K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2009, 18:40   #1
Bambi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 66
Styrke: 16
Bambi er ny på vejen
Question et par spørgsmål om ressourceprofil

Hej alle sammen.
Jeg håber i nyder det gode vejr

Jeg har lige et par spørgsmål ang. ressourceprofil og aktindsigt.
Jeg håber jeg har lagt tråden det rigtige sted.

Mit første spørgsmål går på hvor lang tid kommunen har til at lave min ressourceprofil?

Og der står at kommunen har 10 dage til at sende akterne men er det 10 arbejdsdage eller er det bare f.eks. fra den 1. til den 11.?

Varme hilsner
Bambi
Bambi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 21:18   #2
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Jeg kender ikke reglerne for udarbejdelse af RP, men det er der med garanti andre af de herlige brugere her der gør, hvis der er regler om det, men aktindsigt er 10 arbejdsdage
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 21:46   #3
Bambi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 66
Styrke: 16
Bambi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nusli Se meddelelser
Jeg kender ikke reglerne for udarbejdelse af RP, men det er der med garanti andre af de herlige brugere her der gør, hvis der er regler om det, men aktindsigt er 10 arbejdsdage
Okay mange tak for det
Bambi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 22:40   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har netop spurgt sagsbehandleren om, hvor lang tid der går med at lave den ressourceprofil (vi starter på den på Fredag), og svaret var, at det var meget individuelt
Det blev jeg sådan set ikke klogere af....så jeg er med på en lytter, hvis nogen ved noget
Håber da ikke sådan en ressourceprofil kan bruges som hvilepude, for så kan ens sag jo VIRKELIG trække i langdrag
Så der BURDE være et tidsrum for udarbejdelsen!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2009, 23:51   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Frist for aktindsigt er 10 kalenderdage. Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2009, 00:16   #6
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
tror ikke at der nogen tid for hvor længe det må tage, min tog lidt over et år da der hele tiden skulle nye læge udtalser i og undersøgelser med i rp.
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2009, 01:10   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det burde max. tage 14 dage... hvis man skal tro alle de firmaer, der tager penge for at udfærdige ressourceprofiler.

Men det er meningen, at kommunen SKAL begynde at skrive den løbende, når kommunen "opdager", at arbejdsevnen er truet.

Har man været i systemet i mange år, så ligger papirerne der jo i forvejen, og derfor der mit bud max. 14 dage.

I §17-pensionsansøgninger skal kommunen kunne klare det på max. 3 måneder.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2009, 17:10   #8
Bambi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 66
Styrke: 16
Bambi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Frist for aktindsigt er 10 kalenderdage. Hilsen Peter
Hej Peter.

Altså det betyder fra f.eks. d.1. til den 11.?
Bambi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2009, 17:14   #9
Bambi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 66
Styrke: 16
Bambi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det burde max. tage 14 dage... hvis man skal tro alle de firmaer, der tager penge for at udfærdige ressourceprofiler.

Men det er meningen, at kommunen SKAL begynde at skrive den løbende, når kommunen "opdager", at arbejdsevnen er truet.

Har man været i systemet i mange år, så ligger papirerne der jo i forvejen, og derfor der mit bud max. 14 dage.

I §17-pensionsansøgninger skal kommunen kunne klare det på max. 3 måneder.


Hej Zuza.

Min sagsbehandler sagde for over et år siden at de skulle lave sådan en.
Der fik min daværende kontaktperson og jeg nogle papire med som vi skulle udfylde. Da jeg så sidst ringede til hende for at høre om hvordan det så ud med den sagde hun "ja den må vi også hellere få lavet færdig" og til spørgsmålet om hvor langt de var nået med den sagde hun "det ved jeg faktisk ikke"...
Der efter spurgte jeg lidt for sjovt hvem der skulle lave den. Netop fordi jeg havde læst her inde at det skulle være sagsbehandleren der skulle det.
Der til svarede hun opgivende "det skal jeg"
Men det er efterhånden lang tid siden nu så jeg ville lige være sikker på om der står noget nogen steder i lovgivningen om det
Bambi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 01:25   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Den røde tråd i det er, at der SKAL være en ressourceprofil, FØR sygedagpengene standses, hvis der skal træffes afgørelse om revalidering, fleksjob eller førtidspension.

Den skal ligge til grund for en afgørelse.

Så hvis du søger om noget, så skal den laves først.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål om ressourceprofil Frk.Nielsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 21-01-2013 16:45
Ressourceprofil vubber43 Spørgsmål ang fleksjob 1 02-12-2012 19:31
spørgsmål ang ressourceprofil nensypigen Alt det andet 4 03-07-2012 19:21
ressourceprofil lillesine Spørgsmål ang fleksjob 7 13-09-2009 09:10
Spørgsmål ang ressourceprofil odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 11-03-2008 23:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension