K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2010, 21:20   #21
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af SoLost Se meddelelser
Okay, det var bare fordi, at efter det som jeg læste, så svarer match 5 på den nuværende skala, til match 3, på den nye skala.

Det er ½ år siden, jeg var i aktivering og det gik ikke. Og de har ikke snakket om noget aktivering siden.
Fordi jeg derefter blev indlagt, efter selvmordsforsøg. Så kan man vel ikke være rykket ned til match 4, eller hvad?
Der er mange, der nu er matchet 5, der kan deltage et par timer dagligt/ugentligt i de forskellige projekter ligeså mange forskellige kommuner har.
De vil i fremtiden bliver machet 2.

Match 1 - jobklar: Kan inden for de næste tre måneder varetage et arbejde
Match 2 - indsatsklar: Kan ikke umiddelbart inden for de næste tre måneder varetage et arbejde, og kan deltage i et tilbud efter beskæftigelseslovene.
Match 3 - Midlertidig passiv: Kan intet af det ovenstående. Kan derimod få tibud fra anden lovgivning, f.eks. serviceloven, sundhedsloven mm.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 21:27   #22
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
hejsa er godt nok nervøs for hvad match jeg kommer i, ligger i en 4-5 nu jeg kan kun holde til at være ude de 8 timer om ugen og en fridag onsdag og en pause på 30 min ca hverdag så det er jo ikke meget, men som jeg kan forstå det kommer man til at ligge i en 2er hvis man kan klare at komme ud af huset hverdag, er det forstået rigtigt har læst linket men forstår det ikke helt. Min sag ligger og svinger mellem flex og pension.
Du vil skulle matches 2 i det fremtidige system.

Match er kun et øjebliksbillede, hvordan din situation er, når sagsbehandler taster det.

Og fordi du kan deltage 8 timer om ugen, og dermed bliver match 2, betyder det ikke, at du ikke vil kunne blive berettiget til pension.

Match er grundlæggende et sagsbehandlerredskab, der skal give overblik over arbejdskraftsreserven - ikke andet.
Betingelserne for at blive visiteret til pension har intet med match at gøre, der er ingen som helst sammenhæng mellem de to lovgivninger.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 21:30   #23
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser

Der er dog en ting, som undrer mig, der står på side 3, at hvordan dem på ledighedsydelse eller særlig ydelse (visiterede) skal matches, men der står ikke noget om dem på kontanthjælp som ledig fleksjobber... Mon de har glemt dem..? tsk tsk...
Om jeg husker det rigtigt, så bliver det således, at nyvisiterede flexjobbere på kontanthjælp skal matches 2, første gang de bliver matchet.
Hvorimod nyvisiterede på ledighedsydelse bliver matchet 1, første gange de matches.

Andet match og alle fremtidige match afhænger af situationen.

(Ovenstående gælder vist også de personer, der bliver opsagt/siger op fra flexjob).
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 21:38   #24
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hans Se meddelelser
Om jeg husker det rigtigt, så bliver det således, at nyvisiterede flexjobbere på kontanthjælp skal matches 2, første gang de bliver matchet.
Hvorimod nyvisiterede på ledighedsydelse bliver matchet 1, første gange de matches.

Andet match og alle fremtidige match afhænger af situationen.

(Ovenstående gælder vist også de personer, der bliver opsagt/siger op fra flexjob).
Ok, men det der står stadig kun visiterede på ledighedsydelse og på særlig ydelse, hvis man ser på det skema på side 3 i den der link.

Kom også senere her i aften til at tænke på, hvad med os, fleksjobbere, som er i job og bliver syge....?? Det synes jeg ikke, der står noget som helst om... Eller også har jeg selv overset det. De skal jo følges op efter 12 b i Lov om socialpolitik.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 21:51   #25
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
"Match 3 - Midlertidig passiv: Kan intet af det ovenstående. Kan derimod få tibud fra anden lovgivning, f.eks. serviceloven, sundhedsloven mm."

Må man spørge, hvad det kan være for tilbud fra service/sundhedsloven? Er ny i reglerne

Lone
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 22:25   #26
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zania Se meddelelser
"Match 3 - Midlertidig passiv: Kan intet af det ovenstående. Kan derimod få tibud fra anden lovgivning, f.eks. serviceloven, sundhedsloven mm."

Må man spørge, hvad det kan være for tilbud fra service/sundhedsloven? Er ny i reglerne

Lone
F.eks. misbrugsbehandling, bostøtte, støttekontaktperson, genoptræning efter operation og meget mere.

Og OBS:
Det er ikke Jobcentret, der giver disse tilbud, men andre grene af det offentlige.
Blot for at understrege, at man sagtens kan foretage sig noget, når man er matchet 3, bare ikke noget, der fremgår af beskæftigelseslovene.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 22:33   #27
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af SoLost Se meddelelser
Okay, det var bare fordi, at efter det som jeg læste, så svarer match 5 på den nuværende skala, til match 3, på den nye skala.

Det er ½ år siden, jeg var i aktivering og det gik ikke. Og de har ikke snakket om noget aktivering siden.
Fordi jeg derefter blev indlagt, efter selvmordsforsøg. Så kan man vel ikke være rykket ned til match 4, eller hvad?
Lige som tillæg skal nævnes, at det øjeblik du bliver indstillet til pension, skal du flyttes til matchgruppe 3 i den nye model.

Forskellige kommuer har forskellige procedurer, men det vil oftest være, når ressourceprofil er færdigskrevet og fremsendt og godkendt til bedømmelse ved pensionnævn.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 22:47   #28
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Ok, men det der står stadig kun visiterede på ledighedsydelse og på særlig ydelse, hvis man ser på det skema på side 3 i den der link.
Jeg mener, jeg læste det i et udkast til matchmodellen, skal nok sætte et link ind, hvis jeg finder det igen.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 23:04   #29
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Der er mange, der nu er matchet 5, der kan deltage et par timer dagligt/ugentligt i de forskellige projekter ligeså mange forskellige kommuner har.
De vil i fremtiden bliver machet 2.

Match 1 - jobklar: Kan inden for de næste tre måneder varetage et arbejde
Match 2 - indsatsklar: Kan ikke umiddelbart inden for de næste tre måneder varetage et arbejde, og kan deltage i et tilbud efter beskæftigelseslovene.
Match 3 - Midlertidig passiv: Kan intet af det ovenstående. Kan derimod få tibud fra anden lovgivning, f.eks. serviceloven, sundhedsloven mm.
Sorry, men du kan da ikke vide, at jeg kommer i Match gruppe 2.
Som du skrev kan dem i Matchgruppe 3 bl.a. få tilbudt støttekontaktperson.
Og det har jeg fået tibudt og min sagsbehandler, siger at jeg ikke kan deltage i noget beskæftigelse lige nu.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2010, 23:05   #30
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
Der er mange, der nu er matchet 5, der kan deltage et par timer dagligt/ugentligt i de forskellige projekter ligeså mange forskellige kommuner har.
De vil i fremtiden bliver machet 2.

Match 1 - jobklar: Kan inden for de næste tre måneder varetage et arbejde
Match 2 - indsatsklar: Kan ikke umiddelbart inden for de næste tre måneder varetage et arbejde, og kan deltage i et tilbud efter beskæftigelseslovene.
Match 3 - Midlertidig passiv: Kan intet af det ovenstående. Kan derimod få tibud fra anden lovgivning, f.eks. serviceloven, sundhedsloven mm.
Sorry, men du kan da ikke vide, at jeg kommer i Match gruppe 2.
Som du skrev kan dem i Matchgruppe 3 bl.a. få tilbudt støttekontaktperson.
Og det har jeg fået tibudt og min sagsbehandler, siger at jeg ikke kan deltage i noget beskæftigelse lige nu.
Så jeg er da helt sikker på at jeg hører til i Matchgruppe 3.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
match pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 39 18-03-2012 18:04
match redy Alt det andet 23 16-02-2012 22:52
match 2 til FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-09-2010 20:34
flyning til fra match 3 til match 4 Tzari Alt det andet 36 03-09-2009 20:02
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension