K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-07-2009, 16:57   #11
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
En psykolog, en arbejdspsykolog er jo ikke en læge; men er uddannet på cand. psyck. studiet på et universitet og er derfor ikke underlagt patientklagenævnet, som f.eks. en psykiater er, da hun/han ER læge med en videregående uddannelse i psykiatri.
Som jeg forstår det Hyanna, så kan man klage over en læge, og dermed også en psykiater (som jo først har uddannet sig til læge) til patientklagenævnet.

Men en psykolog kan man ikke klage over til patientklagenævnet, da denne jo ikke er læge.
Ergo er det underordnet (hvad en evt. klage angår) om psykologen er medlem af sygesikringen.
Men man kan klage over psykologen til psykolognævnet hvis han/hun er autoriseret.

Det er sg'i da godt vi kan hjælpe hinanden med at redde tingene ud.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2009, 17:11   #12
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Nemlig, søde Trold; men det er da også så indviklet alt sammen, så, ja, det er godt vi har hinanden til at manøvrere rundt i 'junglen' af instanser, regler og hvad ved jeg
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2009, 14:42   #13
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Så er samtalen med erhvervspykologen overstået.
Han levede fuldstændig op til det indtryk jeg havde fået af ham, via hans hjemmeside og hans blog.
Han var "helt nede på jorden" og ganske fornuftig at tale med, humoristisk sans havde han også.

Inden vi gik i gang med det seriøse, spurgte han om jeg var interesseret i selv at få en kopi af det han skriver, , og så sagde han (som jeg husker det), at han iflg. reglerne skulle tilbyde mig, at få oplyst hvad han skriver inden han sender det til kommunen, dette skulle mest være for at rette evt. faktuelle fejl, da han yderst sjældent retter i det andet (altså hans vurdering).
Så aftalen blev, at han ringer mig op, så han kan oplyse mig om hvad han er kommet frem til, og så sender han en kopi af det skrevne til mig.

Så nu går jeg bare og håber på, at det skrevne bliver lige så fornuftigt som samtalen var.

Udover at ryggen brokkede sig gevaldigt, efter at have siddet ned i 1 time og 3 kvarter, var jeg totalt bombet i hovedet bagefter.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 14:49   #14
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Så nu går jeg bare og håber på, at det skrevne bliver lige så fornuftigt som samtalen var.
Og det blev det.

Slutningen i erhvervspsykologens konklusion:
"......at hun ikke vil kunne fungere effektivt i nogen arbejdsmæssig sammenhæng, men udelukkende på egne præmisser ved at tage hensyn til den dagsaktuelle helbredstilstand. Arbejdsevnen vurderes således varigt helbredsmæssigt dekompenseret i et omfang der udelukker tilknytning til arbejdsmarkedet."

Kan det mon skrives tydeligere.

Så nu venter jeg bare på, at sagsbeh. reagerer på min mail og finder tid til et nyt møde.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 16:58   #15
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Aaarhh, pyyyh, gud ske lov .... er smadder lettet på dine vegne .... Og så venter vi igen-igen-igen ... gab!

Nej, hvor bliver jeg dog glad på dine vegne, Trold .... Nu din kommune da få øjnene op for din helbredesmæssige situation, hva' ?

Jeg venter i spænding på, hvad de nu vil finde på .... Masser af fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 22:34   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Trold hvor fedt godt at du valgte at gå med til at tage ham og godt han ligger i mit område selv om de kloge jo siger jeg ikke skal til psykolog

  Besvar med citat
Gammel 14-10-2009, 23:38   #17
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
godt han ligger i mit område selv om de kloge jo siger jeg ikke skal til psykolog
Jeg krydser fingre for, at han ikke stopper inden du evt. får brug for ham.

Hans rapport er nøjagtig som jeg havde forventet, og som jeg mener at den bør være, så endnu engang er jeg rendt ind i et ordentligt og reelt menneske.

Hyanna, jeg venter også spændt. Jeg mailede sagsbehandleren mandag aften, efter at have talt med psykologen, men jeg har ikke hørt fra hende endnu.

Men hvis jeg ikke har hørt fra hende i næste uge, så kan det da godt være, at jeg skriver til hende, og gør hende opmærksom på, at kommunens svarfrist er 8 dage, og ikke 14 som hun har oplyst mig om.

De skal ikke trække den ret længe, før jeg benytter mig af 17'eren.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2009, 15:08   #18
Angel
Ved at vænne sig til K10
 
Angels avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2009
Lokation: Høje Taastrup
Alder: 64
Indlæg: 21
Styrke: 16
Angel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Arbejdsevnen vurderes således varigt helbredsmæssigt dekompenseret i et omfang der udelukker tilknytning til arbejdsmarkedet.
Hvad betyder dekompensere

I min psyk-konklusion står: 'Det vurderes således at klientens arbejdsevne er nedsat betydeligt, og endvidere, at der ved belastning er risiko for at hun dekompenserer, hvilket medfører risiko for udvikling af depression eller angstsymptomer.' Det læser læge- og jobkonsulent i øvrigt som at jeg er fuldstændig rask.

Angel
__________________
Livet måles ikke ved antallet af åndedrag vi tager, men af de øjeblikke der tager vejret fra os.
Angel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2009, 23:02   #19
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Angel Se meddelelser
Hvad betyder dekompensere
Jeg har googlet på ordet, og fandt en masse steder hvor ordet er brugt, men ingen steder har jeg mødt en oversættelse, heller ikke i en online fremmedordbog.
Men jeg er kommet frem til, at det må betyde noget i retning af "ødelægge" eller "nedbryde".
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 14:36   #20
Angel
Ved at vænne sig til K10
 
Angels avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2009
Lokation: Høje Taastrup
Alder: 64
Indlæg: 21
Styrke: 16
Angel er ny på vejen
Dekompensere

Citat:
Oprindeligt indsendt af Angel Se meddelelser
Hvad betyder dekompensere
Jeg var til min første helbredende psykologsamtale i dag - for lavt stofskifte. Psykologen forstod heller ikke hvad jeg skal gå der for. Men vi kan tale om hvilket job der evt. passer mig i.fb. arb.prøvning. Jeg troede det var gratis, men skal betale ca. kr. 300 pr. gang. Heldigvis kun 2-3 gange.

Jeg spurgte psykologen om hvad dekompensere betyder. I mit tilfælde betyder det; at hvis jeg bliver presset fx på arbejdet og min hjerne ikke fungerer optimalt (kognitive problemer) vil jeg over-kompensere for at udføre opgaven lige så godt som da jeg var helt rask. Jeg vil ikke være i stand til at mærke efter at jeg er helt i bund med mine ressourcer og vil bruge for meget energi på at løse opgaven. Derfor vil jeg ikke have kræfter til at komme op igen og dermed risikere at få en depression.

Det er præcis sådan jeg havde det da jeg var deltidssygemeldt på mit faste arbejde. Jeg lå som en død sten på min sofa flere timer når jeg kom hjem fra arbejde, og måtte derfor skille mig af med min hund. Heldigvis har jeg ikke udviklet depression.

Angel
__________________
Livet måles ikke ved antallet af åndedrag vi tager, men af de øjeblikke der tager vejret fra os.
Angel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension