K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-07-2013, 11:13   #1
stolpesten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2010
Indlæg: 57
Styrke: 14
stolpesten er ny på vejen
Igen på revalidering

Hej.

Jeg er netop blevet beviliget revalidering igen, efter at ha været sendt på sygedagpenge i 6 måender fordi jeg jeg ikke kunne klare revalidering første gang.
Jeg fik lavet en speciallægeerklæring for en måned siden hos Torben Grube Christensen i Roskilde, hvor der til sidst i rapporten blev skrevet ". Nedsat arbejdstid og mulighed for vekslende arbejdsstillinger vil være en fordel/formentlig nødvendigt".
Det virker så bare ikke på kommunen at der skal tages hensyn til det i en revalidering. De vil bare sende mig igang med en uddannelse/job med løntilskud, men på fuld tid..
Er der overhovedet mulighed for den slags hensyn, når man er i en revalidering? Nogen der kan svare mig på det.

mvh
Johnny
stolpesten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2013, 18:10   #2
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stolpesten Se meddelelser
Hej.

Jeg er netop blevet beviliget revalidering igen, efter at ha været sendt på sygedagpenge i 6 måender fordi jeg jeg ikke kunne klare revalidering første gang.
Jeg fik lavet en speciallægeerklæring for en måned siden hos Torben Grube Christensen i Roskilde, hvor der til sidst i rapporten blev skrevet ". Nedsat arbejdstid og mulighed for vekslende arbejdsstillinger vil være en fordel/formentlig nødvendigt".
Det virker så bare ikke på kommunen at der skal tages hensyn til det i en revalidering. De vil bare sende mig igang med en uddannelse/job med løntilskud, men på fuld tid..
Er der overhovedet mulighed for den slags hensyn, når man er i en revalidering? Nogen der kan svare mig på det.

mvh
Johnny



Hej Johnny.

Nu er jeg ikke socialrådgiver, men der er jo en grund til at man er på revalidering og kommunen har også regler de skal holde sig til, men prøv at læs lidt mere på dette link:

http://www.netdoktor.dk/sundhed/regler/revalidering.htm


Jeg har selv været på revalidering og her lavet de et tilbud som var "skræddersyet" til mig, så det må de jo også til dig.

Held og lykke med det.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2013, 20:52   #3
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Stolpesten: Jeg fornemmer at der er stor forskel på hvordan sådan en revalidering kan forløbe.
I mit tilfælde blev den brugt som en slags arbejdsprøvning og endte med en effektiv arbejdstid på 2 timer om ugen.
Hvis jeg skal give et godt råd vil jeg kigge nøje på timeantallet i den uddannelse i finder ud af og evt bede om at få bredt uddannelsen ud over en længere periode.

Sidst redigeret af Moi; 28-07-2013 kl. 20:59.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2013, 16:23   #4
stolpesten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2010
Indlæg: 57
Styrke: 14
stolpesten er ny på vejen
Tak for jeres svar

Så er vi nået dertil hvor vi skal finde ud af hvad der skal ske med mig .. Vi er stort set blevet enige om at uddannelse ikke lige er sagen pt. pga. mit store koncentrationsbesvær ..
Min konsulent på kommunen mener det er Ny mesterlære/Virksomhedspraktik-vejen vi skal prøve på nu.
Men hænger det virkelig sådan sammen at det er mig selv der skal finde virksomhederne, kontakte dem og lave aftaler? .. Han fortæller mig bare at jeg skal bruge mit netværk til at finde noget. Problemet er bare at mit netværk ikke er særlig stort, og jeg har meget svært ved at finde noget.

Nogen der har erfaring med hvad der så sker, hvis jeg ikke finder noget selv?

mvh
Johnny
stolpesten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Madam Uden for rækkevidde igen igen Webmaster Politik og Samfund 9 04-02-2013 13:49
har måtte aflyse igen igen (lidt klynk) ace dk Din historie 8 26-06-2010 21:53
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
På revalidering igen efter sygemelding harms Alt det andet 2 16-03-2009 13:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension