K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2013, 15:32   #101
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Så fik jeg en manil fra Lejerforening Fyn.


"Hej

Man kan evt. klage til støttet byggeri/ kommunen over boligorganisationens afslag. Men om det giver resultat kan jeg ikke love. Har du kigget efter andre boliger hvor man må holde hund? "


Sig mig, hvad F*nden bilder de sig ind, skal de ikke hjælpe lidt i stedet for at flytte folk rundt, problemet bliver boende og kæmper videre.....
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2013, 21:25   #102
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og ja, jeg må løbende overveje hvad jeg gør - børn er jo børn og vil gerne være med i det hele, så jeg skal vælge mine kampe. Det falder ikke i god jord at de ikke må gå med hunden, og da den jo netop ikke er en robot men et levende væsen, så kan den ''fornemme'' mig nok så meget, men det hjælper lige fedt hvis jeg er i lejligheden og ungerne er på nede boldbanen med hunden
De skal være gamle nok til at forstå, det er en servicehund og ikke en social hygge hund de kan rende rundt og lege med nede på græsarealerne, som de jo gør med de hunde de passer/lufter. Og den forskel kan de ikke rumme endnu.
Er der nogle regler vedr. servicehund, der forbyder, at andre lufter hunden?

Jeg synes jeg kan mindes noget om en, der havde en førerhund, hvor hjemmehjælperen plejede, at lufte hunden, men pludselig ville kommunen ikke betale for hundeluftning, hvorpå nogle frivillige lavede en ordning hvor de skiftedes til, at lufte hunden.

En servicehund skal vel også have et frikvarter.

Ejeren kan jo også blive syg, og hvordan bliver hunden så luftet?

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Da vi snakkede om servicehund, var de allerede oppe og toppes om, HHVEM den skulle sove hos, HVEM der skulle gå med den, HVEM der skulle give den mad, og HVEM der skulle lære den HVAD
Så skærer mor'en vel "bare" igennem, og laver reglerne.

Hos os vil knægten rigtig gerne sove sammen med vovse om natten, det er også prøvet, og min erfaring er, at max. 2 timer efter at vi er gået i seng, så står vovse og vil op i min seng.

Og jeg gider altså ikke, at få min nattesøvn forstyrret, når det ikke er nødvendigt, så vovse sover hos mig.

Men til gengæld, så kommer vovse spurtende når jeg siger godmorgen til knægten, og så bliver der nusset til den store guldmedalje.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2013, 22:02   #103
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Er der nogle regler vedr. servicehund, der forbyder, at andre lufter hunden?

Jeg synes jeg kan mindes noget om en, der havde en førerhund, hvor hjemmehjælperen plejede, at lufte hunden, men pludselig ville kommunen ikke betale for hundeluftning, hvorpå nogle frivillige lavede en ordning hvor de skiftedes til, at lufte hunden.

En servicehund skal vel også have et frikvarter.

Ejeren kan jo også blive syg, og hvordan bliver hunden så luftet?

Hmmmmm


Et frikvarter, tjaaa hvorfor ikke, men da hunden jo er menneskets bedste ven, så tror jeg (ud fra egen erfaring) at hunden bare gerne vil være sammen med sin "herre".

Hvad gør man hvis man bliver syg??? JA ansvaret ligger jo på dig som ejere uanset om det er en servicehund eller ej, jeg kender faktisk ikke til de der lufte ordninger, meeeen det kunne jo blive lidt for nemt at bruge dem

Så i mit tilfælde, der kommer det ikke på tale

Kan man snart putte mere ind i denne tråd

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Er der nogle regler vedr. servicehund, der forbyder, at andre lufter hunden?

Jeg synes jeg kan mindes noget om en, der havde en førerhund, hvor hjemmehjælperen plejede, at lufte hunden, men pludselig ville kommunen ikke betale for hundeluftning, hvorpå nogle frivillige lavede en ordning hvor de skiftedes til, at lufte hunden.

En servicehund skal vel også have et frikvarter.

Ejeren kan jo også blive syg, og hvordan bliver hunden så luftet?



Så skærer mor'en vel "bare" igennem, og laver reglerne.

Hos os vil knægten rigtig gerne sove sammen med vovse om natten, det er også prøvet, og min erfaring er, at max. 2 timer efter at vi er gået i seng, så står vovse og vil op i min seng.

Og jeg gider altså ikke, at få min nattesøvn forstyrret, når det ikke er nødvendigt, så vovse sover hos mig.

Men til gengæld, så kommer vovse spurtende når jeg siger godmorgen til knægten, og så bliver der nusset til den store guldmedalje.


Hunden elsker sin ejer

Derfor, den der bestemmer holder den sig oftest til, jeg husker det selv fra dengang jeg havde min hund han elskede bare at putte, skal se om jeg ikke kan finde et billed af ham og lægge op.

Han var jo "over" glad da vi så fik min store datter, han ville bare ligge ved hende når hun lå på sit legetæppe, ja så skulle han derhen FRIVILLIGT

Så uanset om det er en SH eller alm. hund så er de bare vores bedste venner.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2013, 00:02   #104
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Neeeeeeej, der er ingen forbud om at andre må lufte hunden, jeg tænker bare mere, hvordan hjælper hunden mig så hvis jeg får et anfald og besvimer, og den render rundt nede på græsset
Så kan det jo være lige meget med at have en servicehund, hvis jeg er overladt til mig selv alligevel, hehe.....

Joo, selvfølgelig kan jeg skære igennem og sige de ikke må hint og did, men det tager jo lidt af glæden og fornøjelsen, set fra børnenes synspunkt. Lidt som at bruge en dag på at lave deres livret, og så sige de ikke må spise noget, for det er kun mig der må spise det
De forstår det ikke - jo den store måske, men ikke de små.

Men det vil også passe perfekt med en servicehund, når jeg bliver alene og får en ny lejlighed og ligesom skal starte på en frisk, så får hunden rigtig mange gode funktioner og kommer rigtig til sin ret
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2013, 07:29   #105
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Så skærer mor'en vel "bare" igennem, og laver reglerne.
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Joo, selvfølgelig kan jeg skære igennem og sige de ikke må hint og did, men det tager jo lidt af glæden og fornøjelsen, set fra børnenes synspunkt.
Når jeg skriver om, at skære igennem og lave reglerne mener jeg jo netop, at lave reglerne, og ikke et forbud.

Drengene kan måske få til opgave, at gå en tur med hunden efter skoletid, sammen eller skiftevis (alt efter hvad du ved, der vil fungere bedst), lillesøster kan f.eks. hjælpe mor med, at købe godbidder og legetøj, og sætte maden ned til hunden.
Sådan, at ungerne er med til, at få livet med en hund til, at gå op i en højere enhed, uden at nogen føler sig udenfor.

Og selvom vovse går med ungerne ind på værelset, så kan vovse altså godt høre/fornemme hvad mor laver ude i køkkenet.
(Har jeg lige set et bevis på)

Min hund bryder sig absolut ikke om regnvejr og kedeligt vejr, på sådanne dage går hun nærmest i hi under en dyne.
Her til morgen kaldte jeg på knægten, og vovse kom også ind og sagde godmorgen, men gik på et tidspunkt tilbage til min seng.
Så tog jeg sko og jakke på, for at gå ud med hunden (hun plejer at få en kort tur tidligt og en længere senere, hun er jo ikke så gammel endnu), tog seletøjet ned fra krogen og kaldte på hunden, hunden hoppede ned fra min seng og skulle lige strække sig lidt, så vendte hun sig om og gik ind til knægten, også selvom jeg sagde "nej".

Nå, men så kan hun s'gi da få lov at holde sig, til knægten er kørt til skole, og vi går en længere tur.
Jeg går så ud i køkkenet for at lave madpakke til knægten, og vupti, så stod hunden i køkkenet, klar til, at få sin morgenmad.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2013, 10:00   #106
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jae, jeg har jo haft hunde mange gange før (Golden retriever, Rottweiler og en sort Labrador), og jeg har også haft en blanding mellem en klipfisk og et badekar, et gadekryds af en art....Charlie.
Så jeg har mange gode, sjove og pussige minder fra de kære firbenede. Den sidste, Kenzo, var Golden retrieveren, men han var syg og kom ud at bo på landet hvor han kunne være ude hele dagen. Han var hyperaktiv og havde brug for store vidder hvor han bare kunne tosse rundt, han kunne SLET IKKE trives i en lejlighed - jo, hvis han underholdt sig med at gnave tapet af væggene, æde skoene osv, han var i gang HELE TIDEN!!! Men han fik det rigtig godt på landet
Jeg har også altid haft katte
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2013, 15:24   #107
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Så fik jeg en mail:


"Hej René

Jeg har læst bekendtgørelsen om drift af almene boliger, bemærkninger til den samt juridiske tolkninger af bekendtgørelsen, og jeg må skuffe dig med, at jeg er enig med Ministeriet for By, Bolig og Landdistrikter. Du kan altså ikke anskaffe dig en hund og derefter selv oplære den i at være et servicedyr.

For god ordens skyld, skal jeg gøre opmærksom på,
at afgørelser efter denne bekendtgørelse kan ikke indbringes for anden administrativ myndighed, jf. § 128 i samme bekendtgørelse.. "


Jeg har sendt den til min advokat og så må jeg se hvad hund siger, ellers ved jeg sku ikke rigtig hvordan jeg skal kringle den, nogle forslag?

Lejer forening Fyn mener sagen vil tabes uanset hvad.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2013, 18:27   #108
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Som reglerne er idag, kan man kun lade en uddannet servicehund flytte ind.

Så hvis du vil have det ændret, er det politikerne du skal have fat i, for der skal en lovændring til..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2013, 18:54   #109
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har heller ingen ideer, andet end dem pip nævner - og så måske en underskriftindsamling til at bakke op om behovet. Men vi er jo ude i en noget begrænset kategori, så jeg kan ikke forstille mig der vil være særlig mange der vil bakke op om sagen - de fleste kan ikke selv træne hunde på det niveau der kræves, og er man ude i funktionsnedsættelser af varierende grad, så er det nok også det færreste der kan overskue den slags.
Så det er nok de raske og rørige der vil underskrive, men mere af sympati end af behov.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2013, 19:02   #110
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg har heller ingen ideer, andet end dem pip nævner - og så måske en underskriftindsamling til at bakke op om behovet. Men vi er jo ude i en noget begrænset kategori, så jeg kan ikke forstille mig der vil være særlig mange der vil bakke op om sagen - de fleste kan ikke selv træne hunde på det niveau der kræves, og er man ude i funktionsnedsættelser af varierende grad, så er det nok også det færreste der kan overskue den slags.
Så det er nok de raske og rørige der vil underskrive, men mere af sympati end af behov.

Lad mig så sige lige ud - hvis man ikke har overskud til en gang om ugen at træne med sin hund i en time, så skal ikke have hund, servicehund eller ej!!!

Og træning er jo ikke for ingeniør det er lavet så ALLE kan være med....

Vovse, vil du hjælpe med at flette noget sammen til en underskrift indsamling?
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykisk syge i ingenmandsland buster Politik og Samfund 2 01-08-2011 23:20
Man hader psykisk syge logikeren Politik og Samfund 7 15-05-2011 17:23
Psykisk syge får nu samme rettigheder som fysisk syge Thelma Nyt om loven 4 28-10-2008 02:17
Psykisk syge får ret til behandling Pyt Dit og Dat 6 15-10-2008 13:13
Armbånd til psykisk syge LUM Politik og Samfund 4 02-10-2008 09:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension