K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2013, 16:17   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
NEJ...

Kære Bruger9

..... du skal ikke, efter min mening, bruge negative kræfter på en klage nu.

Du skal være dig fuldstændig bevidst om at ingen, heller ikke den kommunale lægekonsulent, har den fulde viden eller indsigt i din diagnose.

Kommunen er IKKE interesseret i diagnoser, men udelukkende din arbejdsevne. Det er et faktum.

Derfor bliver det din opgave at indsamle viden og fakta samt konsekvenser, for dit fremtidige liv. Og få det indført i din journal.

Derfor skal du oplyse, til din sag, at hospitalslægen har opfordret til en Statusrapport. Lægen har nok erfaring i din situation, derfor opfordre han til en sådan Statusrapport. Men det er ikke normalt at patienten bliver blandet ind i kravet om en sådan.

Du skal gøre dig nogle tanker om din situation.
Hvis situationen udvikler sig, hvad ville du så gå efter flexjob eller pension.

Er du over eller under 40 år?

Lever du alene eller er gift?

Du skal også være dig bevidst om at en del af systemet betragter dig som 100% arbejdsdygtig med en mulig §56 aftale.

Som kan være en god løsning, men....

Man må jo sige du har nogle store belastninger i dagligdagen.
Hvornår kommer det næste anfald?
Hvor længe vare det?
Hvordan kommer jeg hjem.?

Men, en §56 kan jo være en god begynderløsning, fordi det er en accept af din diagnose. En aftale imellem 3 parter, arbejdsgiver, lønmodtager og kommunen.

Ulempen kan være, at når man søger et evt nyt job må man IKKE fortie en sådan §56 aftale.
Jeg var på en sådan ordning gemmen 9 år ( §28 som det hed i gamle dage) og den virkede upåklageligt.

Fra nu af fører du dagbog over ALT hvad der sker i din dagligdag. ALT.
Som en forberedelse på at beskrive din situation.


Nu har jeg gennemlæst brevet fra din sagsbehandler og udtalelser fra lægekonsulenten endnu engang.

Inden mødet med din sagsbehandler skriver du en udtalelse som du beder om bliver lagt i din journal.

Til SB XXXXX

Vedr.: person nr XXXXX

brev af XXXXX

Hvor lægekonsulenten udtaler følgende: Lægekonsulenten udtaler at der ikke er tale om et funktionsniveau der er væsentligt og varig nedsat.

Her aflevere du dit "regnskab" over dine anfald, medicin indtagelse, lægebesøg etc.( hvad er dit forhold til din praktiserende læge?)

Jeg har afleveret min dagbog over min dagligdag, privat som arbejdsmæssig, som dokumentation for et liv med en særdeles belastende diagnose, hvor en eventuel undersøgelse kan bringe mit liv i fare. Derfor er det efter min mening utilstedeligt at udtale sig på den måde.

Derfor skal dette også betragtes som en opfordring til at indsamle oplysninger om min diagnose.
Hospitalslæge XXXX XXX har opfordret til en Statusrapport, som jeg er enig i og forventer at SB XXXX hurtigst muligt tager skridt til en sådan.

MVH
XXXXX XXXX



Tag det roligt der er svar på alle spørgsmål.

Bedste hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 07-11-2013 kl. 16:40.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-03-2015, 10:36   #12
cnn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
cnn er ny på vejen
tidligere indlæg om pancreas

Dav,
links i dit indlæg virker ikke , kan du uploade dem igen ?
jeg vil meget gerne læse udsnit af hospitals journal og den lægefaglige konklusion
tak og venlig hilsen
beate
cnn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2015, 13:11   #13
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af cnn Se meddelelser
Dav,
links i dit indlæg virker ikke , kan du uploade dem igen ?
jeg vil meget gerne læse udsnit af hospitals journal og den lægefaglige konklusion
tak og venlig hilsen
beate
Det er altså en to år gammel tråd du har åbnet. Så brugeren er måske slet ikke aktiv på K10 mere.

Må jeg foreslå du stiller dine spørgsmål i en tråd du selv opretter.

Mvh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 11:59   #14
Bruger9
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2013
Indlæg: 17
Styrke: 11
Bruger9 er ny på vejen
Jeg er skam stadig aktiv - min sygdom går jo ikke sådan lige væk

Jeg har taget linksne ned, da de var lidt for "private", men har skrevet en besked til cnn.

Måske skulle jeg lige lave et lille resumé af hvad der er sket siden sidst (bare for at bitche lidt)


* Tog til sagsbehandler (havde igen fået en ny) og brugte det meste af mødet på at overbevise hende om at jeg var syg - og fik endnu et nyt møde.

* Nyt møde og endnu en ny SB :/ - Hun var dog mere forstående og ville sende mig til et møde indenfor rehabiliteringsteamet-regi (et slags møde før mødet). Jeg skulle også til min egen læge og få lavet en rapport (husker ikke navnet).

* Var så til dette møde og det var sgu lidt crazy. Hun var utrolig taktisk og bureaukratisk.
Jeg fik dog noget ud af det møde og det var at INGEN af sagsbehandlerne havde indhentede status-rapporten fra hospitalet endnu - de havde bare indhentet journalen igen. Så tilbage til sagsbehandleren igen.

* Og det var selvfølgelig en ny SB. Han var dog yderst hjælpsom (skulle kun bruge 15 min af mødet på at opsummere min situation^^). Jeg spurgte til status-rapporten fra hospitalet og rapporten fra lægen, men de var ikke hentet, så det ville han få styr på.

* Nogle dage senere ringes der fra en "enhed" fra et andet hospital og sagde jeg skulle møde dér. Jeg ringede til min SB og spurgte om han vidste noget om det (jeg havde ikke fået brev eller noget). Jeg forstod aldrig helt hvem der havde bestemt at jeg skulle derhen, da SB også var lidt blank omkring det, men "enheden" lød faktisk som noget jeg kunne bruge. De ville kunne "beskrive" min sygdom, hvilket var brugbart fremfor den evigt gående til nye SB'ere.

* Der var jeg så i et par måneder og alt var fint, men så arvede jeg (læs her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=27902) og blev smidt ud af systemet, da jeg skulle leve af de penge.

*suk*
Bruger9 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 13:52   #15
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Tak for updaten. Men jeg forstår ikke; blev hjælpen til afklaring af din tilbagevenden til arbejdsmarkedet på den ene eller anden måde også stoppet fordi du røg af kontanthjælp?

Har man ikke stadig krav på at få ens arbejdsevne udredt og eventuelt komme i revalidering, fleksjob, ressourceforløb eller få pension?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 14:16   #16
Bruger9
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2013
Indlæg: 17
Styrke: 11
Bruger9 er ny på vejen
Jeg spurgte netop om jeg kunne fortsætte hos hospitalsenheden og der var snak om en paragraf (jeg manglede kun ganske få møder før de kunne færdiggøre deres rapport), men fik tilbagemeldingen at det kunne de ikke. Hospitalet lovede dog at lave en midlertidig rapport og sende til kommunen.

Jeg må indrømme at jeg også troede at "modtage penge" og "få hjælp til x" var to forskellige områder....guess not

Sidst redigeret af Bruger9; 16-03-2015 kl. 14:24.
Bruger9 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 14:37   #17
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Utroligt. Jeg har svært ved at tro det er sådan. Hvis det ikke var fordi det nu er så længe siden ville jeg få en advokat til at kigge på det.

Men hvad så nu. Lever du så af egen formue på kontanthjælpsniveau eller har du fundet dig et lille job du kan klare med dine problematikker?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 14:49   #18
Bruger9
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2013
Indlæg: 17
Styrke: 11
Bruger9 er ny på vejen
Jeg lever af formue på kontanthjælpsniveau, ja.

Ang. Advokat/rådgivere osv. synes jeg at have læst om flere her på K10, at det ofte ikke kan betale sig (og slet ikke økonomisk på kontanthjælpsniveau).

Jeg har et par gange været hos den gratis retshjælp, men det gav heller ikke den store hjælp, desværre.
Bruger9 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2015, 22:34   #19
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
hmmm hvis jeg var dig ville jeg "tvinge" kommunen til lidt handling ved at søge FP på en §17, stk 2 - altså på det foreliggende...

Så SKAL de nemlig tage stilling - dels til FP som jo nok giver et blankt afslag, men også til et evt videre forløb for at få dig tilbage på arb. markedet...

Som jeg læser det du skriver, lyder det nemlig som om din sag er gået helt i stå?
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2015, 00:48   #20
Bruger9
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2013
Indlæg: 17
Styrke: 11
Bruger9 er ny på vejen
Jeg tænker bare at have et afslag "i bagagen" stiller mig dårligere end hvis jeg har alt dokumentation klar.

Min plan er at når jeg kommer tilbage vil jeg gøre den rapport (fra enheden) færdig. Derved har jeg dokumentation fra både min læge, hospitalet OG deres "egen" enhed.

Men om den plan holder vand må tiden vise. Lige nu er det faktisk ret befriende at ikke være underlagt alle de unødige indkaldelser, mistænkeliggørelse og regler, som jeg har været under siden dette startede i 2008.
Bruger9 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension