K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-12-2012, 14:29   #71
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
okay,,, så må jeg få fikset cyklen som har holdt fri i omkring 5 år.
Er på noget trekastmedicin, så burde ikke gøre det.
Men what the hell
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Mella; 22-12-2012 kl. 14:34.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 00:20   #72
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
@ Vovse: Hvis du klikker videre på linkene under den tekst, du har komieret ind, til hhv. Klippekort og Periodekort, vil du kunne se, at voksne og pensionister fremover betaler samme pris for disse biletter også. Der står endda ekstra ude til højre under Klippekort, at "Der er ikke ekstra rabat på klippekort til pensionister". Pensionistrabatten bortfalder altså også der

Undskyld, beklager at jeg ikke læste det hele igennem, jeg faldt blot over det med kontant-billetterne.

På Movia's hjemmeside kan jeg se, at pensionist-rabatten bortfalder i Vestsjælland, men ikke på Sydsjælland.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 12:09   #73
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
okay Vovse.

Jeg kan ikke selv se det... men ja, så tager de mit mimrekort som jeg er så superglad for
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2012, 14:33   #74
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
@ Vovse: er ok. Vi er jo hinandens øjne og øre herinde

@ Mella: Nu kører jeg ikke så meget i bus, men jeg har alligevel tænkt mig at hamstre lidt klippekort, inden prisen stiger. Kan du ikke også det med dit mimrekort...?

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2012, 01:12   #75
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser

@ Mella: Nu kører jeg ikke så meget i bus, men jeg har alligevel tænkt mig at hamstre lidt klippekort, inden prisen stiger.
Tjek lige, om der er noget med, at de skal være brugt inden en vis dato.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2013, 21:09   #76
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 12
hansenheidi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af J.B. Se meddelelser
Indledningsvis. Jeg fik lavet sådan et bevis på kommunen. - (Mener ikke det rager DSBs personale, hvad der står på min pensionsmeddelse). Men tror i DSB ville se det! Nej. .......DSB vil have at man medbringer pensions meddelelsen for at udstede sådan et "ret til 65 pris bevis".

I det hele taget er der flere fuldstændig idiotiske forhold omkring det skide rabat bevis.

Følgende spørgsmål tydeliggør dette:

Hvorfor i alverden skal ftp er selv finde ud af der findes sådan en rabatordning?

Hvorfor gælder dette DSB bevis kun et år ad gangen. Et pas gælder i hele ti år? (Det virker underligt).

Hvorfor skal DSB udstede det bevis? (Beviset bruges også i alle andre offentlige transportmidler).

Hvorfor skal vi ftp er stjave hen til DSB skranker én gang om året for at forny dette bevis, når det er kommunen som sidder med alle oplysninger om, hvem der i forvejen er ftp er og er berettiget. Kommunen udsteder både pas og kørekort. Hvorfor kunne de så ikke ligesågodt udstede det skide bevis helt automatisk og vedlægge pensionsmeddelesen? (Hvorved alle berettigede uvidende også samtidig vil få kendskab til rabatten).


Hvad ligner det? - Svar: At man ikke ønsker at oplyse om og gøre det alt for nemt for berettigede at gøre brug af disse rabat-ordninger.

Jeg synes at kommunen automatisk burde udstede sådan et kort som Buster omtaler, som vel at mærke burde være kortet man viste frem. Ved det kort burde følge oplysning om alle de rabatter kortet giver adgang til.

jeg har lige haft en mega da dsb ike ville godkende mit pensionsbevis fra kommunen men ville se min sidste udbetaling en ung meget ubehøvlig mand, bad mig køre hjem igen jeg gik ud og ringede til dsb kontoret der fortalte at et pensionsbevis fra komunen er godt nok det må bare ikke være stemplet senere end et år, så ind igen og be om at få fornydet mit kort hos den unge ikke så venlige mand da han så mig blev han mopset men jeg sagde roligt vær venlig at forny mit kort her er bevis fra kommunen og tror du mig ikke så ring til dsb og snak med denne person LOOOOOOOOOOOL han blev stille og jeg fik fornyet mit kort .. så kend din ret og stå ved den med bevis
__________________
De værste overgreb imod mennesker er begået med loven i ryggen og af Folk der sagde jeg passer bare min Job.
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
"Førtidspensionister lukkes ude fra sociale fællesskaber" RUC-speciale gunvor Politik og Samfund 7 05-01-2011 13:36
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Rabat i tog og bus med "mimrekort". amik Nyttigt at vide for Førtidspensionister 7 05-03-2009 16:10
førtidspensionister skal " tilbage" i arbejde ????? Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 04-01-2008 16:34
Skal "gamle" førtidspensionister arbejde? zuza Politik og Samfund 0 17-08-2007 18:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension