K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2013, 15:21   #1
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Aktindsigt - skema

På K10 links - findes et skema som skal udfyldes til aktindsigt, hvor man derefter kan printe skema ud. Vi er desværre nok flere, der ingen printer har.

Har forsøgt at finde aktindsigt skema på nettet, uden held.

Kan det aktindsigt skema som ligger på K10 links måske også laves sådan, at man kan downloade aktindsigtskema, eller kan vedhæfte det aktindsigtskema i en mail til kommunen ?

Ved godt det anbefales selv at afl. aktindsigt skema hos kommunen og modtage kvittering.

I Borger. dk står der imidlertid at man kan enten ringe el. skrive. Så hvis man skriver en mail - vedlagt aktindsigt skema til kommunens hovedmail, så får man jo en bekræftigelse fra kommunen på at ovennævnte mail er modtaget hos dem.

Samtidigt kan man gemme en kopi af mail, som dokumentation på afsendelsen + dato, af sendt mail med aktindsigt til kommunen.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2013, 16:14   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Le cuere, du kan også blot bruge denne [email protected], hvor du kort anmoder om aktindsigt, som du forventer modtaget inden 10 kalenderdage.

Du har dokumentation i din egen mail samt der plejer at komme automatisk bekræftelsesmail umiddelbart efter modtagelsen.

Det har fungeret fint de sidste par år - også med 10 kalenderdage overholdt :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2013, 21:59   #3
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Du kan gemme den på din PC

Kære Le Cuere

Du kan åbne formularen aktindsigt ( http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf ) - udfylde den og gemme den på din egen Pc.. Herefter skriver du en mail til kommunen som du selv beskriver - og vedhæfter aktindsigt pdf. filen..

Så skulle den være klaret

enjoy
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 12:16   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan også højreklikke på linket til aktindsigtsskemaet og vælge Gem link som....eller hvad der nu står i din browser når du højreklikke på et link...

Så downloader du skemaet og kan udfylde det på et senere tidspunkt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 14:20   #5
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pyt Se meddelelser
Kære Le Cuere

Du kan åbne formularen aktindsigt ( http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf ) - udfylde den og gemme den på din egen Pc.. Herefter skriver du en mail til kommunen som du selv beskriver - og vedhæfter aktindsigt pdf. filen..

Så skulle den være klaret

enjoy
Jeg åbnede den formular aktindsigt, kan udfylde den, men kan ikke underskrive den.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du kan også højreklikke på linket til aktindsigtsskemaet og vælge Gem link som....eller hvad der nu står i din browser når du højreklikke på et link...

Så downloader du skemaet og kan udfylde det på et senere tidspunkt...
Det har jeg også prøvet, men kan ikke underskrive aktindsigt dokumentet.

Blyant til underskrift kan kun benyttes hvis man har licens til aktindsigt dokumentet.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 14:45   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det nemmeste for dig vil sikkert så være at du lige skriver den af....eller kopier det over i din mail...og så udfylde den der..

Citat:
Til Dato
Kommune
Forvaltning
Adresse
Postnummer By
Att. Evt. Sagsbehandler.

Hermed anmodes om aktindsigt i min personlige sag.

Jeg ønsker indsigt i alle tilgængelige aktstykker; herunder notater, mødereferater og aktens journalliste.

Med hensyn til notater henviser jeg til lovens krav om notatpligt, jf. bl.a. §6 i Lov om offentlighed i forvaltningen.

Jeg ønsker oplyst, i hvilke forvaltningsafsnit min sag har været behandlet til dato, samt oplysning om sagsnummeret i hvert enkelt af disse, jf. §7 i Forvaltningsloven.

Såfremt det anses for værende legitimt at undtage aktstykker i sagen fra aktindsigt, beder jeg om, at nedenstående imødegås.

 At de aktstykker som med lovhjemmel er undtaget aktindsigt angives tydeligt på journallisten.

 At det jf. Forvaltningsloven § 22 tydeligt begrundes, hvorfor de aktuelle aktstykker anses for værende undtaget retten til aktindsigt.

 At der vedlægges ekstrakter af de aktstykker, som med lovhjemmel er undtaget aktindsigt. Jeg henleder opmærksomheden på Forvaltningslovens §§ 10 og 12-15.

Jeg forventer, at jeg inden for den lovmæssige ramme på 10 dage (Lov om offentlighed i forvaltningen §16 stk. 2.) modtager fyldestgørende skriftligt svar på min henvendelse vedlagt kopi af samtlige dokumenter i sagen, journalliste, registre og andre fortegnelser der vedrører sagens dokumenter jf. Forvaltningslovens § 9.

Med venlig hilsen
Navn
Adresse
Postnummer By
Tlf.: Telefonnummer
Cpr.nr.: Personnummer
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension