K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2010, 15:21   #1
nekolpige
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 7
Styrke: 0
nekolpige er ny på vejen
hvad gør jeg

Hej alle jeg er blevet hendvist her til jer. da der siges der at der altid er en der kan give et svar og en hjælp.

jeg har været syg næsten 10 år. fik en arbejdsskade for snart 10 år siden, fik et men på 12 og en lille erstatning. har hold smerterne ud. og lagt rigtig meget i sengen. rigtig meget. og levet på midicin de sidste 10 år fåde børn og så bækkenløsning. arbejdsskade styrelsen ville ikke give mere da jeg har haft bækkenløsning flere gange. det er ok jeg ville jo gerne arbejde og ønsker ikke at gå hjemme slet ikke. men hvad gør man når man virkelig har så ondt.
så er det sådan at jeg er kommet på et rygcenter og det bad jeg selv om og har virkelig set fram til dette. har været der 5 gange nu. og kan også mærke jeg er blevet glad. bare det at komme ud er godt for mig. men smærterne er store og jeg ved ikke om jeg kan komme ud af sengen den næste dag. i morgen.
jeg skal løft ben hoppe løfte vægte. og jeg ved ikke hvad. og den læge jeg har været ved for godt 6 måneder siden har sagt jeg aldrig kommer til at arbejde igen og jeg er kandidat til F.P
og nu siger de på rygcenteret at det er min psyke og det er derfor jeg har smerter. og fordi jeg ikke har lavet noget i så mange år. så skal det gøre ondt før det er godt. jeg er bare så kedaf det slæber mig selv op og morgnen venter næsten 2 timer på de dobbel op piller jeg tager virker. så jeg kan genemføre det. og så siger de. der aldrig er bevist nogen skade på mig da jeg har været til alle undersøgelser. nej det har jeg nemelig ikke jeg har fået lavet 2 røngel aldrig en scanning. da de har været sikker på jeg har kronisk bækken løsning.

hvis jeg ikke møder op mister jeg min dagpenge.

og jeg har ikke løst til at give op. har virkelig set fram til dette at de kunne hjælpe mig til en stærker ryg. for jeg ved træning er godt. men at løfte min ben op og hoppe når jeg har bækken løsning. at det skal være så hårdt før det er godt. og der ikke skal tages hendsyn fordi der jo ikke er bevis for jeg fejler noget. ved slet ikke hvorfor de nu slet ikke tror på at jeg har bækkenløsning og en arbejdsskade der stadig gør ondt.
jeg har været ærlig og fortalt dem jeg har en del at slås med med hus hjem mand og børn. men det har jeg fordi jeg er trist over jeg ikke selv kan tjæne penge og arbejde og passe mine børn.
nekolpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 16:53   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Har selv rygproblemer, men er ikke det primære. så kan ikke komme med så mange råd.

1. lever du af kontanthjælp, men du skriver dagpenge?. det har du vel ikke fået i 10 år
2. har du været i arbejdsprøvning og fået lavet en ressourceprofil
3. rygcenteret siger det er psykiske problemer, har du været henvist til en psykolog.
4. Havde bedt om en MR scanning i gennem rygcenter eller egen læge

mine rygproblmer er fundet via en MR, kun halvdelen blev fundet via røntgenbilleder

det var lige de første spørgsmål.

kender selv til at ingen tror på en i gennem mange år, og kun via egen opfordringer til nye undersøgelser har ført til mine diagnoser.
har fået at vide mange gange det må være psykisk, Men nej det var det ikke.
at en psykolog sikkert kunne sige mange i dag, kan jeg kun takke kommunen og den elendige offentlig sygehusbehandling for.
alle mine diagnoser er fundet på privathospital, dog i samarbejde med Riget.
kun min egen læge har været rigtig god og blevet ved med at sende mig forskellige steder hen. Netop fordi han heller ikke mente der var noget psykisk at komme efter.
lige inden min primære diagnoser blev fundet, havde jeg ellers sagt ja til en psykolog hvis der ikke blev fundet noget.
en psykolog behøver absolut ikke at være en dårlig ting

Sidst redigeret af MTVRV1; 12-02-2010 kl. 16:59.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 17:45   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, de bliver dygtigere og dygtigere...

Kære Nekolpige.

Ja, det er da dejligt at du er kommet på et rygcenter som er blevet så dygtige at de også kan udtale, evt behandle psykiske, symptomer.
Respekt for det, men.........må jeg som gammel sømand alligevel blande mig lidt i bækkenløsning i betragtnig af mit mangeårige 7 cm skæve bækkenparti.

Imellem os 2, uden du skal sige det til andre. Det var en smerte der kunne få tårene frem, skulle jeg hilse at sige.

Hvis du læser lidt på dette: http://baekkenloesning.dk/?pid=44&sub=94&sub2=39 så vil du opdage at jordmødre og andre kompetente professionelle mennesker har en lidt anden indgangsvinkel til behandling af bækkenløsning.

EEn ting fra min egen behandling var; at bruge benløft var totalt bandlyst da du derved STRÆKKER og IKKE strammer op. Hvis du virkelig har bækkenløsning så skal du være varsom, min pige. Tag dine smerter meget alvorligt.

Bækkenløsning SKAL behandles af kompetente professionelle og ikke på holdtræning med benløft og vægttræning, men læs på kvindesiden som jeg henviser til.

Her ser du øvelser som er bandlyst: http://ofeldt.dk/index.php?id=49

Hilsen Peter sømand

Sidst redigeret af phhmw; 12-02-2010 kl. 18:05.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 17:57   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Hej og velkommen til nekolpige.

ja så var det jo, at jeg gerne ville remse en masse §§ op men det kan jeg ikke lige.

men hvilken uddannelse har de på rygskolen, som giver dem mulighed for at bedømme din ryg?
noget af det første du skal, er at bede om aktindsigt, både hos kommunen og rygcenter.
jeg har tidligere læst om en som var henvist til anden aktør, som rygskolen måske også er en slags af.. den som var henvist blev behandlet som løgner, da hun klagede over sine smerter. og det viste sig at kommunen havde sendt papir til anden aktør, hvor der stod hun ikke fejlede noget.
så du skal have aktindsigt fra rygskolen, se hvilke papirer de har på dig, som giver dem ret til at udtale sig sådan.
du skal have det fra kommunen. der er kladder herinde, som du kan bruge, jeg skal finde linket om lidt.
du skal måske have det fra evt andre læger du har været ved.
og ikke mindst, så skal du have god kontakt til lægen. evt skal du sygemeldes fra rygskolen. og de skal sku ikke tage dine penge..
ellers må du bede om at de underskriver et papir på, at de tager det fulde ansvar for din evt forværring af skader og smerter.
bed om at blive henvist til flere speciallæger, evt også psykolog, for så kan de jo få papir på at dine smerter ikke er psykiske. det er en lang vej. men nødvendig. og husk
få kvittering for alt du aflevere på kommunen. optag evt møder, evt på din mobiltlf. du behøver ikke oplyse dem om det, så længe du selv er med i samtalen.
giv ikke op, og lad dem ikke tvinge dig til at træne når din krop siger fra.
jeg stopper for nu, men jeg er sikker på at der nok kommer andre og flere brugbare råd.
iøvrigt har min mand heller aldrig fået nogen diagnose på sin ryg, men haft flere som de er gået væk fra. men han har jo som sagt fået pension.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 18:06   #5
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Jeg ville nok også spørge efter en MR. Har to forældre på pension pga. brækkede rygge.

Min mor troede de også, det var psykisk, til de fandt ud af, det var brækket ryg og sponylolystese (staves?) og akut operation.

Min fars ryg var brækket 3 steder, men det kunne de ikke se på røntgen, først ved MR.

Jeg havde en lammelse i benet i efteråret, som de også mener kan være psykisk, da de ikke kan finde årsagen (har dog scoliose og hypermobil). Min fys mener, det kunne være en mindre diskus, som går i sig selv efter et års tid.

Lone
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 18:17   #6
nekolpige
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 7
Styrke: 0
nekolpige er ny på vejen
hej og tak for dit svar

jeg har været på barsel 3 gange og haft lidt job. men har ikke kunne i klare et job. jeg har 5 måneder tilbage på sygedagpenge. men får det ikke mere hvis jeg ikke møder op på rygcentre.
psykolog. er der på rygcenter. og det har jeg det fint med. det var hende der sagte. tingen i går. du har ondt men der ingen ting i ryggen der gør det. det er dig selv og alle de ting du går og bære på. i dag fortalte trænerne mig det også flere gange. og så tral de skal pakke det så godt ind når de siger det. jeg er jo ikke dum jeg ved godt hvad de mener.

jeg faldt på mit arbejde som hjælper med en mand på 120kg ned over mig. slog ryg og hovdet. fik efter 3 opertioner i det indre øre. bliver svimmel når jeg tager hovdet ned af eller løfter. og det tager de ikke hensyn til der inde.


selvom det er sagt og skrevet flere steder. de er ellers så godt og tager hensyn til alle de andre det skal du ikke. det kan din ryg ikke klare. og mig kikke de bare på, når jeg siger det gør ondt. ja men sådan er det. det skal nok gå.

jeg har virkelig set fram til det her. men er bare så skuffet nu og kan stadig ikke forstå det. jeg fik erstatning for min skade og lage i sengen næsten 3 X 9 måneder. og ja det kan da godt ske at man kan få ondt i ryggen hvis man er tris. men 10 år så har man det godt nok en dårlig psyke. og jeg syntes nu jeg har et godt liv. men der er da noget som god kunne blive beder.. og det var også en af de ting jeg håbet på de kunne hjælpe med der inde. når der var samtale med en psykolog en gang i ugen.
nu er det bare blevet til sådan en dårlig oplevelse.. hvis det en dag viser sig jeg har en stor skade i ryggen. så sagsøger jeg dem .
men det håber jeg nu ikke sker
nekolpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 18:38   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
godt være jeg lyder grov nu, men det er for at hjælpe dig videre.

1 du skal kæmpe for den MR scanning
2 aftale en tid med en psykolog

de to ting skal du igennem og jo hurtigere jo bedre.
eller kommer du ikke videre i systemet.
kommunen og andre er ligeglade med hvad du siger, der skal dokumentation på bordet.
det har du 5 månder til, ellers hedder det kontanthjælp hvis der ikke kommer nye oplysninger i din sag.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2010, 20:14   #8
nekolpige
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 7
Styrke: 0
nekolpige er ny på vejen
tak for alle jers svar. som jeg er virkelig glad for. er grade færdig. jeg havde det lige så godt med ryggen og nu må jeg tage så mange piller i gen efter 6 dage med ders træning.. øv øv
peter har lige set de øvelser og sjov for vi laver nogen af. måske man skal sætte dem op på vægen :O)

tak alle sammen
nekolpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2010, 01:00   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html

her er det ene link til aktindsigt på kommunen. og måske også rygskolen. m.m det fremgår af kommunens papirer hvad de har sendt til rygskolen. husk kvittering på at du aflevere brevet i borgerservicen, tag gerne selv en kopi så de kun skal underskrive..

det har jeg fundet oppe i nyttige links.. øverst på siden.

jeg syntes de lyder uforskammet det personale der på den rygskole. det er jo ikke sådan, at du bare har rendt og dovnet den af de sidste år, og bare skal igang igen..
de fleste vil nok give mig ret i at 3 små børn giver masser af motion og gang i den..

du må ikke lade dem tro de kan rende om hjørner med dig, selvom du føler de har fat i den lange ende, fordi de sidder med nøglen til din pengepung.. få fat i lægen hurtigst muligt, og sig fra for de øvelser du ved du ikke kan eller magter og som peter har henvist dig til at se nærmere på på nettet..
det er jo grotesk at de lade jer lave sådanne øvelser, og jeg tænker mit, idet jeg kender en som er forholdsvis nyopereret som har eller går der, hvis ryg skal og er opereret igen.. måske er det i virkeligheden de øvelser de laver derude som er skyld idet. ja det er jo ikke sikkert, men vel heller ikke utænkeligt..

Det er bare slet ikke iorden at du får forøgede smerter og tager alt for høj dosis medicin.
hold ud og hold fast herinde, det er weekend nu, og der plejer det at være småt med skriverierne.. i forhold til andre dage..
knus herfra

Sidst redigeret af Huldra; 14-02-2010 kl. 01:02. Årsag: tilføjer om rygskole
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 17:36   #10
nekolpige
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 7
Styrke: 0
nekolpige er ny på vejen
Angry

puha har bare været så trist i dag. de fik mig til at grade der inde. ved igen at fortælle mig at jeg ikke var syg men jeg var svag jeg blev sur og sage om hun viste hvordan jeg har haft de de sidsste 10 år men du fejler jo ikke noget . jeg siger jeg ikke kan forstå hvordan de kan sige det. og så siger hun der er ikke noget bevis på dine undersøgelser. jeg siger er jeg blevet scannet måske. nej det er jeg ikke. jeg går ud en halv time mens de holder drikker kaffe. tænker nu går jeg hjem. men gør det ikke må holde ud. til på mandag når jeg kan komme til læge. ikke min egen læge men en ryg lægen. som er helt på min side og ved hvordan jeg har det . det er jo ikke godt hvis de stopper mine dagpenge. sidst jeg ver ved samtale fortalte de at det kunne de gøre hvis jeg ikke mødte op.

jeg har ringet til et sted hvor de laver mr scanning i dag. og skrevet en mail. til dem de vil se om de kan få tid hurtig. så må jeg jo selv betale.. er ved at skør af dette.
nekolpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension