K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2011, 23:01   #1
limaje
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 82
Styrke: 14
limaje er ny på vejen
Første uge af genoptræning af arbejdsevne

Så har jeg overstået første uge, af en arbejdsevne genoptrræning.
Jeg har fået en praktik plads i en DUS på en skole.

Jeg synes jeg hovedsageligt går og passer mig selv.
Der er ikke nogen der giver mig instrukser, eller arbejds opgaver.
Jeg er godt nok kommet på en arbejdsplan, så jeg kan se hvilket team jeg er med.

Det er ikke nemt at finde ud af det selv, jeg har aldrig arbejdet indenfor branchen, så jeg føler mig rimelig dum

Pædagogerne er såmænd flinke nok, jeg føler bare ikke jeg hører til der.
Jeg havde nok forventet at blive sat igang, med et eller andet.

Min dagligdag går med at gå lidt rundt, og se ud som en der vil lave noget, når jeg er heldig, er der nogle børn der gerne vil have lidt hjælp eller tegne lidt.

Jeg har 16 timer om ugen og den her uge har været smertefuld, jeg har fordoblet mit medicin forbrug.

For f..... hvor ville jeg ønske jeg kunne sige fra, og gå hjem når det gør ondt.
Men selv om jeg siger til mig selv at det er ok at gå, så ligger det så dybt i mig at jeg skal passe mit arbejde.
limaje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 23:26   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af limaje Se meddelelser
For f..... hvor ville jeg ønske jeg kunne sige fra, og gå hjem når det gør ondt.
Men selv om jeg siger til mig selv at det er ok at gå, så ligger det så dybt i mig at jeg skal passe mit arbejde.
Sådan tror jeg de fleste har det.

Men hvis du ikke siger fra, så risikerer du meget nemt, at kommunen vurderer, at du sagtens kan klare de 16 timer.
På et tidspunkt vil der måske blive lagt flere timer på, vil du så stadig "bare" holde ud?

Jeg ved selvfølgelig ikke hvad formålet med genoptræningen er, og om du reelt kan klare det, men du har også selv et ansvar for, at dit forløb kommer til at fungere.

Hvad er en DUS ?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 23:47   #3
limaje
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 82
Styrke: 14
limaje er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Sådan tror jeg de fleste har det.

Men hvis du ikke siger fra, så risikerer du meget nemt, at kommunen vurderer, at du sagtens kan klare de 16 timer.
På et tidspunkt vil der måske blive lagt flere timer på, vil du så stadig "bare" holde ud?

Det er 14 gage på 16 timer, så 20 timer og jobkonsulent, vil have mig hurtigt på 37 timer

Jeg ved selvfølgelig ikke hvad formålet med genoptræningen er, og om du reelt kan klare det, men du har også selv et ansvar for, at dit forløb kommer til at fungere.

Formålet er at jeg skal optrænes til fuldtid.
Og nej jeg kan bestemt ikke klare det, det har jeg meddelt jb, at jeg tvivler på.
Har også sagt til hende at jeg synes det er flot, at de kan genoptræne mig til raskmelding, når lægen ikke kan gøre mig rask.
Jeg har kraftig nedslidning i ryg/ diskusdegeneration, astma og lupus.

Hvad er en DUS ?
DUS er en fritidsordning på en skole, for 0-2 klasse.
limaje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 00:11   #4
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Åhh kender alt for godt den der med at sige fra den er jeg heller ik god til.
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 00:24   #5
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
du er nød til at hænge i jeg er i samme båd som du er
.og som de der er her idne sagde til mig hæng i mød op gå hjem hvis du har brug for det.
skriv dagbog og med tiemr hverdagen smerter medicin osv du finder det hele under.
nyttige links .
har selv lige overstået første uge med nød og næppe.men jobkonsulent er dum som en dør gør det heller ikke nemmere.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 09:33   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal huske at du bliver bedømt, ud fra hvad du viser, uanset dit medicinforbrug.

Ergo bør du overveje om det er holdbart, på sigt, at du indtager dobbelt medicin, for at klare arbejdsprøvningen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 11:41   #7
limaje
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 82
Styrke: 14
limaje er ny på vejen
Ja du har ret Popiae, det er ikke holdbart. Jeg skal tage mig sammen og få det lært.
Det er jo netop grunden til at det er gået så galt - at jeg ikke fik sagt fra i tide.

KatrineB vi må på skolebænken sammen og lære det.

Jeg kan godt mærke at det ender galt hvis jeg fortsætter sådan.
limaje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 12:00   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Husk, i skal kun vise hvor meget i kan klare at arbejde, i skal ikke vise hvor meget smerte i kan klare.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 18:40   #9
Knopf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 77
Styrke: 13
Knopf er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Husk, i skal kun vise hvor meget i kan klare at arbejde, i skal ikke vise hvor meget smerte i kan klare.
Perfekt formulering !

Øv, hvor jeg kender til problemet med at sige fra. Flinkeskolen igen.
Du må endelig ikke øge din dosis af medicin under praktikken. Det vil kunne vise et billede, som slet ikke er realistisk. Det er altså uklogt.

Det er helt i orden at tage hjem når grænsen for ydeevne er nået. Det vil dog generelt gavne din sag hvis du om muligt møder op hver dag.


Knopf.....
Knopf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 21:09   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Knopf Se meddelelser
Perfekt formulering !
Jeg kan desværre ikke selv tage æren for den.

Det var "min" konsulent hos anden aktør der sagde det til mig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Genoptræning nala Dit og Dat 9 01-11-2012 18:45
hjælp til mit første møde med en socialrådgiver for første gang i mit liv hc1966 Alt det andet 14 29-04-2011 06:55
Rekreation/Genoptræning gitte12 Alt det andet 11 26-06-2010 19:32
Kan jeg få kørsel til genoptræning? Camille Hjælpemidler til handicappede 6 03-10-2009 21:14
Genoptræning/operation phhmw Den nyttige viden vi alle har 0 23-08-2008 16:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension