K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2008, 00:17   #1
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Thumbs down Armbånd til psykisk syge

http://www.nordjyske.dk/aalborg/fors...943459%2c5%2c3

Hvad er det dog for noget?? næste gang er det vores tur... så er vi nemmere at genkende i gadebilledet, begrundelsen bliver sikkert at vi ikke skal kunne begå socialt bedrageri, i form af at gå en tur, bare for at tage et eksembel.

SVINERI!!! meget mere er der ikke at sige om den sag.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 00:32   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
AJ AJ jeg troede sq da det var en joke...
Citat:
Chefsygeplejerske Helle Jørgensen henviser til en generel anbefaling fra Sundhedsstyrelsen om, at patienter skal kunne identificeres.
Hvem sagde retssikkerhed og hvorfor er det at man så nemt kan kaste armbånd på psykisk syge ? tænker på hvor længe man har prøvet at få chip på demente men det kan man ikke på grund af at det kan krænke dem og pårørende , kan man ikke krænke psykisk syge og hvilke psykisk syge er der tale om .. er det farlige mennesker (og hvad laver de så på gaden ) eller er det alle ..

Hvor hulen er sf henne hvor er s henne hvor er enhedslisten henne , hvorfor i alverden er der ikke nogen der råber op
  Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 01:38   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
AJ AJ jeg troede sq da det var en joke...
Det troede jeg også.

Det bringer dejlige minder, gør det ikke, jeg syntes jeg har lært noget om et armbånd med en stjerne på, i folkeskolen, men kan ski ikke lige husuuuske, var det ikke noget med at det betød at de skulle behandles ekstra pænt, at alle uden armbåndet skulle give dem halvdelen af hvad de tjente, at de havde retten til at bestemme over andre menneskers liv, eller hvordan var det nu lige det var med de kære armbånd???... eller når nej det eksisterede jo slet ikke, påstår et stigende antal af unge i dag, og man kan nu trygt glæde sig til at et rødt betyder yderst farlig for sine omgivelser, gult, at man skal være på vagt, grønt at personen er ufarlig, fordi denne er tortalt dopet af medikamenter, det var så armbåndene uden takker, dem med takker kategorisere alle på overførselsindkomst. Dem med buer viser om folk er straffede personer og... digt selv videre på vanvidet.

Og om 10 år er det ikke længere bare et armbånd, næ det er en påtvingen tatovering tydeligt plasseret i folks pande, så den ikke kan skjules, samtidig med at det er vedtaget ved lov at hvis man er i besiddelse af hår der er over 3 cm langt straffes det med 8 år i brummen.

Retssikkerhed, er der da noget der hedder det? det er da vist gået min natte sure næse forbi.

Mht hvem det berøre, som jeg har forstået artiklen???? gælder det vist kun dem der er indlagt, sådan at de er nemme at genkende, som der står, nogle kan have svært ved at svare for sig. Hvad H laver de så ude på gaden, uden en ledsager, ja jeg spørger bare, og hvorfor er det ikke nok for andre at vide, hvad de hedder, hvad skal jeg bruge til om en person er psykisk syg eller ej, ud over at jeg så kan trampe på personen???

Jeg er rystet, endnu mere rystet over at patienterne IKKE bliver oplyst om at det er frivilligt, men får af vide at det skal de.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 02:36   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hvor hulen er sf henne hvor er s henne hvor er enhedslisten henne , hvorfor i alverden er der ikke nogen der råber op
De snorksover desværre... syges rettigheder er ikke lige på mode at kæmpe for i disse år
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2008, 09:00   #5
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
uværdig psykiatri

Fandt lige dette link i dagens medisin..
ja dette med det armbånd leder ihvertilfælde min tanker henimod noget som skete først i 1940erne..
http://www.dagensmedicin.dk/stikpill...atri/index.xml
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Servicehund til psykisk syge LM Fyn Politik og Samfund 156 04-01-2017 11:56
Psykisk syge i ingenmandsland buster Politik og Samfund 2 01-08-2011 23:20
Man hader psykisk syge logikeren Politik og Samfund 7 15-05-2011 17:23
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
Psykisk syge får ret til behandling Pyt Dit og Dat 6 15-10-2008 13:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension