også man har overskudet til det.. har jeg feks. ikke. ville da gerne slippe for anti deprissiv, ligeså vel som jeg ville slippe for anti psykotisk grundet alle de bivirkninger de har, men det er ikke muligt lige nu da jeg ville få det meget værre hvis jeg stoppede.. er også på en meget høj dosis.
Jeg er så en af dem der også tager mig tager mig tid til motion også selvom jeg ofte ikke kan, meeen min krop og psyke ændre nærmest "personlighed" når jeg er kommet i trænings tøjet, underligt. At det så koster lidt tid på sofaen bagefter også er ok for det giver trods alt noget overskud og glæde i sidste ende.

Så motion er for mig også uundværligt.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 14:39   #8
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg har før set, at der er linket til den side, og jeg har svært ved at tage det alvorligt. Jeg synes ikke rigtig det fremgår, hvem der står bag den side, hvilken uddannelse og erfaring der gør, at vedkommende er kompetent til at udtale sig om "lykkepiller" og sidst, men ikke mindst har jeg aldrig brudt mig om ordet lykkepiller.. Jeg synes, det minder meget om skræmmekampagne. Hvem er manden bag hjemmesiden? Hvad er hans uddannelse? Hvad er hans erfaringsgrundlag?

Jeg er imod, når man er så ensidig i sin kritik. Selvfølgelig kan der være bivirkninger. Det kan der være til al medicin, såvel syntetisk som naturlig. Mennesker med depression er i en meget sårbar og letpåvirkelig periode i deres liv, og jeg synes, det er unødvendigt at skræmme folk.
Der er selvfølgelig mennesker, der får bivirkninger, men der er også mange, der ikke gør, og som er virkelig godt hjulpet med antidepressiv medicin. Man kan heller ikke regne med, at alle kan komme ud af en depression uden medicin, bare fordi man evt selv er lykkedes med det. Selvfølgelig kan der være nogle, der kan arbejde med tingene og som har råd til en masse terapi, der måske kan hjælpe, men vi er alle individuelle mennesker, og hvad der gælder for én, gælder ikke nødvendigvis for alle andre!

Man opfordrer jo heller ikke en diabetiker til at undlade sin insulin!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 14:48   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg har faktisk slet ikke slået linket op for sådanne skræmme kampagner vil der jo altid være.

Det er jo "desværre" sådan idag, at psykisk syge selv kan "vælge" om de vil tage "lykke piller" og det syntes jeg er meget ærgerligt. Ved min praktiserende læge var de i al fald sådan!!

Jeg har gået til psykolog i mange år siden jeg blev syg. I år 2010 er det så fra 2 forskellige psykiater et par gange blevet sagt, at psykolog samtaler, ikke vil hjælpe mig mere. Det har hjulpet mig tror jeg som en samtale instans, men det har ikke løst "gåden".

Desværre var det så således at min læge i 2006 i første omgang kun henviste mig til en psykolog og at jeg først i 2007 kom på medicin, havde jeg været henvist til psykiater i 2006, var det for mig måske gået bedre ??

Først i 2009 kom jeg til psykiater, reelt 3 år efter jeg blev syg, det er for sent som jeg ser det. Systemet og ikke mindst de praktiserende læger ser ud til at have svært håndtere første gangs psykisk syge som jeg ser det, er I enige?

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 08-09-2010 kl. 14:54.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 22:11   #10
Leduce
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2010
Lokation: gladsaxe
Alder: 45
Indlæg: 233
Styrke: 15
Leduce er ny på vejen
Helt enig !!!!!

min gamle læge som jeg henvendte mig til da jeg havde angst skubbede mig nærmest grædene ud af døren ..hvor kommentaren var : det er bare angst det går over ...
(han havde end da et diplom på hans væg at han havde gennemgået et forløb om viden omkring angst (kursus,uddannelse)

fik senere af vide at havde jeg evt fået hjælp i tide kunne det have været at jeg ikke fik sådan en depression efterfølgene...

det kostede mig så efterfølgene en indlæggelse på et år.

jeg ville aldrig råde folk til at tage antidepressiv medicin udskrevet af en praktiserende læge....de ved for lidt..


men godt så hvis man kan uden medicin ...men en depression er jo at man mangler serotoni i hjernen og medicinen giver det stof ...eller hjælper med det ....og mangler man for meget så ja, så kan et par samtale med en psykolog ikke gøre det ...før man ender med at styrkdykke ...og det er en hård kamp at komme ud af ..selvom man er på medicinen ..og uden ja det vil jeg slet ikke tænke på ..

nu er der jo grader af depression ..og jeg ved godt at min er den sværeste ...men en let grad er jo også meget for en person der aldrig har prøvet andet ....

føler også det er så omvendt det med at mange siger at de er bange for at blive anderledes eller miste sin personlighed ...jamen det er så lige DER man skal prøve medicinen for lader du være JA!så kan du miste digselv...

og bivirkninger er man rimlig ligeglad med hvis man har det rigtig skidt så vil man gøre alt for at få det bedre ..og frækt sagt ..ja hva så hvis jeg har rysteture,svedeture ,mærkelige ryk der ligepldselig kommer ,kvalme,synsbesvær,hovedpine ,hukommelse svigt,vægtøgning,søvnbesvær ,mundtørhed ,feber ,svimmelhed ,sovebesvær ,maridt,osv ...

hellere det end at ikke have noget liv mere..
Leduce er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lykkepiller Diablo Politik og Samfund 4 08-03-2012 17:16
Lykkepiller og sygedagpenge Pyt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 17-04-2011 21:55
Lykkepiller, placeboeffekt Florken Dit og Dat 2 06-01-2011 23:44
Lykkepiller - BIG Business Karo Politik og Samfund 2 05-01-2011 10:10
Lykkepiller Peacock Dit og Dat 31 27-07-2008 18:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension