K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2011, 09:18   #1
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Anke

Jeg har lige et spørgsmål angående en anke.

Kommunen har givet afslag på fleksjob, der bliver anket til Beskæftigelsesnævnet.

Beskæftigelsesnævnet tilslutter sig kommunen i afslag.

Det gør de ud fra at der stadig mangler lægelig afklaring, men som formentlig ikke gør tilstanden bedre.

Afgørelse af sagen er truffet på at der er lagt vægt på at alle relevante aktiverings og revalideringsmæssige, samt andre foranstaltninger skal afprøves.
Heller ikke den nuværende arbejdsmarkedsplacering giver tilstrækkeligt grundlag for at vurder en arbejdsevne i hvert erhverv.

De giver medhold i flere ting.

De skriver under fremadrettet tiltag: vi forventer at kommunen i samarbejde med dig tager stilling til hvad der kan gøres for bedre dine muligheder for, at fastholde din tilknytning til der ordinære arbejdsmarked.

Vi kan anke hvis man anser sagen som principiel.

Det er den vel ikke! det er vel kommunen, der ikke har lavet sit job godt nok.

Vi vil anke til borgmesteren.

Kommunen får jo en kopi af det dette brev, hvad gør vi ellers? Skal vi sende en anke? der er jo givet afslag på grund af manglende materiale og arbejdsprøvning mv.:confused
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 09:47   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du kommer ikke videre med en anke

du skal tænke på og får noget mere læge dokumentation på din arbejdesevne er varig nedsat.
man siger rundt regnet din arbejdsevne skal være nedsat med 50 procent for fleksjob

både kommune og BAN slå fast at du mangler lægelig afklaring
så er det lige gyldigt hvad en arbejdsprøvning viser, hvis du vil søge fleks
hvis der ikke er slået fast med syv tommer søm, at din funktionsevne er væsentligt nedsat og varig.
alle behandlingsmuligheder skal være udtømte for fleks
så er det ligegyldt om de muligheder du har, ikke kan forbedre din tilstand
De skal være afpøvet før kommunen kan tage stilling i din sag.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 10:08   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvad er det lige du vil anke til borgmesteren?? altså det er jo ikke givet afslag på at få behandlet din sag, borgmesteren kan ikke tilkende dig fleks.

Du skal jo have et afslag før du kan anke, og for at det er kommunen selv der skal have anken, er det afslag på noget i direkte forbindelse til selve sagsbehandlingen, dvs er det noget fra BAN, så kan det ikke ankes til borgmesteren, denne vil bare bede SB´er om at sende din anke til BAN.

Men du kan klage over manglende urigtig eller mangelfuld sagsbehandling til borgmesteren, men hvad vil du have ud af en sådan klage?? det er jo allerede konstateret at der er sket fejl og at de skal rettes, du vil simpelthen ikke få en pind ud af at klage, andet end at spilde din og kommunens tid.
Det var en helt anden situation hvis kommunen har været inde og sige at de ikke vil rette de ting BAN har bedt dem få rettet, men der vil det så stadig ikke være borgmesteren med BAN du skal have fingrene i.

I en hver anke/klage sag er det vigtigt at have et mål med anken/klagen, at have noget man ikke bare vil have ud af det, men også en realistisk mulighed for at få noget ud af det, inden nu eller på længere sigt, og som jeg ser det du skriver er der værgen mål eller formål med at anke/klage til borgmesteren, du får i hvert fald ikke en fleksvisitering ud af det, og på sigt, vil det heller ikke ændre noget som helst, i det det er konstateret at der er fejl.

Du vil få langt mere ud af at forlange at få afprøvet de ting BAN nævner der mangler, for at der kan træffes en afgørelse, samt forlange at de ser af at få rettet de fejl og mangler der kan rettes.
Lige så gør du klogt i at gå til din læge og bede om yderlig lægelig afklaring, flere undersøgelser mere og anden behandling.

Anke BAN´s afgørelse ud fra
Citat:
§ 70. Jobcenteret giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v., og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.
vil du ikke få en pind ud af, for det er IKKE bevist at du ikke kan klare et alm 37 timers job, det er det BAN skriver i det de både henviser til manglende behandling samt manglende afklaring af hvad du kan klare.
At lægerne siger, er IKKE relevant, de har absolut intet at gøre inde på kommunens område, det er kun kommunen der kan skal og må vurdere din arbejdsevne, lægerne må vurdere din funktions evne.

Faktisk skriver de at de vurdere at du vil kunne "nøjes" med en revalidering, eller som minimum at der tages stilling til om du kan, og hvis ikke at der bliver set på hvad der så er af muligheder.

Du er med andre ord kun nået til at få vurderet om revalidering er realistisk (hvilket IKKE er afvist, så der skal der startes) du mangler behandling og arbejdsevne afklaring.
Det vil du mangle uanset hvor meget du klager og anker, det vil ikke ændre på en fløjtende fis, andet end at spilde en masse unødig spild tid, du vil få meget mere ud af at starte hvor du så er nu, og så se af at få gjort noget ved de ting der mangler, få mere/anden behandling og bed om (læs forlang) at få iværksat en arbejdsprøvning.

For før det er slået fast med 7 tommersøm at du ikke kan magte et ganske alm job, får du under ingen omstændighedder en fleksbevilling, og det er som din sag er lige nu altså bare ikke slået fast, at kommunen at bummet den, bliver det altså ikke slået fast af, der er kun en vej, og det er ud og få de ting på plads.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 12:39   #4
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Tak LUM

Fantastisk at få det så flot belyst.

Sagen har gået igennem kommunen og de afslog alt.

Jeg er kommet ind i sagen og har lavet nogle tiltag med scanning mv. de resultater forligger endnu ikke. Så beskæftigelsesnævnet har helt ret, det kan jeg godt se.

Det er så kommunen der skal starte forfra.

Vi sørger for de tiltag du siger og er på vej, tak.

Vi klager så ikke til Borgmesteren, fordi som du siger, det er spild af kræfter.

Vi tager fat i sagsbehandleren, ber dem forholde sig til de nye scanninger og tiltag og det beskæftigelses nævnet skriver, at vi forventer at kommunen samarbejder med dig.

Tak LUM, vi arbejder på sagen og min bekendt har meget nedsat arbejdsfunktion. Har også fået invalidebil, som har været på værksted og blevet lavet om gear mv.

Tak fordi du tog dig tid og jeg er meget taknemmelig for sådanne nogle som dig/jer
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 14:22   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af rose Se meddelelser

Vi kan anke hvis man anser sagen som principiel.

Du kan anmode om en revurdering i BAN, som er forpligtet til at videresende sagen til Ankestyrelse, såfremt BAN fastholder deres afgørelse.

Vi vil anke til borgmesteren.

Anke? Der kan i almindelighed klages til borgmester...

Skal vi sende en anke?

Den mulighed ville jeg bestemt bruge.
...blot MIN mening, du får sikker flere forskellige råd, som du kan prioritere mellem :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 15:26   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jamen godt du tager det positivt og ikke bare som et mave fornærmet svar *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2011, 17:03   #7
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
LUM, nej da!.. der er ingen grund til at bruge unødige ressourcer, pålægge borgmesteren mere arbejde end højst nødvendigt.

Men jeg kunne ikke lige skelne imellem en klage til Ankestyrelsen, for denne sag er jo ikke af principiel karakter. Den er afgjort på grundlag af manglende udredning og manglende arbejdsprøvning mv.

Jeg troede så at beskæftigelsesnævnet ville sende den tilbage til kommunen med påtale.
men de skriver, at de har stadfæstet kommunens afgørelse om afslag på fleksjob.

I ordlyden fra BAN giver de så medhold og mener at kommunen skal samarbejde, så et afslag men alligevel ikke? - Den skal jeg lige forstå.

Men vi skriver til kommunen/sagsbehandleren (får en ny sagsbehandler) ingen klage til borgmesteren.

Tak til jer alle.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 08:20   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
BAN har stadfæstet kommunens afgørelse om afslag på fleksjob
det må du alså bare acceptere, du ikke kan blive tilkendt et fleksjob
der er så nogle ting som kommunen skal rette, men det ændre ikke på deres afgørelse

så i stedet for at tænke på anke, så skal din fokus være på at samle mere lægedokumentation på din tilstand er varig og du har en væsentlig nedsat funktionsevne
så du netop kan bleve berettigede til et fleksjob


så som jeg ser det, har du en lang vej i udsigt

kender ikke din syge historie
men lige som pension er fleks også en ydelse som er meget svær og få
samt ens arbejdsevne som være cirka 50 procent af hvad en rask kan arbejde
så man skal faktisk være rigtig, før fleks kan komme på tale
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 14:30   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Kommunen har allerede modtaget samme brev som du.

Nu kender jeg ikke ordlysen af anken der har været i BAN men som sådan har du ikke fået medhold i noget som helst.

De afviser fleks (som er helt korrekt afvisning fordi du værgen er afklaret lægelig eller arbejdsmessigt, og det derfor ikke kan vurderes om du er fleksberettiget) Og så har BAN påtalt nogle fejl/mangler som kommunen har lavet, og som kommunen skal have rettet, dem kan man på sin vis kalde medhold, fordi du får ret i at de har bummet den, med det er ikke et medhold der ændre det store for dig personligt, det giver dig værgen ret til fleks ell.

Du kan risikere at kommunen ikke sørger for at rette op på de ting BAN har sagt de skal, normalt ville det være JC-chef og borgmester der ville skulle rykkes i fordi det er sagsbehandlingen den er gal med, men fordi BAN har pålagt kommunen at få styr på de ting, er det bedste altså at kontakte BAN, en af grundene er at de sider i statsforvaltningen som skal føre et vist tilsyn med at kommunerne gør deres arbejde som de skal, en anden er at JC-chef og borgmester ikke har haft en pind med det at gøre.
Man kan godt gå højere i kommunen, men så er det først efter BAN igen igen har haft fat i kommunen, og der stadig intet sker (og der har du altså også langt til endnu) og der gør man klogt i at nøjes med at påtale problemet og så sende til hele kommunalbestyrelsen, i stedet for at klage.

Du skriver at du vil skrive til kommunen og i parentes skriver om en ny SB´er, jeg er ikke helt med på om du har fået ny eller ønsker at få ny SB´er.
Er det et ønske om at få ny SB´er skal du ikke regne med at det bliver indfriet, nok er der et par §§ der giver ret til ny SB´er, den mest brugbare for os borgere går på samarbejdsvanskeligheder, der er bare lige det problem at at du overhovedet ikke har noget at skulle have sagt, at du syntes der er samarbejdsvanskeligheder, gælder ikke, det er helt og holdet op til SB´er at bestemme, så hvis denne ikke syntes der er samarbejdsvanskeligheder, så er der bare ikke nogen slut færdig. Kan du så samtidig ikke bevise det, er det helt galt.

De er ikke særlig begejstrede for at lade borgerne skifte SB´er (med mindre det er dem selv der tager beslutningen) grunden er at deres system ikke rigtigt er giret til det, de får tildelt borger ud fra person nr, og så kan systemet ikke finde ud af det hvis en SB´er har en borger med et person nr uden for det tildelte tal område.

Der med ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre, det kan det godt, og nogle kommuner er bedre til det end andre, der er bare ingen garantier, og i de fleste kommuner er det temmelig svært.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2011, 21:11   #10
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
TAK.. så er jeg lidt bedre orienteret.

Personen her er ret dårlig, har et skånejob som han arbejdsplads har givet ham, kommunen har ikke været involveret i det.. Han har søgt fleksjob efter 25 år uden en sygedag, det er en arbejdsskade.

BAN har sagt at de tilslutter at han ikke kan arbejde fuldtid, når han ikke kan arbejde en time efter han har spist på grund af lidelsen. Så her er der medhold. De skriver også de andre funktioner han ikke kan.

Men afviser fleksjob, fordi der ligger en scanning og venter og resultatet af det. Samt har kommunen ikke arbejdsprøvet ham på det ordinære arbejdsmarked. Han arbejder med et helt andet job end han gjorde før ulykken og det er fordi arbejdspladsen er god.

Men jeg forstå ikke at kommunen ikke har afprøvet ham, hvordan kan de sige nej til det? Her forstår jeg det ikke helt.

Personen her som jeg har ondt af er meget handikappet efter den skade.

Men der er en meget kompetent speciallæge på nu, han er målløs, har skrevet til BAN at det er uacceptabelt.

Tak alle sammen.


rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anke ??? dobar Spørgsmål ang fleksjob 11 25-06-2011 23:46
Anke rose Spørgsmål ang fleksjob 22 01-06-2011 10:28
Anke LotteCdk Alt det andet 2 13-12-2010 21:25
At anke... Buffy Alt det andet 0 23-04-2010 12:12
Anke. Buller1 Din historie 4 20-05-2008 18:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension