K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2012, 05:07   #11
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Det jeg studsede over i artiklen var sætningen



Så godt spørgetimen med Mette Frederiksen. Men det lyder for mig som om, kommunen vil gå ind og lave en eller anden form for genvurdering af samtlige allerede tilkendte bevillinger af fleks og ftp. Det kan de jo allerede godt med den nuværende lovgivning. Men det lyder bare meget voldsomt...

Det behøver jo ikke nødvendigvis være et spørgsmål om revurdering. Det kan jo også være et spørgsmål om, at man gerne vil lære af de "fejl" man måske har lavet og om alle t'er er krydset og i'er prikket rigtigt. På den måde kan man måske undgå, at give førtidspension til nogen i fremtiden, som ikke er berettiget til det.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 14:15   #12
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
jer der har ftp syntes kun det er fint fordi i har jeres egen bagdel sikret, syntes jeg er meget egoistisk, er på ingen måde fint at man skal straffes fordi man bliver syg som ung, er jo værre da der er så mange flere år at leve i end hvis en gammel bliver syg....

os unge under 40 kan måske se frem på årtier på kontanthjælp hvis det skulle være fair er det også fair og tjekke alle de gamle ftp igennem om de er berettiget, må vel være lige for alle.

tror fx mange før 2003 fik uden at være berrettiget idag
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 15:00   #13
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Synes ikke det er ok selvom jeg har fået min FP. Som sagt kan de jo gøre med den hvad de vil og kan revurdere i dag hvis de vil. Under mit 6 år lange forløb inden jeg fik min pension ville jeg dog ønske havde været mere ala det linket til SF fx beskriver. Ville have ønsket at de havde lyttet mere på mig, at man ikke havde en ny sagsbehandler hver 14. dag med nye ideer der skal afprøves osv osv. Det gavner INGEN! Om det kunne have forhindret FP i sidste ende ved jeg ikke. Men som de skriver skal der også være pension til folk under 40 hvis alt andet ikke virker. Altså ca ligesom nu -bare med et bedre forløb. Hvem kan klage over det?

Men nu får vi se hvordan det bliver. Ingen ved noget før den endeligt er vedtaget.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 15:15   #14
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
@ nensypigen. Jeg føler absolut ikke min bagdel er sikret, selvom jeg har fået ftp. Tværtimod...

Sygdom har ingen alder. Dét ved vi herinde. Men det virker som om "nogen" tror, man kan vokse sig fra alt, og sådan er det bare ikke. Og INGEN bliver raske af at blive hetzet. Som næsebjørn skriver: vi må vente og se. Bare underligt, at en kommune begynder på at gennemgå afklarede sager på unge, når reformen hverken er fremlagt eller vedtaget...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 17:47   #15
jonah
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 50
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
jonah er ny på vejen
Bare underligt, at en kommune begynder på at gennemgå afklarede sager på unge, når reformen hverken er fremlagt eller vedtaget.

Det gör de heller ikke endnu ,det er en vision.
Har snakket med pensionsteamet i Fredericia
og de vidste intet om det.

Sidst redigeret af jonah; 09-02-2012 kl. 17:48. Årsag: ingen
jonah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 08:50   #16
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Focus på unge FTP'er...........

Hej

PHP-kode:
jer der har ftp syntes kun det er fint fordi i har jeres egen bagdel sikretsyntes jeg er meget egoistisker på ingen måde fint at man skal straffes fordi man bliver syg som unger jo værre da der er så mange flere år at leve i end hvis en gammel bliver syg.... 

os unge under 40 kan måske se frem på årtier på kontanthjælp hvis det skulle være fair er det også fair og tjekke alle de gamle ftp igennem om de er berettigetmå vel være lige for alle.

tror fx mange før 2003 fik uden at være berrettiget idag 

Jeg er så en af dem der blev "straffet" har levet med førtidspension i nu mere end 25 år

Kom på højeste førtidspension i 2003

Der var på ordningen fra før 2003 kun ganske få der fik højeste førtidspension, de fleste endte på mellemste førtidspension, hvor det er meningen at der skal arbejdes ved siden af


Kriterierne for højeste førtidspension var de samme som dem der står i dag , nemlig ingen ervervsevne på nogen måde


Derfor tror jeg ikke din påstand holder vand


Har fire børn hvoraf to er psykisk syge med svære diagnoser

Håber ikke at de, du eller andre syge unge skal sidde fast i kontanthjælpsystemet i mange år

Ja det der i øjeblikket diskuteres om udviklings forløb gør mig da ikke mere rolig
Men vi må se hvad der kommer ud af det

Mener samtidig at der skal gøres alt der er muligt for at forbedre syges livskvalitet, men de skal ikke trækkes rundt bare for systemets skyld

For god ordens skyld er det ikke lettere at være "gammel" og syg,
synes heller ikke det er blevet lettere med årene

Men har stor forståelse for dine tanker

Tror ikke der er nogen, gammel som ung, der ønsker førtidspension det er bare eneste udvej for at overleve

Ser bestemt ikke min bagdel som sikret!


Men håber for alle gammel som ung at de kan få afklaring

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 10:32   #17
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Nej, nej, nej !
Det der er med de gamle pensioner, er at de ikke skal/må vurderes rutinemæssigt.
Som man kan gøre med de nye, efter en bestemt fastsat årrække.
Men kommunen kan sagtens genoptage en pension man har haft i mange år, hvis kommunen vurderer døv relevant hvert konkrete tilfælde.
Der sker jo både ændringer i behandlingsmuligheder og andet.

så kære venner, den der med at man er sikret til sin grav, måske føles det sådan, men i realiteten kan der på tirsdag dumpe et brev ind af døren, med en konkret vurdering af at netop din sag skal vurderes ud fra... altså noget specifikt.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2012, 10:34   #18
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Men det er jo nok ikke særligt sandsynligt at en kommune skulle begynde at foretage sig noget de ikke bliver tvunget til, og samtidig af egen drift.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 12:35   #19
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Reform risikerer at blive spild af penge

Sådan lyder overskiften på Avisen.dk, hvor der bringes en artikel:

[
Citat:
QUOTE]professor Michael Svarer fra Økonomisk Institut ved Aarhus Universitet.

"Hvis de mange, der hvert år går på førtidspension, alle sammen skal igennem et udviklingsforløb på fem år, kan det koste milliarder af kroner, hvis det ikke lykkedes at få dem i arbejde. Men omvendt kan pengene også blive tjent ind igen," siger han.
Citat:
"Vi ved faktisk ikke, hvad der virker over for den her gruppe. Der er ikke masse forskning, der viser, at hvis de bare får en mentor og aktivering i en offentlig virksomhed, at så kommer de i job. Det er virkelig en sort boks i forhold til, hvad effekten er. Der er en masse ubekendte," siger Michael Svarer til Newspaq.

Han henviser til, at erfaringerne fra den tidligere regerings aktiveringspolitik over for langvarige kontanthjælpsmodtagere og borgere på starthjælp "ikke er "særlig opløftende."
Citat:
Det springende punkt i regeringens bebudede reform er ifølge Michael Svarer, hvilken ydelse, man vil tilbyde gruppen af unge, der ikke længere skal kunne få en førtidspension.
Jeg siger bare: perøv og gæt i disse krisetider, hvor mange penge der bliver tilført en sådan indsat, som man reelt ikke har nogen erfaring el. forksning med kan give positivt øk. udsving for staten, vel og mærke.

Citat:
Newspaq erfarer, at beskæftigelsesminister Mette Frederiksens (S) reform vil blive præsenteret inden for de næste to til tre uger.
Og her gik vi og troede det var i uge 9!

Ministeriets hjemmeside har heller intet nyt at melde.

Og P1 dokumentar kunne berette i torsdags, at mininsteren netop var på vinterferie. Og i en munter tone, at hun ikke havde tid til at deltage i en udsendelse hvor der var lagt stor undersøgende og flot journalistik til grund for de lempfældige metoder i mange kommuner, som forældreevneundersøgelser bygger på.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 13:13   #20
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Tv2 har følgende på programmet i dag:

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...helbredes.html

Det er jo dejligt -nu bliver der først set skævt til os med psykiske lidelser!
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Drop fokus på eliten... buster Politik og Samfund 1 12-11-2011 15:44
Fleksjob i fokus Batman Manglen på Fleksjob 7 13-10-2011 21:47
Fokus på psykiatrien og kommuner Pyt Det er da strengt ! 1 02-08-2011 10:10
Fokus emner 2008 Hejdien K10 Nyheder 0 14-01-2008 19:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension