K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2009, 11:31   #11
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, det er nogle vilde priser!!

Hvor om alting er, så har jeg altså kanon gode erfaringer med Incita. Det var nemlig en psykolog og en sagsbehandler fra Incita der kom hjem til mig ang 'snak om arbejdsprøvning' men de indså lyn hurtigt at jeg ikke var istand til det, og skrev en rigtig god progressionsrapport til min daværende sagsbehandler, der forklarede, at de simpelthen ikke turde tage mig i arbejdsprøvning grundet mine psykiske lidelser, endvidere skrev de at de på ingen måde ville gå mod min psykiaters vurderinger, som de fandt helt i tråd med deres egne observationer.
De var helt igennem bare fantastiske!
Så i lige mit tilfælde, handlede de med fornuften, og ikke med lommeregneren.....
Lyder interessant. Hvordan kunne de bevise det? Selv er jeg ubehagelig til mode ved at invitere fremmede hjem til migsæl' da jeg har paranoia.
Men er endnu mere angst over at skulle møde derude.
Men godt at få afbalanceret info, Helene, det kan jo ikke bare være dårligt altsammen.

Og hvad er der videre sket i din FP sag? Sylter de den ligesom hos mig?

Noget andet jeg ikke kan forstå er at kommunen sætter mig på et kursus i 4 uger, når min klage ikke er færdigbehandlet, og at jeg har svært ved at koncentrere mig i klasse lokaler med mange mennesker i. Min ADHD.
Og..
Jeg ved med sikkerhed at jeg ikke vil være istand til at møde op uden min bisidder, som jo ikke er til rådighed hver dag. Desuden skal det jo foregå på Nørrebro, hvor der er daglige skyderier og sindssyge gangstere, det er vel ikke særligt smart, når man også har angst?

Nå men de har endnu ikke skrevet til mig om hvornår jeg skal begynde, men det er mandage og det skulle være i begyndelsen af marts.
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2009, 12:35   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Noget andet jeg ikke kan forstå er at kommunen sætter mig på et kursus i 4 uger, når min klage ikke er færdigbehandlet, og at jeg har svært ved at koncentrere mig i klasse lokaler med mange mennesker i. Min ADHD.
Og..
Jeg ved med sikkerhed at jeg ikke vil være istand til at møde op uden min bisidder, som jo ikke er til rådighed hver dag. Desuden skal det jo foregå på Nørrebro, hvor der er daglige skyderier og sindssyge gangstere, det er vel ikke særligt smart, når man også har angst?
Det lyder da også fuldstændigt vanvittigt , jeg er også i gang med afklaring og skal i arbejds prøvning men her lytter de til hvad jeg siger og jeg har kommunes garanti for at de ikke vil sætte mig ud i noget der kan forværre mit helbred, skulle være startet den 9 marts på et forløb , det aflyste kommunen selv da de var bange for at det ville blive for voldsomt og ville have lavet noget personligt individuelt planlagt til mig ....


Utroligt at der kan være så stor forskel på folk ....

Har du overvejet at sende en klage over det altså at du har en klage i forvejen og man så vælger noget så vanvittigt som at sende dig på kursus midt på Nørrebro , et sted som er angst fremkaldene for selv os uden angst (mine unger har forbud mod at tage til deres venner på Nørrebro og Tingbjerg og nej her er ingen kære mor , de skal ikke gøre det heller ikke med den argumentation at de er voksne og flyttet hjemmefra )

Og så ovenikøbet i noget der er så svært forenligt med din sygdom , det lyder som om de slet ikke bruger hovedet på den kommune
  Besvar med citat
Gammel 06-03-2009, 17:41   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mugge Se meddelelser
Lyder interessant. Hvordan kunne de bevise det? Selv er jeg ubehagelig til mode ved at invitere fremmede hjem til migsæl' da jeg har paranoia.
Men er endnu mere angst over at skulle møde derude.
Men godt at få afbalanceret info, Helene, det kan jo ikke bare være dårligt altsammen.

Og hvad er der videre sket i din FP sag? Sylter de den ligesom hos mig?

Noget andet jeg ikke kan forstå er at kommunen sætter mig på et kursus i 4 uger, når min klage ikke er færdigbehandlet, og at jeg har svært ved at koncentrere mig i klasse lokaler med mange mennesker i. Min ADHD.
Og..
Jeg ved med sikkerhed at jeg ikke vil være istand til at møde op uden min bisidder, som jo ikke er til rådighed hver dag. Desuden skal det jo foregå på Nørrebro, hvor der er daglige skyderier og sindssyge gangstere, det er vel ikke særligt smart, når man også har angst?

Nå men de har endnu ikke skrevet til mig om hvornår jeg skal begynde, men det er mandage og det skulle være i begyndelsen af marts.
Jeg har fået lave det sådan, at hvis nogen på kommunen vil mig noget, så må de enten komme her hjem. Eller bevilge mig Taxakørsel frem og tilbage, så kan jeg så tage nogle nervepiller og få en med på turen.....

Og de er faktisk søde til at respektere det - det var også derfor Incita kom til mig, og ikke omvendt. Psykologen og sagsbehandleren fra Incita fik kopier af alle mine lægepapir (jeg gav dem det selv), og så gik snakken jo ellers omkring min person og på den måde kunne de vurderer mig - præcis som hvis jeg sad hos en psykolog.
Jeg bryder mig heller ikke om at de skal komme her, men jeg har ikke andre valgmuligheder. Og jeg vil gerne samarbejde og få en ende på sagen, så jeg må bare bide i det sure æble....og få det overstået. Men det hjælper mig enormt, at jeg kan være hjemme. Her er jeg mere mig selv...eller hvad man skal sige


Og jo, det lyder meget underligt med din situation, så jeg er enig med Hejdien...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Incita, nogen med erfaring der har været der? Evaave Politik og Samfund 42 11-09-2017 16:56
Reva...G....... wind At søge førtidspension 0 06-01-2012 10:49
Arbejdsprøvningspakke Incita brønshøj Alt det andet 1 19-09-2010 21:14
Hvor seriøst bliver Reva/Incita mf taget? Ninja Dit og Dat 28 26-11-2008 23:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension