K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2011, 12:08   #11
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
http://www.su.dk/SU/SUtilungdom/Sider/default.aspx


Ud fra det læser jeg, at det kun er RENTERNE fra opsparingerne som tæller med som indkomst og kan få indflydelse på SU'en.
Men ja; ring dog bare lige til SU og spørg...
Tak for dit svar, troede jeg nemlig også jeg var nået frem til, men som Vovse helt rigtigt skrev, har jeg (åbenbart) spurgt før
(forbaskede sygdom/medicin!)......

Og jeg har fakta fået et meget fint svar der

Tak
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2011, 16:13   #12
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
PiaCp, det som er værre for din søn, hvis han fylder år her i okt er at han først får Su fra januar.

men så er det jo heldigt at han får lidt penge at gøre godt med, selvom det er ærgeligt at skulle bruge dem på det.

der bør være en su vejleder han kan tale med, tilknyttet skolen. ellers søg på nettet efter en su vejleder i jeres område. skolens område. og lad dem hjælpe.

vi har som private ikke den store mulighed for at komme i kontakt med su styrelsen. men din søn kan med hjælp fra nemid logge sig ind på su siden, og læse lidt mere om det forskellige.

og mht til faderens børneopsparing.. lad ham dog prøve at få kontakt til din søn, det kan jo hænde at de kan få lidt ud af at lære hinanden at kende.. selvom nogle fædre bare er for mærkelig.. kender det selv... har selv børn med en som ikke har taget sin rolle alvorligt og han har sku slet ikke sparet noget op til dem..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2011, 16:19   #13
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Hej

Vi er nye indenfor su-verdenen

Min søn som fylder 18 lige om snart, skal søge su som udeboende, da han bor på kosteskole, langt hjemmefra

Nu får han jo min børneopsparing når han fylder 18, men hans far har (som han ikke har set i 8 år) også lavet en alm opsparing, den er der binding på, men den står i hans personnummer og figurere på hans skatteopgørelse.

Hvor mange penge må man have på banken, før de påvirker su?

Vi skal vide om han skal afslå at modtage dem, når hans far nu "kun" har dem for at kunne få kontakt igen.....

En børneopsparing kan løbe til de er 21 år. -så er problemerne måske løst til den tid ???


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2011, 19:24   #14
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Multe der er kun en børneopsparing - og den har jeg lavet, den får han nu, da han har den behov.

Huldra - jeg kender intet til dit eller dine børns forhold til jeres eksfar/mand
- men jeg kender en del til vores, og jeg har altid ladet det stå åbent om min søn ville eller ej, var 100% op til ham, men at tro du kan forstå eller anbefale andre, hvor du intet kender til det??????

jeg spurgte mht en opsparing/børneopsparing - ikke mht anbefalinger om min søn skal genoptage sin kontakt til far eller ej!

Det kan vi sagtens selv finde ud af, Tak
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2018, 11:38   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Der er jo i gen der siger at han skal have kontakt, han får jo et konto udtogt en gang årligt når han bliver gammel nok, kan han bare gå i banken og hæve pengende eller sæt dem på anden konto, det skal han ikke bruge sin far til
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2018, 09:48   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Der er jo i gen der siger at han skal have kontakt, han får jo et konto udtogt en gang årligt når han bliver gammel nok, kan han bare gå i banken og hæve pengende eller sæt dem på anden konto, det skal han ikke bruge sin far til
Det er en gammel tråd, så mon ikke problemet er blevet løst.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp og børneopsparing hjælp ! Timoe De Unge 19 21-04-2012 10:00
Børneopsparing vs. Kontanthjælp. Audioattack Alt det andet 14 26-08-2011 13:27
Psykisk børneopsparing. Audioattack Alt det andet 9 27-07-2011 08:08
Kontanthjælp versus børneopsparing-afslag Magge Alt det andet 61 09-09-2010 09:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension