K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2009, 10:42   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question Flere syge skal arbejde.

Hvad mon der kommer ...det der står her kan jeg ikke se som nogen forbedring men mere en stramning for fleksere og førtidspension og revalidering...

http://www.arbejderen.dk/index.aspx?...S_ID=1&C_ID=66

Citat:
Det skal være sværere at få tilkendt førtidspension, dagpengeperioden skal være kortere, og de studerende, der tager deres uddannelse hurtigt, skal have højere SU end andre.


Citat:
Arbejdsmarkedskommissionen foreslår også en omlægning af fleksjobordningen, så den målrettes personer med meget begrænset arbejdsevne og lav løn. Samtidig anbefaler den at studerende, der bliver hurtigere færdig med deres uddannelse, belønnes med højere SU.
og så fra Information...

http://www.information.dk/190435

Citat:
Tilmed overvejer Arbejdsmarkedskommissionen nu at afskaffe revalidering, selv om sigtet netop er at gøre folk helt uafhængige af offentlig forsørgelse.
Læs kommentarer...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 10:49   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jammen det der foregår er da meget let at se Stella... VKO er endelig ved at fatte at krisen er en realitet, og så skal der spares... men det er selvfølgelig ikke dem selv der skal spare, eller deres selvfede vælgere... det er "pøblen" af syge, svage, fattige osv...

intet nyt fra vestfronten i den sag...
  Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 12:28   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja Stella kommentarer i linket rammer lige i plet her
http://www.information.dk/190435

Citat:
Vi mener, at forskningen i behandling af sygdomme sandsynliggør, at nogle senere genvinder arbejdsevnen. Derfor skal reglerne om 'førtidspension med revision' anvendes mere bevidst og konsekvent end i dag og især omfatte personer med psykiske lidelser, hvor sygdomsbilledet ofte er uforudsigeligt.

Der er for mig ingen tvivl om, at vi kan reducere tilgangen til offentlig forsørgelse uden at ødelægge de eksisterende og succesfulde ordninger eller svinge pisken over ryggen på de mennesker, der ofte har været meget igennem allerede.
Sådan skriver Bente Sorgenfrey er formand for FTF - hovedorganisation for 450.000 offentligt og privat ansatte...

Så nu skal pisken også svinges herfra...
rystende at en FTF formand kender så lidt til virkelighedens verden...
eller som Niels Mosbak skriver i kommentaren... er det bare at slå politisk plat på syge mennesker...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 12:43   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Så nu skal pisken også svinges herfra...
rystende at en FTF formand kender så lidt til virkelighedens verden...
eller som Niels Mosbak skriver i kommentaren... er det bare at slå politisk plat på syge mennesker...
ja at det skal komme fra hende hun har i sær mange medlemmer der går ned på opslidende arbejde...

Politisk plat på syge....ja...og så en fagforenings boss...

jeg er målløs.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 20:39   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Talking

hallo alle i terrorister...

nu skal alle jobansøgere terrortjekkes..

...også mig mon......og dig...

Latterligt fra PET...

http://politiken.dk/indland/article706823.ece

Citat:
Terror og spionage.

De ord skal i dag stå i baghovedet på arbejdsgivere, når de ansætter nye folk.
Villa paranoia...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2009, 23:40   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tja... der er sikkert nogle myndigheder, lægekonsulenter, eller andre, der ved noget om borgerne, som de ikke selv er klar over.

USA er holdt op med at tale om terror. De gider ikke høre ordet mere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2009, 12:29   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
I dag kan man læse nedenstående på Beskæftigelsesministeriets hjemmeside.

Citat:
Afventer Arbejdsmarkedskommissionens udspil til august
- Når Arbejdsmarkedskommissionen har fremlagt sit forslag til august, vil vi se på, hvad vi kan gøre for at løse udfordringerne på førtidspensionsområdet. Men der er ingen tvivl om, at regeringens første prioritet er at forhindre, at så mange unge ender på førtidspension, siger Inger Støjberg.

Den 20. august kommer Arbejdsmarkedskommissionen med et samlet udspil til reformer, der kan øge beskæftigelsen. Arbejdsevne og rummelighed er et centralt tema for kommissionen.

Arbejdsmarkedskommissionens foreløbige overvejelser på førtidspensionsområdet fremgår af det oplæg, der blev brugt på kommissionens sidste møde med arbejdsmarkedets parter den 7. maj. Her lægger kommissionen blandt andet op til et nyt udviklingsforløb, der skal forebygge, at mennesker kommer på førtidspension.
http://www.bm.dk/sw35405.asp

Det er mig fortsat en gåde, at endnu flere fleksere skal parkeres.

Det har jo i de seneste år med såkaldt mangel på arbejdskraft IKKE lykkedes at få ledige fleksere i arbejde... tværtimod er der blot blevet endnu flere ledige fleksere.

Virksomhederne gider jo ikke ansætte folk med nedsat arbejdsevne, selvom de markedsfører sig selv med social ansvarlighed.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 20:03   #8
Hjerneskaden
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 35
Styrke: 15
Hjerneskaden er ny på vejen
Citat:
Arbejdsmarkedskommissionens foreløbige overvejelser på førtidspensionsområdet fremgår af det oplæg, der blev brugt på kommissionens sidste møde med arbejdsmarkedets parter den 7. maj. Her lægger kommissionen blandt andet op til et nyt udviklingsforløb, der skal forebygge, at mennesker kommer på førtidspension.
Hvordan kan et såkaldt UDVIKLINGSFORLØB gøre at folk ikke bliver syge? Eller som jeg født med en invaliderende skade?

Hvorfor er der altid fokus på arbejdsevne? Jeg fungerer sgu heller ikke normalt i mit privatliv?

Hvorfor er der had mod folk der ligger ned når det går godt og decideret heksejagt når det går skidt? Jeg er bange for min fremtid...Jeg er et ødelagt menneske og den konstante økonomiske angst samfundet placerer mig i gør ikke mine chance for at blive mere "normal" bedre.

Jeg ønsker inderligt at politikere og smart ass journalister opsøger mig og ser VIRKELIGHEDEN.
Hjerneskaden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 09:28   #9
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
That's it! Har længe overvejet det, men nu gør jeg det sg* Jeg er træt af at høre om at det er alt for let at blive visiteret til flekjob eller førtidspension Det bliver jo fremlagt af visse politikere og journalister som om, at fleksjob og førtidspension, er noget man nærmest får smidt i nakken når man beder om det, og det billede kan jeg ikke genkende Så nu skriver jeg til nogle af de politikere der sidder i arbejdsmarkedetsudvalget og fortæller hvordan mit forløb har været, og så håber jeg at de har det med i tankerne, når de skal revurdere fleksjob / førtidspensionsordningen.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flere syge mister sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 03-05-2012 21:40
Jobcentre sender flere ledige ud i gratis arbejde buster Politik og Samfund 1 29-11-2010 09:52
Hårdt arbejde sender flere i fleksjob gh72 Politik og Samfund 0 20-08-2009 08:55
Flere førtidspensionister er psykisk syge Webmaster K10 Nyheder 0 23-03-2009 08:51
DF: Flere arbejdsprøvninger til psykisk syge zuza Politik og Samfund 11 22-02-2008 01:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension