K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2016, 00:11   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Er det et større beløb kan der evt oprettes et familielån med nul rente og til indfrielse på anfordring.

Lånet kan så hvert år nedskrives med det maksimale skattefrie gavebekøb.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2016, 01:58   #12
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Er det et større beløb kan der evt oprettes et familielån med nul rente og til indfrielse på anfordring.

Lånet kan så hvert år nedskrives med det maksimale skattefrie gavebekøb.
Der er tale om gave og ikke lån.

I øvrigt kan man ikke oprette private lån uden rente, faktisk er der på private lån en tvangs-rente.
Begge parter opgiver så selv renten til skat.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2016, 09:53   #13
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Skat har lige nøjagtig med den del at gøre, der afgør hvor stort beløbet er inden det skal beskattes.
Dette må antages at have en vis betydning !

Desuden har udbetaling Danmark, intet at gøre med ledighedsydelse, det er kommunen.
Hvis du læser mit indlæg en gang til henviser jeg til Udbetaling Danmark, hvis det drejer sig om fleks ydelse. Spørgeren skriver ledig på fleksydelse, så før spørger har præciseret om det er fleks eller ledighedsydelse kan man ikke svare konkret.
Jeg skrev også der hvor ledighedsydelse udbetales. Dette skrev jeg , fordi det er forskeliigt i kommunerne hvad de kalder udbetalingskontoret.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2016, 09:56   #14
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Hvis du læser mit indlæg en gang til henviser jeg til Udbetaling Danmark, hvis det drejer sig om fleks ydelse. Spørgeren skriver ledig på fleksydelse, så før spørger har præciseret om det er fleks eller ledighedsydelse kan man ikke svare konkret.
Jeg skrev også der hvor ledighedsydelse udbetales. Dette skrev jeg , fordi det er forskeliigt i kommunerne hvad de kalder udbetalingskontoret.
Der står direkte at vedkommende er ledig fleksjobber og således er der ikke så meget at være i tvivl om.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2016, 00:24   #15
Christine86
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-08 2016
Indlæg: 3
Styrke: 0
Christine86 er ny på vejen
Undskyld min vage formulering, de kommunale begreber er stadig udenfor min forståelsesramme. Jeg er ikke på fleksydelse, ej heller får jeg fleksløn, da jeg ikke arbejder, men jeg er ledig fleksjobber.

Der er snak om et beløb på omkring 100k, fordelt over 2 år for at undgå beløbsgrænsen for gaver til børn.

Jeg er enebarn, så evt. arveforskud ville ikke skulle afregnes/afklares med andre, jeg ved ikke, om det gør det hele mindre indviklet. Det virker dog lidt spildt på mig at involvere advokat, så det vil jeg helst undgå, da renterne på det lån, gaven vil afdrage, formodentligt er lavere end hvad advokaten ville kræve.

For nu at gøre forvirringen større, får jeg også en ydelse fra pensionsselskabet for tabt arbejdsevne, som bortfalder, når min indtægt overstiger et vist beløb. Tæller gaver fra forældre mon som indtægt?
Christine86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2016, 01:24   #16
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Jeg ville ikke involvere advokat, men læse på ældresagen om der er nogle faldgruber, hvilket jeg ikke mener der er...

Dog ville jeg ikke kalde det arveforskud når din mor sidder i uskiftet bo, lad det figurere som gave, det er de samme regler bortset fra at boet efter din mor til sin tid ser helt bort fra beløbet der er givet som gave.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2016, 06:02   #17
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det tæller ikke med som indtægt, når i holder jer under den skattefri grænse.

Vi gav vores søn arveforskud under skattegrænsen og det påvirkede ikke hans su da det ikke var skattepligtigt. Jeg kender ligeledes en der selv modtog arveforskud på ledighedsydelse og det havde ingen betydning fordi det ikke var en skattepligtig indtægt
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2016, 18:59   #18
Jensen1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2012
Indlæg: 59
Styrke: 12
Jensen1 er ny på vejen
Beløb hvoraf der betales arbejdsmarkedsbidrag

Er modregnede
Jensen1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2016, 19:27   #19
Tamtam
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Indlæg: 13
Styrke: 12
Tamtam er ny på vejen
Jeg regner ikke med at når/hvis jeg arver eller få penge af familien, at det trækkes i min fleksjobsløn. Det kan måske beskattes ud fra forskellige senarioer. På samme måde, hvis du ejer hus og ender på kontakthjælp, kan de ikke forlange at du sælger huset.
Tamtam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2016, 08:14   #20
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
det bedste er en bank box så er man ude over pro. med skat kommune og får selvbestemmelse over sine penge
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension