K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2009, 10:41   #21
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Endelig kom en kraftig afstandstagen fra ledelsen af Konservativ Folkeparti i DR TV-avisen
Men KU vil debaterer forslaget videre på deres sommer-komsammen.
Hilsen Peter
Ja... men skal vi tro på den udmelding, eller er det blot fordi dette emne er K tabboo? ... jeg er bange for at det desvære er det sidste, og så kan det godt være jeg er pessimistisk i min tankegang.

Dette emne er bare så spræng-farligt, at K aldrig ville indrømme det, hvis de vitterligt HAVDE samme tankegang... jeg tror nemlig det handler om, at de fleste unge mennesker i dag er så fanden i voldske, og de tror de kan klare hele verden... de tænker sig bare rent ud sagt ikek om før de taler som så mange unge mennesker ikke gør... de har ikke erfaringen i at holde kæft endnu. Sandheden kommer fra BØRN og fulde mennesker siger man.

Så jeg ville ikke smile, og være glad for K's afstandstagen, for de ville aligevel ikke indrømme det hvis de mente det samme... eneste grund til udmeldingen er at få stoppet debatten, ikke andet.
  Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 10:46   #22
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Ja... men skal vi tro på den udmelding, eller er det blot fordi dette emne er K tabboo? ... jeg er bange for at det desvære er det sidste, og så kan det godt være jeg er pessimistisk i min tankegang.

Dette emne er bare så spræng-farligt, at K aldrig ville indrømme det, hvis de vitterligt HAVDE samme tankegang... jeg tror nemlig det handler om, at de fleste unge mennesker i dag er så fanden i voldske, og de tror de kan klare hele verden... de tænker sig bare rent ud sagt ikek om før de taler som så mange unge mennesker ikke gør... de har ikke erfaringen i at holde kæft endnu. Sandheden kommer fra BØRN og fulde mennesker siger man.

Så jeg ville ikke smile, og være glad for K's afstandstagen, for de ville aligevel ikke indrømme det hvis de mente det samme... eneste grund til udmeldingen er at få stoppet debatten, ikke andet.

Man kan aldrig vide, hvad folk tænker, men jeg synes, dit argument er underligt. Så kunne jeg lige så godt sige, at det kan godt være, at Villy Søvndal SIGER, at han er imod dødstraf og tortur, men det er bare fordi, det er tabu i SF at sige andet. I virkeligheden er det nok det, han mener. Det udsagn er der jo ikke nogen, der kan bruge til noget, for det ville være et rent postulat fra min side. Man er nødt til at forholde sig til, hvad folk siger, indtil modsatte er bevist.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 10:51   #23
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Man kan aldrig vide, hvad folk tænker, men jeg synes, dit argument er underligt. Så kunne jeg lige så godt sige, at det kan godt være, at Villy Søvndal SIGER, at han er imod dødstraf og tortur, men det er bare fordi, det er tabu i SF at sige andet. I virkeligheden er det nok det, han mener. Det udsagn er der jo ikke nogen, der kan bruge til noget, for det ville være et rent postulat fra min side. Man er nødt til at forholde sig til, hvad folk siger, indtil modsatte er bevist.
Når vi tænker på hvad K i historien har været tilhænger af, som nacisme osv... nej så synes jeg ikke det er så underligt Mor Gause...

Men selv om de SKULLE være imod dette fra moderpartiet, så er det stadigvæk en farlig cocktail, at KU'erne som er fremtidens K, har disse holdninger.

I øvrigt kan det være for sent, hvis man venter med at stille spørgsmålstegn til senere... jeg ønsker ikke at være naiv overfor K på nogen måde... VKO har ikke vist sig at være andet end racistiske overfor alt på en overførselsindkomst de sidste 10 år på den ene eller anden nidrige måde, og de har løget sig fra hele deres gøren og laden på området... det er jo netop DERFOR at de nyfyrede pt. er så forargede.

Sidst redigeret af Razmo; 26-06-2009 kl. 10:54.
  Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 11:17   #24
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Når vi tænker på hvad K i historien har været tilhænger af, som nacisme osv... nej så synes jeg ikke det er så underligt Mor Gause...

Men selv om de SKULLE være imod dette fra moderpartiet, så er det stadigvæk en farlig cocktail, at KU'erne som er fremtidens K, har disse holdninger.

I øvrigt kan det være for sent, hvis man venter med at stille spørgsmålstegn til senere... jeg ønsker ikke at være naiv overfor K på nogen måde... VKO har ikke vist sig at være andet end racistiske overfor alt på en overførselsindkomst de sidste 10 år på den ene eller anden nidrige måde, og de har løget sig fra hele deres gøren og laden på området... det er jo netop DERFOR at de nyfyrede pt. er så forargede.

Nogle var nazistiske under 2. vkr. ja, men det var der den ondelyneme også mange andre der var. I øvrigt stod Sovjetunionen og kommunismen for sammenlagt flere drab end nazisterne gjorde. Ikke for at forklejne nazismens forfærdelige forbrydelser, men for at minde om, at de bestemt ikke var alene om at begå brutale krigsforbrydelser i en ideologis navn.

Og igen: Det er jo ikke hele KU, der mener sådan. Der er et enkelt ikke-medlem, der har skrevet det på deres site, og så er der et par få, der bakker op og en hel masse, der tager afstand. Når autonome skriver på SFU's hjemmeside, at det er ok at smadre butikkerne i København, så er der jo heller ingen grund til at frygte, at fremtidens SF vil blive ledet af en hoben voldsidioter.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 11:19   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tja uanset hvad K måtte mene så syntes jeg nu det er tankevækkende at det er KU der bliver morgendagens politikkere og så er muligheden der jo for at vores børn kommer til at lide under deres småfascistiske indfald det er da uhyggeligt at tænke på ... og bare tanken om at dem på overførelses indkomst ikke skulle have stemmeret viser noget om deres indstilling til demokrati ...
  Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 13:18   #26
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Nogle var nazistiske under 2. vkr. ja, men det var der den ondelyneme også mange andre der var. I øvrigt stod Sovjetunionen og kommunismen for sammenlagt flere drab end nazisterne gjorde. Ikke for at forklejne nazismens forfærdelige forbrydelser, men for at minde om, at de bestemt ikke var alene om at begå brutale krigsforbrydelser i en ideologis navn.

Og igen: Det er jo ikke hele KU, der mener sådan. Der er et enkelt ikke-medlem, der har skrevet det på deres site, og så er der et par få, der bakker op og en hel masse, der tager afstand. Når autonome skriver på SFU's hjemmeside, at det er ok at smadre butikkerne i København, så er der jo heller ingen grund til at frygte, at fremtidens SF vil blive ledet af en hoben voldsidioter.
Ja... men at man kalder debatten "interessant", og fortsætter den og tager den op senere, er et MEGET TYDELIGT TEGN til mig i hvert fald, om at de er fulde af løgn... hvis de fleste tager afstand fra dette i K, så kan de kun overbevise mig på EEN måde:

Ekskluder de r******* der har sagt dette!

Beklager, men jeg har hørt FOR MANGE løgnehistorier fra V, K og O om deres demokratiske hensigter... de arbejder kun for demokratiet, når det handler om penge, og aldrig om fællesskab og at hjælpe andre i nød.
  Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 14:10   #27
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Nogle var nazistiske under 2. vkr. ja, men det var der den ondelyneme også mange andre der var. I øvrigt stod Sovjetunionen og kommunismen for sammenlagt flere drab end nazisterne gjorde. Ikke for at forklejne nazismens forfærdelige forbrydelser, men for at minde om, at de bestemt ikke var alene om at begå brutale krigsforbrydelser i en ideologis navn.
Det er ikke Sovjetunionen og kommunismen, der står for tur til at blive danske politikere i fremtiden. Det gør derimod VUere og KUere. Her er det yderst relevant at være opmærksom på, hvilke politiske sympatier de allerede nu lufter offentligt....

Fascisme er sørme slet ikke en ideologi, der alene går på forfølgelse af etniske minoriteter. Sociale minoriteter (eller majoriteter, som dog er for svage til at handle) er lige så kærkomment mål for fascistoide tendenser.

Endnu en gang en lille henvisning til den Konservative Ungdoms Sangbog.

"Konservativ Ungdom er Danmarks førende borgerlige ungdomsorganisation. Men det er ikke kun
de politiske diskussioner, der får folk til at komme til forskellige arrangementer, for som i enhver
anden sammenhæng betyder det sociale aspekt meget. Specielt i Konservativ Ungdom, hvor der
siden vores spæde start i 1904 har været en stor og levende sangtradition."

Velbekomme.

Hvis Morgause eller andre fortsat leder efter forklaringer på (undskyldninger for) den borgerlige ungdoms råt syn på andre end de borgerlige - læs så venligst hvad den liberale chefideolog for tænketanken CEPOS - Christopher Arzrouni skriver om "børneopdragelse" i kronikken Mine indoktrinerede børn i Jyllands-Posten d. 22.09.2008. Og tag dig ikke af, at Arzrounis navn er fjernet fra kronikken i mellemtiden.... Nogen (ham selv?) mente måske at det blev til for meget anti-reklame for den borgerlige ideologi og derfor redigerede Arzrounis navn væk, så det ikke gik ud over stemmerne næste gang? Bare en tanke.

Hvorom alt er - siger/skriver Arzrouni højt og tydeligt, hvad de borgelige forældre gør og siger bag de hjemlige fire vægge.... Selv hvis ikke alle borgerlige forældre indoktrinerer deres børn, som Arzrouni indoktrinerer sine - skal der, som bekendt, kun et råddent æble til at ødelægge hele kassen.... ikk`? Med jordbær går det endnu hurtigere...

Sidst redigeret af Tante Ana; 26-06-2009 kl. 14:49.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 15:18   #28
Bambi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Lokation: Assens
Indlæg: 66
Styrke: 16
Bambi er ny på vejen
De skulle skamme sig!
Bambi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 23:13   #29
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Tilbage i 2004 var VU ikke et hag bedre end KU

VU: Hun mener det slet ikke
Alle på overførselsindkomst skal miste stemmeretten, lyder det i et langt internetindlæg fra den fremtrædende VU'er, Lotte Noer. Efter heftig kritik fortrød Lotte Noer sine ord, som hun ifølge VU's formand slet ikke mener.

http://politiken.dk/indland/article100231.ece
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 20:25   #30
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.780
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
HerreGud! Så står man alligevel ikke ved sine meningers mod.
Dementi fra KUs ledelse. Hvor sølle.
http://www.konservativungdom.dk/
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal træne min smadrede arm i følge en ny fys jeanet1192 Alt det andet 2 17-04-2013 21:32
lang kamp....... som følge til, så er vi TO i familien solskinspigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 18-01-2011 10:22
Overførselsindkomster= Ingen Stemmeret ? Havedammen Det er da strengt ! 27 20-07-2009 00:09
Hvilke række følge for fleksjob Mikail Spørgsmål ang fleksjob 11 16-11-2008 22:46
Nok værd at følge med i Hejdien Dit og Dat 0 20-06-2008 02:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension