K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2015, 13:29   #351
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kommunerne er godt i gang med implementering af Overgrebspakken

PH
Jeg troede at tidligere minister for området Karen Hækkerup havde løst dette lille problem, med anmeldelser af udsatte børn og anmeldelser af politi, lærer, pædagoger, således at anmeldelser ikke blev "glemt", "gemt"?

http://ast.dk/nyheder/nyheder/nyhede...fdd32-83690617

Kommunerne er godt på vej til at få styr på, hvordan de håndterer og følger op på underretninger om overgreb på børn og unge. Det viser en undersøgelse fra Ankestyrelsen.

Undersøgelsen viser blandt andet, at tre ud af fire kommuner har positive erfaringer med kravet om at reagere på en underretning indenfor 24 timer.

PH. Hold da op, hvor flotte tal!
Men hvad så med de sidste 25% af kommunerne, hvornår kommer de med, efter det forfærdelige 10år med de mange frygtelige børnemishandlinger der blev "glemt", "gemt"???

Vanskeligt ved at efterleve alle lovændringer

Gennemgangen af sagerne viser dog også, at en del kommuner kan have vanskeligt ved at efterleve samtlige lovændringer fra Overgrebspakken i alle sager.

http://ast.dk/publikationer/ankestyr...vergrebspakken

"Hent publikationen her"

145 sider med mange ord og flotte skemaer

Indsatsen er samlet under fire hovedtemaer:
 Børn skal altid høres og beskyttes, når der er mistanke om overgreb
 Underretninger skal vurderes inden for 24 timer, og opfølgningen på underretninger
skal styrkes
 Mistrivsel og overgreb skal opdages og håndteres tidligt
 Der skal fokuseres på den forebyggende og tværfaglige indsats


Hilsen Peter med stor tvivl om kommunerne kan løse opgave, uden konsekvenser af ansattes handlinger eller mangel af bedre.

Sidst redigeret af phhmw; 02-12-2015 kl. 13:32.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-12-2015, 21:50   #352
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære socialrådgivere i kommunerne...

http://www.socialraadgiverne.dk/Default.aspx?ID=10671

Finanslovsaftalen for 2016 får stor indflydelse på rammerne for socialrådgivernes arbejde, og særligt beskæftigelsesområdet bliver ramt, advarer Dansk Socialrådgiverforening.

Kommunernes budgetter vil blive yderligere presset af, at partierne bag finanslovsaftalen stemte for lavere udgiftslofter til kommunerne i årene 2017-19. Dermed er der politisk flertal for, at mere end to milliarder kroner hvert år kan flyttes fra den kommunale ramme til statskassen.

- Det vil betyde stribevis af fyringer i kommunerne. Selv hvis socialrådgiverne går fri, risikerer deres samarbejde med eksempelvis lærere og pædagoger at blive ramt, advarer Dansk Socialrådgiverforenings formand, Majbrit Berlau.


Ja, derfor skal DS med medlemmer BEGYNDE at tale om konsekvensen af at være statsautoriseret socialrådgiver.

Ja, derfor skal DS med medlemmer BEGYNDE at sætte jer ind i mekanismen og konsekvensen af at være statsautoriseret socialrådgiver.

Udviklingen styrer Jer.

I har ikke den store indflydelse på Jeres egen arbejdsdage.

I bestemmer ikke, hvor mange sager den enkelte skal have i tunge sager, som børnesagerne.

Det bestemmer chefen, forvaltningschefen etc som er åremålsansat og bonuslønnet i stor stil........ hvis budgettet kan holdes. Såre simpelt.

DS sidder til fine møder og pusler frem og tilbage med "Vejledende sagsantal" i går, i dag og i al fremtid. I befinder Jer på et løbebånd med en gulerod spænd på en pind, og I tror at i på et tidspunkt når at få en bid.

En statsautoriseret fagperson med personligt ansvar over for lovgivningen bestemmer hvor og hvordan lokumsrør skal lægges.

Flymekanikeren refererer naturligvis ikke til de økonomisk ansvarlige, men naturligvis til "Kontrol-gruppen" der har "Flysikkerhed" som sit ansvarsområde.

BEGYND at tænke lidt over sagerne og stop med at trykke på den samme knap............ resultatet bliver IKKE anderledes Ref Albert Einstein:

http://www.visdomsord.dk/tag/albert-einstein/

"Der findes intet mere sikkert tegn på sindssyge end at gøre det samme om og om igen og så forvente, at resultatet hver gang er anderledes".

Held & lykke

Peter

55.702 har den 6. dec 2015 fulgt denne tråd
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-12-2015, 13:14   #353
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg synes, det er hårdt. Og der er pres på hele tiden for at nå tingene.

http://www.avisen.dk/pressede-social...ve_360804.aspx

Hun er en af dem, der kan mærke at presset vokser på integrationsområdet.

- Jeg synes, det er hårdt. Og der er pres på hele tiden for at nå tingene. Og om natten, der drømmer jeg om det, og har ikke tid til at blive syg. Hvis man har hovedpine eller et eller andet, så er det bare piller. Man ved, at kollegaerne ikke kan tage over, da der er run på hele tiden.

Ifølge Dansk Socialrådgiverforening bør en rådgiver max have 55 sager ad gangen. Lige nu har mange i Aalborg op mod 90, og med kommunens budget for næste år kan enkelte ramme 130 sager.

PH Ingen yderligere kommentarer fra min side af udover, at blive syg er noget man bliver og kræver ikke at man har tid til at blive syg.

Underlig indstilling til det at blive syg.

Hilsen Peter

56.321

Sidst redigeret af phhmw; 15-12-2015 kl. 13:25.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-12-2015, 14:05   #354
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
’Sveriges-modellen’

http://www.socialraadgiverne.dk/Default.aspx?ID=10371

’Sveriges-modellen’ er en arbejdsform i børnesagerne, som en række svenske kommuner har indført. I Danmark kaldes den også ’Borås-modellen’, fordi den er kommet til Danmark gennem Borås kommune i Västra Götaland. I denne model arbejder man med et meget lavt sagstal, en nytænkt og fremskudt sagsbehandling, systematisk inddragelse af familien og netværket, en meget hyppigere opfølgning på sagerne samt et tæt tværsektorielt samarbejde. I Borås i Sverige arbejder socialrådgiverne med 15-20 sager pr. sagsbehandler.

I Danmark tager en række kommuner skridt til at ændre børnearbejdet ud fra principperne i ’Sveriges-modellen’. Herning kommune er en af dem, og kommunen har haft et tæt samarbejde med KORA, Kommunernes og regionernes forskningsinstitut. KORA har nu udarbejdet en midtvejsevaluering af kommunens arbejde med den nye arbejdsform, så vi har konkrete danske erfaringer med den.
Dansk Socialrådgiverforening følger udviklingen og arbejder på at få kommunerne til at omstille børnearbejdet ud fra erfaringerne fra ’Sveriges-modellen’.

Herning kommune.

http://www.herning.dk/media/2646929/...ugust-2013.pdf

Tidsplan

Sverigesprogrammet løber over fire år fra januar 2013 til og med 2016. Det første halve år indtil sommer 2013 er brugt på at forberede projektets start, herunder at inddrage skoler og institutioner, planlægning samt kompetenceudvikling af projektdeltagerne.

PH

Om "Sveriges modellen" og Herning kommunes forsøgsperiode, skrives der mange gode, konstruktive planer og tiltag. Ingen tvivl om det, men.......

...... det er som om jeg gennem et langt liv har læst om det før, endda adskillige gange.

Som borger med erfaring og interesse i udsatte børns retssikkerhed, finder jeg ikke en eneste beskrivelse af kommunernes mulige svigt af børn, hvor der er indløbet anmeldelser om mistanke om svigt af børn.

Jeg finder ikke beskrivelser eller ønsker om personlig ansvarspådragelse når anmeldelsen fra omgivelserne, pædagoger, lærer, politi, naboer eller andre ansvarlige omgivelser.

Baggrunden er det årti, hvor konsekvensen og mange bortforklaringer, lød da først alle de svigt fra kommunernes side af, kom til offentlighedens kendskab.

Disse svigt foranledigede, at ministeren for området var tvunget til at afstedkomme skrappere regler, som skulle forhindre at børn og unge blev svigtet. Nye regler etc etc

Men intet om det personlige ansvar.

Spørgsmålet for mig er: hvad skete der med alle de håndgribelige anmeldelser som indløb til de berørte kommuner, herunder fotodokumentation fra politi.?

Trods nye regler og tiltag kan vi konstatere at der stadig findes svigt af børn, trods der er indløbet anmeldelser, som der ikke bliver reageret på.

Det er hvad denne tråd har udviklet sig til at få svar på.

Dansk Socialrådgiverforening går selv ud i offentligheden og oplyser:

September 2015

http://www.avisen.dk/socialraadgiver...om_346749.aspx

"Barkholt og forudser, at besparelser helt sikkert vil medføre endnu flere fejl.
Hvis man vil undgå, at så mange socialrådgivere overtræder loven, er der kun to ting at gøre, mener han.

- Enten kan man tilføre ressourcer og på den måde hjælpe børn, ellers er man nødt til at gøre loven mindre ambitiøs. I Dansk Socialrådgiverforening ønsker vi en ambitiøs lov men som også er mulig at overholde i praksis, siger han.
"

Det vil sige, at DS med socialrådgiverne arbejder bevidst med begrebet ulovlige sagsbehandlinger............. bare fordi en tilfældig finansminister fremlægger et finanslovforslag med besparelser for børneområdet.

Hvem skal socialrådgiverne da rette sig efter:

Folketingets love?

eller

Tilfældige finansministre og kommunale åremålsansatte chefer der presser socialrådgiverne til ikke at igangsætte en § 50 børneundersøgelse?

Svaret må da være indlysende.

Hvad tidligere minister Karen Hækkerup og nuværende Karen Elleman siger, gør, kræver og vrøvler om hjælpe faktuelt ikke.

Tønder kommune har endnu ikke taget ansvar, vil ikke tage imod hjælp og kommer stadig i offentlighedens lys.

Alt sammen med hjælp socialrådgivere der ikke har personligt ansvar og som ikke følger lovgivningen.


http://politik.tv2.dk/2015-09-17-min...-sige-undskyld Lyt til ministerens standard vrøvl

Tønder Kommune ignorerede 14 advarsler om muligt misbrug af pige

Begynd dog at tage et medansvar for denne udvikling og stop den ved at drøfte muligheden for at blive statsautoriserede socialrådgivere, med personligt ansvar over for lovgivningen.....

.... nøjagtig som samfundet kræver at de håndværkere der nedlægger vores lokumsrør.


Tænk på konsekvensen for dette eksempels børn. Det er næsten ikke til bære, når voksne professionelle svigter.

Hilsen Peter

56.653 har fulgt denne tråd.... og det er ikke k10èr men besøgende udefra som følger med, efter min vurdering

Bemærk at bare på et par døgn stiger tallet med op til 200 besøg.

Sidst redigeret af phhmw; 19-12-2015 kl. 14:12.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-12-2015, 09:58   #355
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Socialrådgivere: Bureaukrati får os til at svigte udsatte børn

Ja, det er jo ikke decideret en nyhed, som kommer bag på nogen.

I 2016 vil disse udsagn fortsætte, i en lind strøm fra journalisternes hånd af og hvor ledelsen i Dansk Socialrådgiverforening vil bakke op, med diverse udtalelser, som i denne artikel.



http://www.ugebreveta4.dk/socialraad...-ud_20330.aspx

Mere end 80 procent af socialrådgivernes tid i børnesager går med dokumentation. Dermed forhindres de i at udføre deres kerneopgave. Det er helt galt, mener Dansk Socialrådgiverforening, der på baggrund af en undersøgelse blandt medlemmerne kræver afbureaukratisering.

Næstformand i Dansk Socialrådgiverforening Niels Christian Barkholt mener, at undersøgelsen giver et klart signal om, at arbejdet med børnesager er alvorligt belastet, og at der skal gøres noget for at, at socialrådgiverne igen kan få lov til arbejde dér, hvor deres indsats nytter noget.

»Undersøgelsen viser, at der i alle lag lige fra den nationale lovgivning til den lokale administration og omsætning af loven er behov for en afbureaukratisering. Målet må være, at socialrådgiverne kan få mere tid ude ved borgerne, hvor deres arbejde virkelig gør en forskel,« siger han.
Tønder og Brønderslev spøger

Når man taler om børnesager, er det svært at komme uden om sagerne fra Tønder, Brønderslev og Rebild, hvor børn voksede op under gruopvækkende forhold uden indgriben fra kommunerne.

Sagerne er absolut heller ikke glemt i kommunerne, som for alt i verden ikke vil fanges i at have siddet signaler og underretninger om børns mistrivsel overhørige.

Men løsningen er ikke at begrave socialrådgivere i skriftligt arbejde, mener socialrådgivernes næstformand.


Ministeren for området er, som sædvane altid parat og hurtig ved håndvasken, hvor gulvet foran håndvasken er slidt god og grundigt, ja gulvet er slidt helt ned til strøerne.

http://politik.tv2.dk/2015-09-17-min...-sige-undskyld

"Minister om mulig misbrugssag: Det er ikke nok bare at sige undskyld"

Nej, i stedet for at løse problemet, så fremstiller man DUBU, KUKU, KYKELIKYEE og andre ligegyldige projekter, som absolut ikke besvare spørgsmålet om, hvor bliver anmeldelse af børnesvigt af?

http://www.kombit.dk/dubu

DUBU fremmer sammenhæng og kvalitet på området Udsatte børn og unge. Løsningen bygger på den socialfaglige metode "Integrated Children's System" (ICS).

Hvem har en anmeldelse om mistanke om børnesvigt i hånden, indgivet af ansvarlige professionelle, politi, pædagoger, læger, lære etc.?

Hvem læser den første gang?

Hvor bliver den af?..... for at undgå de kostbare § 50 børneundersøgelser.


LØSNING: statsautoriserede socialrådgivere, med personligt ansvar i forhold til lovgivningen, nøjagtig, som håndværkeren der nedlægger vores lokumsrør, AUT. VVS-Kloakmester

Hilsen Peter

Bilag

http://www.version2.dk/artikel/stork...u-system-47124

Storkommuner dropper DUBU - ville koste fem sagsbehandlere

56.837 har nu fulgt tråden.og det er ikke k10èr men besøgende udefra som følger med, efter min vurdering

Bemærk at bare på et par døgn stiger tallet med op til 200 besøg.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-12-2015, 01:17   #356
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Talking

Focus er rettet på børnesager, men der er vist stadig ansat socialrådgivere i kommunerne i alle andre sager, trods der er skåret kraftigt og i stedet ansat SB, som er en massebetegnelse.
Men hvem er de rådgivere for? Er det rådgivere for systemet eller rådgivere for borgerne? I min verden er der meget langt mellem socialrådgivere, som råder til at opnå hvad folk har krav på ifølg. lovgivningen, men i stedet råder de opad, så kommunerne kan spare mest muligt. Det kan gøres på utallige snedige måder. De kan bl.a skrive i et notat: Borgeren er blevet oplyst om loven. Det er nok og man har ikke en chance, for det står jo sort på hvidt. om så man kun er blevet oplyst om pligter, men ikke om rettigheder- er flintrende ligegyldigt. Engang var det mennesker med en social indignation, som søgte ind på den sociale højskole. Nu har det som alt andet skiftet til et finere navn, og andre typer finder vej til det studium der før bar anstændighed som varemærke.
Tak til alle jer der orker, at kæmpe mod det system, som Peter Bastien betegnene som det værste siden stavnsbundets ophævelse. Man møder tillidsfulde mennesker med kontrol og mistro. Det skal der da nok komme overskudsmennesker ud af, og de vil til stadighed møde systemet med tillid.
I Kbh. aner overborgmesteren ikke en hvad kommunes penge bruges til. Der laves nye busbaner og graves og året efter graver man det hele op igen, fordi der skal nedlægges fjernvarme. Sådan bruges der mill. og atter mill. fordi de har to hænder, men den ene vasker og den anden tørrer. Samme borgmester render rundt og leger, ønsker sig OL til byen. Han er værre end de værste foregående socialdemokratiske pampere som denne bys befolkning har valgt. Ved godt at alt det jeg skriver nu irriterer Peter, fordi jeg burde holde mig til love og cirkulærer, men jeg er desværre helt holdt op med at tro på det skrevne ord, når det handler om lovgivning. Muligvis fordi jeg så mange gange er kommet til kort og i virkeligheden er i mod, at vi der har det allerværst skal tvinges til at holde styr på paragrafer. Det er umenneskeligt. Vi er nogen stykker som har kognitive vanskeligheder og så . bare det at finde en varmeregning frem være uoverstigelig. 200 kr. hver måned i licens og se at din side af livet stort set ikke nævnes.
Et tibetansk flag betyder mere for medierne end din og min virkelighed. Det er håbløst.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2015, 01:34   #357
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Socialrådgivere: Bureaukrati får os til at svigte udsatte børn
Kilde: http://www.ugebreveta4.dk/socialraad...-ud_20330.aspx

Prøv lige at se på den overskrift og tænk nøje over den...

Jeg var simpelthen ved at brække mig da jeg læste den...

Skulle det være en undskyldning for ikke at gøre deres arbejde ordentligt...

I min verden så betyder den overskrift at socialrådgiverne bryder landets love med fuldt overlæg..

Deres fagforening gør absolut intet for at hjælpe dem..

Er det ikke ens forbandet pligt at lave sit arbejde så det overholder landets love...

Det er børn...små uskyldige børn vi snakker om....

Det viser med al tydelighed hvor langt ude vi er kommet og hvad man kan regne med fra socialrådgiverne og deres fagforening...

Mon de på noget tidspunkt har overvejet at sige STOP og forlange at de skal have muligheden for at udfører deres job ordentligt...

Hvordan kan de sove om natten
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2015, 14:03   #358
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Angry

De der ikke kan sove om natten finder andet arbejde. De andre bliver. Nogen er vaccineret med ordvalget: Sådan er loven og dermed frasiger de sig ethvert ansvar. Hælere siger, jamen det er jo ikke mig der har stjålet.
Hvad var det lige bogholderen fra auschwitz forsvarede sig med da han blev sigtet. Han sagde jeg fulgte jo bare loven. Nu vil jeg trods alt ikke sammenligne det danske socialvæsen med Nazityskland, men grundliggende er borgeren til for systemets skyld og ikke omvendt. Mit land er blevet et teknokratisk samfund, hvor der stærke har ret. Alle er ikke lige for loven.
Vi skal langt dybere ned, for at forstå hvorfor vi er blevet så optaget af os selv.
Det ændrer love ikke ved, så længe den røde bundlinje har første prioritet.
Som det er i dag går det ud på at fordele fattigdom og lade de rige blive rigere. Det kan ikke ændres medmindre folk stemmer anderledes. Hvor mange politikere har I erfaret der taler for at ændre forvaltningsloven? jeg har kun hørt dem tale om delakter, men det er lappeløsninger. Skuden skal vendes fuldstændigt. Elmer og partnere, som ved hvad de har med at gøre siger direkte, at man i kløerne på det system er retsløs. Hvorfor ser man ikke de advokater i Deadline f.eks eller hører dem i medierne. Hvor er de journalister henne i de store landsdækkende medier henne. Det er jo dem der skulle være demokratiets vagthund. Fravær af ordenlig journalistik skriger til himlen. Jesper Tunell skal dog have ros, for at have mod til at fortælle hvordan det den herskende herremands mentalitet har overtaget fuldstændigt.

Sidst redigeret af vasen; 22-12-2015 kl. 14:06. Årsag: slåfejl
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2015, 15:46   #359
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Dansk Socialrådgiverforening er en fagforening...

med valgt ledelse, som ikke er sat i verden til, at varetage hverken mine eller udsatte børns interesser.

DS er sat i verden til at kæmpe for medlemmernes arbejds - og lønforhold.

Derfor ser vi oftest, at en næstformand i en fagforening, har opgaven med at skabe overskrifter.

Det klares med stor bravour gennem bevidst at bruge overskrifter som: "Socialrådgivere: Bureaukrati får os til at svigte udsatte børn"

Hvorimod formanden som oftest, er vist som den pragmatiske forhandlingsvillige ledere, man skal have tillid til og respekt om.

Derfor er det en ren fagretslig interesse, at DS får så mange medlemmer, som overhovedet muligt.

Derfor taler DS ofte og meget om nye tider med "Vejledende sagstal" og "Sveriges-modellen" vel vidende, at det aldrig vil komme til at løse, især udsattes børns, retssikkerhed.

Fordi, det sidste en arbejdsgiver giver fra sig, er retten til at lede og fordele arbejdet.

Men "Vejledende sagstal" og "Sveriges-modellen" det vil give flere medlemmer til fagforeningen DS.

Det er ledelsen i DS sig ganske bevidst om.

Vi ved, at DS`s forrige forkvinde ikke ønskede en statsautorisation til sine medlemmer, fordi man ikke ønskede at påtage sig ansvaret og konsekvensen, hvis medlemmerne skulle stå i en situation, hvor de ikke havde fulgt lovgivningen og nu skulle forklare sig etc.:

http://www.socialrdg.dk/Files/Filer/...aadgiveren.pdf

Side 11:32

"Det er dermed meget usandsynligt, at socialrådgivere kan opnå autorisation. Da problemet trods alt har et lille omfang, kan vi glæde os over ikke at være underlagt tilsyns- og kontrolreglerne på sundhedsområdet for at sikre beskyttelsen af “socialrådgiver”-titlen."

I dag kender vi til ekstreme børnesvigt i kommunerne:

Tønder, Brønderslev, Esbjerg, Randers, Holbæk, Odense, Tønder een gang til, Rebild, Tinglev, Sønderborg, Nakskov,Brønderslev een gang til.

I skrivende stund har Tønder kommune Gud hjælpe mig endnu en sag kørende.

Alle disse børns skæbner fik vi tilfældigt viden om, da sagerne havnede i pressen.

I alle disse sagers begyndelse, var ledende politikere, KL, Kommunernes Landsforening tidligere formand for KL`s socialudvalg lynhurtige til at stå ved håndvasken og bede journalister og andre kritikere om at fører en sober tone.

Samtidig med, at man forsøgte at skjule de faktiske forhold bla i Rebild kommune.

Glemmes skal det ej heller, at det ikke var hverken fagforeningen DS eller Ombudsmanden, der greb ind i de ulovligheder der forsøgtes gennemført i Odense kommune, af de embedsmænd der i det daglige presser socialrådgiverne til ulovligheder.

Det var een eller to enkelte kvindelige socialrådgivere der uopfordret sagde stop, for så grove ulovligheder. Meddelte ledelsen at hvis hver socialrådgiverne fik pålagt at finde 5 anbragte børn til hjemtagning, uden vurdering, skulle ledelsen selv vælge, hvem af de udsatte børn der skulle spares "væk".

Hvis ikke de socialrådgivere havde været deres ansvar bevidst og pressen og DS ikke havde fået nys om sagerne, så var de ulovlige hjemtagninger udført, ud fra devisen "går den, så går den"

Men hverken Ombudsmanden eller DS skal have ros for forløbet, hvor man senere med lys og musik fejrede og belønnede disse ansvarlige socialrådgivere, der startede lavinen. De udviste personligt mod, fordi de kunne risikerer at blive fyret senere.

http://www.socialraadgiverne.dk/Default.aspx?ID=10585

Derfor holder jeg fast på at fagforeningen i det mindste bør sætte sig ind i mekanismen i, at være statsautoriseret, med personligt ansvar over for lovgivningen.

Nøjagtig, som de håndværkere AUT.VVS-Kloakmester der nedlægger vores rør der afleder vores menneskelige efterladenskaber.


Hilsen Peter

Bilag.

https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...b-f8ce193afcf2

Find spørgsmålet i Ankestyrelsens Hotline: "Hvilken del af kommunen kan træffe afgørelser om førtidspension? "

Jobcentrene har nu mulighed for at være med i det afsluttende vurderings og afgørelsesarbejde til førtidspension og alle andre sager, som kan havne i Rehabiliteringsteamet.

http://www.socialrdg.dk/Files/Filer/...aadgiveren.pdf

"I er stødt på medarbejdere med baggrunde
som frimærkehandler, pornofotograf og
vinduespudser. Hvad er problemet?
At jobcentrene er et sted, hvor der overhovedet ikke stilles krav om basale kompetencer
hos de ansatte. Det er medarbejdere, der
kan udøve stor magt i forhold til de borgere,
de møder, og så er det helt uacceptabelt, at
de kan gøre det uden at have en relevant uddannelse. Vi stiller normalt store krav til det
offentlige system, men ikke her.
"

Henning Jørgensen,
professor, Center for
Arbejdsmarkedsforskning,
Aalborg Universitet


57.075

Sidst redigeret af phhmw; 22-12-2015 kl. 17:47.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-12-2015, 10:51   #360
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Konsekvensen af kommunale svigt.

Jeg kan oplyse, at Nadja, af journalisterne, er blevet oplyst om denne tråd.

Det er jo netop på en 2den juledag der er tid til eftertanke.



http://politiken.dk/kultur/medier/EC...aard-laesning/

Årets mest læste på Politiken er hård læsning

En pige fra Tønder, en historie der fik nyt liv efter terror, en gyser.


http://politiken.dk/magasinet/interv...nstigt-i-live/

Tønderpigen: »Jeg har det, som om jeg bliver holdt kunstigt i live«

2014 fik ikke en lykkelig slutning for den ældste pige fra Tøndersagen. Selv om Nadja fik fortalt sin historie og fik erstatning for svigt og seksuelle overgreb, blev året fyldt med nedture, fem selvmordsforsøg og frygt og vrede over, at hendes far snart bliver løsladt.


Nadjas historie

Nadja stod i starten af 2014 frem og fortalte om sin barndom i Tønder, der var fyldt med massive omsorgssvigt og seksuelle overgreb fra en far, der endte med også at leje hende ud til sex med fremmede mænd. I årevis vidste Løgumkloster og siden Tønder Kommune, at noget var helt galt i Nadjas familie, men undlod at gribe ind og fjerne Nadja og hendes søster, trods mange advarsler og underretninger fra mennesker omkring børnene.

Et anonymt tip gav i 2005 politiet mistanke til Nadjas far, og 11 år gammel blev hun fjernet en aften i august samme år. Nadja blev anbragt i den plejefamilie, der hidtil havde været hendes aflastningsfamilie, og siden på et opholdssted, hvor forholdene var kritisable og de pædagogiske metoder tvivlsomme.

Hun flygtede fra stedet flere gange og fik ingen rigtig psykologhjælp. Hun blev sendt i en ny plejefamilie, hvor hun boede i to år, inden hun besluttede at flytte hjemmefra og bo for sig selv. Hun søgte aktindsigt i sin sag for at finde svar på, hvorfor ingen så hende, og fik pludselig kendskab til, at kommunen vidste, at noget var galt hjemme i hendes familie, allerede da hun var 3 år.

Nadja valgte så at forlade Tønder for at starte et nyt liv et andet sted.

Efter at hun fortalte sin historie, valgte Tønder Kommune, der i dag er lagt sammen med Løgumkloster Kommune, i starten af marts 2014 at anerkende deres del af det svigt, Nadja var udsat for som barn, og udbetalte hende en erstatning på 300.000 kroner.

Nadja er et opdigtet navn.

Læs også:

Nadjas historie - stemmen fra Tønder-sagen

Nadjas historie: »Så hjælp mig dog«

Hør Nadja fortælle: »Der har altid ligget noget farligt på lur«

TV-interview: »Jeg ved ikke, om jeg tør tro på et godt liv«

Tønderpigen får historisk erstatning ( Ja, der var vi hurtige med et hold kæft bolche...... 300.000 kr)


http://politiken.dk/magasinet/featur...toender-sagen/

Nadjas historie - stemmen fra Tønder-sagen

Som 11-årig fik hun ufrivilligt rollen som Tønder-datteren på forsiden af alle landets aviser. Nu fortæller hun for første gang sin historie om en ensom barndom med vold, seksuelle overgreb og trusler på livet. Og om en kommune som overså en lille pige, hendes søster og utallige advarsler fra de mennesker, der var omkring dem.

Tidslinje

Uddrag fra Nadjas journal i Løgumkloster og Tønder kommuner:

1994
Nadja fødes.

1996
Moderen siger nej til hjemmebesøg af sundhedsplejerske.

1997
Nadja’s søster bliver født. Psykiatrisk konsulent på besøg i hjemmet beskriver huset som rodet og beskidt.


2000

31. august: Børnehaveklasseleder: »Nadja fungerer fungerer dårligt. Vi har behov for støtteperson«.

25. oktober: Melding til Løgumkloster Kommune. De to piger chikaneres af andre børn. Der henvises til politiet.

2001

6. juni: Familiens hus er til salg og en mulig køber fortæller kommunen, at han er »meget bekymret, der er meget beskidt i huset. Kunne høre børn, men de var bag låst dør«. Han skældes ud af forældrene for uanmeldt ankomst.

19. juni: Sundhedsplejerske kontakter kommunen om Nadjas vredesanfald. Moderen siger: »Nadja gør det fordi hun er jaloux på sin lillesøster«.

9. juli: Psykiatrisk konsulent fortæller, at han har hørt rygter om, at Nadjas mor sælger sig selv til sex.

10. juli: Psykiatrisk konsulent opsøger hjemmet to gange.

11. juli: Moren frabeder sig al kontakt fra amtets psykiatri. Konsulent er »stærkt bekymret« for, om der sker misrøgt. Løgumkloster Kommune overvejer forældreevneundersøgelse.

5. september: Underretning fra skolefritidsordning: Nadja er opmærksomhedskrævende, uroskabende og støjende.

17. september: Kommunen vil tilbyde aflastningsfamilie.

24. september: Moren frabeder sig at kommunens folk kommer i hjemmet.

28. september: Familien møder op på forvaltningen. Faren erkender at hans børn er svære at komme i kontakt med.

2002

7. februar: Første aflastningfamilie siger fra efter én weekend. De magter ikke pigerne.

8. maj: Psykolog finder børnenes adfærd »bekymrende«. Det »indikerer massivt omsorgssvigt«. Foreslår forældreevneundersøgelse.

6. juni: Anonym underretning fra borger, der har haft sex med Nadjas mor adskillige gange. Mindst ti forskellige »husvenner« får sex med hende mod betaling. Han har aldrig set børnene, de er låst inde på et værelse.

Juni: Klasselærer kalder Nadjas adfærd »ukurant«. Hun er umættelig med mad, spiser de andres madrester, samler brød, ølkapsler, sten og affald i tasken. Er højtråbende, hysterisk eller grædende utrøstelig og kan ikke klare berøringer på ryggen. Fortæller ikke noget hjemmefra eller siger: »Det må jeg ikke sige«.

9. juli: Ny aflastningsfamilie giver også op.

12. juli: Familien frabeder sig hjemmebesøg igen.

6. august: Møde på kommunen. Forældrene siger, at børnene er mere rolige. Ægteskabet går i stykker, hvis der skal laves undersøgelser, siger faren.

August: Underretning fra tidligere familiepleje: Begge piger giver indtryk af at de lever i en isoleret verden.

5. november: Børnehave sender underretning: Medarbejder fra plejehjem fortæller om en kollega, der har haft sex med moderen til Nadja i otte timer, mens børnene var låst inde.

2003

16. januar: Forslag om at øge aflastning til hver 14. dag.

3. april: Underretning fra aflastningsfamilie: Hårbalsam er et problem for pigerne, fordi den slags »får vi mellem benene derhjemme». Pigerne snakker også om at drikke tis.

13. maj: Skolen underretter: Raserianfald hos Nadja.

27. maj: Forældrene konfronteres for første gang med underretninger. Moderen siger sat hun ikke har haft sex med nogen. Faderen tror, det er chikane fra tidligere samlevere/ægtefæller. At pigerne ikke kan lide hårbalsam forklarer de med, at pigerne har haft udslæt og fået zinksalve. At pigerne har talt om at drikke tis afviser Nadjas forældre med høj latter. De konfronteres med, at hjemmet er lukket og mystisk – og bliver nu positive overfor hjemmebesøg. Men om tre måneder. Forældrene vil ikke medvirke til forældreevneundersøgelse, hvor de skal på observationshjem sammen med børnene.

Psykologisk Rådgivning: »Der foreligger åbenbar risiko for børnenes sundhed eller udvikling vil lide alvorlig skade ved fortsat ophold i hjemmet eller ved manglende foranstaltninger…«. Sagsbehandleren beder om faglig sparring.

4. juni: Borger, der for et år siden underrettede kommunen, får en anonym trussel, som han tror er fra Nadjas far.

5. september: Møde hjemme hos familien - kun moderen er til stede. Moderen er positiv overfor forældreevneundersøgelse, men Nadjas far vil modsætte sig. Hun viser rundt i hjemmet, men kommunens folk skal være ud af huset kl. 11, så hun kan lave frokost til manden, »da alt skal være som det plejer«.

2004

18. marts: Moderen sender afbud til møde og vil ikke mødes tre måneder frem »grundet forskellige aktiviteter«.

29. marts: Underretning fra skolefritidsordning: »Vi har mærket en forandring ved pigerne, som bekymrer os«. Nadja er svær trænge ind til. »Jeg vil ikke have at I skal se mine sure øjne«, siger hun, da de spørger til hendes lange pandehår. Bliver rædselsslagen, da hun ser hul i bukser efter fald: »Hvis far opdager det kan jeg ikke være til mere«, siger hun flere gange og græder hulkende.

1. april: Nyt møde mellem familieplejen og sagsbehandleren: Børnene er »hermetisk lukkede« om hjemlige forhold.

26. maj: Underretning fra sundhedsplejerske om Nadjas moders abnorme sexadfærd og at manden videofilmer seancer med andre mænd.

14. juni: Forældrene afviser underretninger om pigerne.

16. juli: Der har nu været fire hjemmebesøg af to konsulenter. Moderen vil vide, hvad de skal bruges til. Forældreevneundersøgelse fra et behandlingshjem siger, at forældrene ikke har »forudsætninger for at varetage omsorgen og opdragelsen…«. Pigerne bør fjernes fra hjemmet og anbringes på et observationshjem.

Her slutter Løgumkloster Kommunes journal, idet familien flytter til nabokommunen Tønder.

14. september: Løgumkloster Kommune underretter Tønder Kommune om den nye familie, der er flyttet over kommunegrænsen.

Her begynder Tønder Kommunes journal:

21. september: Moderen melder afbud til møde – hun vil skilles og fralægger sig forældremyndigheden.

23. september: Faderen kalder på et møde det hele ’justitsmord’ og siger, at hans ægteskab er gået i stykker på grund af undersøgelsen.

26. oktober: Behandlingshjem aflægger nogle få besøg i hjemmet.

2005

Der er ikke noteret noget af betydnig i Tønder Kommunes journal før august, da forældrene anholdes og pigerne anbringes.

Publiceret 5. januar 2014

Hilsen Peter

57.451

PS. 2015 -2016

http://politik.tv2.dk/2015-09-17-min...-sige-undskyld

Undskyld er ikke nok.

http://sn.dk/Holbaek/Kommune-bryder-...artikel/532529

Kommune bryder loven i sager om udsatte børn

http://amtsavisen.dk/randers/randers...svigtede-boern

Randers Kommune har overset tre omsorgsvigtede børn

http://www.tvsyd.dk/node/30478

Tønder Kommune erkender alvorlige fejl og mangler i sag, men afviser, at der er tale om en ny Tønder-sag.

http://www.toender.dk/files/cache/20...e_overgreb.pdf

Beredskab ”Vedrørende vold og seksuelle overgreb” mod børn og unge

Sidst redigeret af phhmw; 26-12-2015 kl. 11:33.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du fået genoptaget din ftp-sag, fordi du er 'i bedring'? L.S. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-11-2023 14:00
Jeg elsker K10 fordi (hey det rimer ;-)) Enteneller Alt det andet 4 21-08-2012 11:03
i klemme fordi jeg fejler mere end én ting... frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-05-2012 19:23
Tak fordi I er her alle sammen empowerment Din historie 2 24-06-2010 22:23
Kasseret som socialrådgiver fordi han er handicappet Odenseaneren Politik og Samfund 2 09-01-2009 02:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension