K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-07-2008, 08:52   #11
inneb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
inneb er ny på vejen
Hej Meksen!

Jeg vil blot fortælle at min arbejdsgiver og jeg var enige om et flexjob, men at sagsbehandlingen tog så lang tid vidste vi intet om. Jeg blev opsagt på reglen om 120 sygedage fordi arbejdsgiveren ellers var nød til at betale min løn indtil kommunen fik taget sig sammen. Planen var jo at jeg skulle flexes direkte hvor jeg ville beholde anncinitet osv.

istedet er jeg nu blevet til et socialt tilfælde som så mange andre desværre.

Hvis reglerne var lige til il ville der jo ikke være brug for kommunerne og jobcentere eller i det mindste ikke så meget pres på dem.
inneb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 09:32   #12
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
hej meksen har du hørt noget om din pension eller andet kh rolle
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 10:35   #13
Meksen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2008
Indlæg: 27
Styrke: 17
Meksen er ny på vejen
Hej Rolle

Nej, jeg har ikke hørt noget nyt i min sag. Jeg har prøvet at rykke Sikringsstyrelsen for et svar, siden den 6. april 2008, men de føler sig åbenbart ikke forpligtet til at svare på fremsendte breve, eller rykkerbreve angående udeblevne svar på henvendelser.

Beskæftigelsesankenævnet håber jeg at høre fra den sidst del af juli måned 2008, hvis de skal overholde deres egne tidsfrister hvad angå deres sagsbehandlingstider.

Meksen
Meksen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 10:51   #14
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
pension

hej meksen du kan godt ringe til dem der skal de svare på telefon jeg fik afslag i maj på min ansøgning om pension men har så anket den igen nu ser de på sagen igen . kh rolle
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 10:59   #15
Meksen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2008
Indlæg: 27
Styrke: 17
Meksen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af inneb Se meddelelser
Hej


Jeg er meget frustreret over ingen indtægt at få. Jeg tror at jeg kan få lidt socia hjælp i Sverige eller jeg skal tilmelde mig AF i Sverige men når jeg nu ikke er rask?
jeg har boet i Sverige siden 2001 og altid betalt skat i Danmark, skal jeg flytte tilbage til Danmark?

Er der nogen som har et godt råd? Skal jeg få mig en Advokat?

M.V.H.
Øresundsborgeren

Hej inneb.

Du kan ikke tilmelde dig Af i Sverige, da du senest skal være tilmeldt på din første ledigheds dag, og det har du ikke gjord så derfor har du ikke ret til nogen hjælp fra dem.

Det samme problem støder flere langtidssyge på, som har mistet deres arbejde, men så efter længere tids modtagelse af sygedagpenge eller efter et revalideringsforløb bliver raske, så kan de ikke blive tilmeldt AF i Sverige, da de skulle have gjord det senest den første ledighedsdag.

Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen, er blevet gjord opmærksom på problemet fra Svensk side af, men hans eneste kommentar har været, NÅR!…

Det passer jo fint sammen med hans vision:

Citat.:

Claus Hjort: Vi vil have en slagkraftig Øresundsregion.

Den danske beskæftigelsesminister nærer både politisk og privat et ønske om at fremme integrationen i Øresundsregionen. På det personlige plan gør han, hvad han kan - han er nemlig svensk gift, har to voksne sønner, som begge er svenske statsborgere, og så har han i mere end tredive år holdt jul i Sverige. Som minister er han optaget af at fjerne de integrationsbarrierer, som øresundspendlerne i øjeblikket må leve med.



Meksen
Meksen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 11:20   #16
Meksen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2008
Indlæg: 27
Styrke: 17
Meksen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af rolle Se meddelelser
hej meksen du kan godt ringe til dem der skal de svare på telefon jeg fik afslag i maj på min ansøgning om pension men har så anket den igen nu ser de på sagen igen . kh rolle

Hej Rolle

Ja, det er rigtigt, eller man kan sende en e-mail.



kopi af min sidste e-mail.



Vedr.: Udeblevne svar på rykkerbreve.


Sikringsstyrelsen har åbenbart problemer med at modtage sin post, fremsendt med Post Danmark, så jeg prøver at fremsende en e-mail i stedet for.


Ved brev af 6. april 2008 bad jeg Sikringsstyrelse om selv, at finde en psykiater i Danmark der kunne udarbejde en psykiatrisk specialelægeerklæring af mig.


Ved brev af 25. maj 2008 bad jeg Sikringsstyrelsen om at oplyse, hvornår et svar kunne forvendtes at foreligge, på baggrund af min henvendelse af 6. april 2008.


Ved endnu et brev af 23. juni 2008 bad jeg Sikringsstyrelsen om at oplyse, hvornår et svar kunne forvendtes at foreligge, på baggrund af min henvendelse af 6. april 2008.


Jeg har endnu ikke modtaget noget svar, eller oplysninger om hvad Sikringsstyrelsen foretager sig vedrørende min sag, samt hvornår et svar kan forventes at foreligge.


Jeg vil samtidigt gøre Sikringsstyrelsen opmærksom på god forvaltningsskik i det offentlige. ”Rykkerbreve fra en borger bør i almindelighed besvares omgående.”

Jeg vil for tredje gang gøre Sikringsstyrelsen opmærksom på, at Københavns kommune har fjernet min ledighedsydelse fra og med den 31. januar 2008, så jeg ikke længere har noget forsørgelsesgrundlag. Da jeg har været på offentlig forsørgelse siden oktober 1998, er min private opsparing begrænset, og jeg har dermed kun mulighed for at være selvforsørgende i en kortere periode.


Jeg vil gøre Sikringsstyrelsen opmærksom på en anden del om god forvaltningsskik i det offentlige, angående sagsbehandlingstid. “Der må desuden tages særlige hensyn, hvis det er af væsentlig økonomisk betydning for en borger, at sagen afgøres hurtigt.”

Jeg vil endnu engang gøre Sikringsstyrelsen opmærksom på, at jeg har gået i denne langvarige uvished uden at vide hvor jeg er på vej hen i livet, det påvirker min helbredstilstand i negativ retning, og uvisheden medfører en stor psykisk belastning, som eventuelt efterfølgende kan give mig psykiske mén.


Jeg håber Sikringsstyrelsen har forståelse for ovenstående og vil svare omgående på min henvendelse.



Med venlig hilsen


Michael Erik Holm Andersen



Kopi af mit brav af 6. april 2008



Vedr.: Psykiatrisk speciallægeerklæring

Jeg kan desværre ikke selv opsøge en psykiater i Danmark, da Københavns kommune har valgt, at udbetaling af lederhedsydelse til mig skal ophøre fra og med den 31. januar 2008 Jeg har dermed været selvforsørgende siden den 1. februar 2008, og har kun ret til behandling af akut opstået sygdom i Danmark, da mit grænsegængerbevis er blevet inddraget.

Jeg foreslår i selv finder en psykiater i København / Danmark, da det er jer der kommer til at stå for det økonomiske ansvar, der vil være i forbindelse med udarbejdelsen af en psykiatrisk lægeerklæring.

Den eneste form for aktuel behandling jeg gennemgå fortiden er selvbetalt “friskvård gym“ som hjælper lidt på min fysisk og psykisk tilstand, da det er et voldsomt psykisk pres man har valgt at udsætter mig for fortiden, ovenpå min i forvejen meget ustabile psyke. ( Ankenævnet om min arbejdsskadesag, Beskæftigelsesankenævnet om ophør af ledigheds-ydelse, og så jeres behandling af min førtidspensionssag.)



Med venlig hilsen



Michael Erik Holm Andersen



Meksen
Meksen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2008, 23:02   #17
inneb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
inneb er ny på vejen
Smile

Hallo Meksen og andre aktive!

Faktisk er det sådan, det siger min pige på 4år ret tit egentlig har det intet med denne hjemmeside at gøre eller har det? Det er jo faktisk sådan ( undskyld det siger min lille pige på 4 hele tiden, tror helt sikkert hun hører hvad far og mor diskuterer) jeg syntes det er sødt.... jeg ved godt at hjemnmesiden er fyldt med negative vibrationer. Derfor denne opfordring: husk på at selv Claus Hjort F.
går ind og ser på os igennem denne hjemmeside som jeg personligt syntes er et genialt initiativ. Jeg er klar til kamp for de udstødte og mine tanker går til jer alle. Fremtiden må vise om retfærdigheden vil sejre. Tænk positivt selvom der UTROLIGT svært!!!! Der er håb forude men ikke uden kamp.

M.H.V.
INNEB
inneb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2009, 13:46   #18
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
her er sidste nye afgørelse om det fra Ankestyrelsen..


Resumé:
En kvinde, der boede i Sverige og arbejdede i Danmark, havde ret til at få behandlet sin ansøgning om fleksjob i Danmark.

Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg lagde vægt på, at kvinden måtte opfattes som arbejdstager efter EU reglerne og derfor var omfattet af reglerne om arbejdskraftens frie bevægelighed.




http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...ar/022-09.aspx
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2009, 18:17   #19
Meksen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2008
Indlæg: 27
Styrke: 17
Meksen er ny på vejen
Så må der jo snart kommer en afgørelse i min sag, hvor Jeg få medhold!

Meksen
Meksen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2009, 18:30   #20
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
jep...det tror jeg også...håber det for dig.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flytter til sverige la20 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 30-07-2013 15:23
sverige redy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 29-05-2013 15:47
Sverige og arbejdsskade i Dk aloecare Spørgsmål ang fleksjob 13 07-05-2011 08:52
Ingen ledighedsydelse i Sverige zuza Nyt om loven 3 03-05-2009 10:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension