K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2010, 20:00   #1
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Fleksjob og deltidsjob ved siden af

Hej.

Jeg har et lidt kompliceret spørgsmål ang. fleksjob og evt. et kortvarigt deltidsjob samtidigt.

Er det muligt at have et fleksjob ( altså med tilskud ) og i en periode et meget kortvarigt job ved siden af ( uden tilskud )?

Baggrunden:
Jeg er pt. ledig fleksjobber og når jeg engang finder et fleksjob vil jeg da meget gerne kunne undervise f.eks. som fritidsundervisningen/aftenskole eller holde foredrag med honorar.
Jeg tænker på, om man evt. kan aftale med den daglige arbejdsplads, at man i en periode arbejder over ½ time om ugen og på den måde sparer lidt "flekstid" sammen, som man så over en kortere periode bruger af til f.eks fritidsundervisning. Derved får man jo samme timetal i gennemsnit i løbet af året.

Er det muligt?

Hilsen
Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2010, 22:09   #2
Kim P. Nyberg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
Kim P. Nyberg er ny på vejen
Nej, det er ikke muligt. Som fleksjobber må man kun have ét arbejde.

Hvis du alligevel gør det, og det bliver opdaget af myndighederne, så ryger du prompte ud af fleksjob-ordningen.
Kim P. Nyberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 11:25   #3
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Hej Kim.

Det var lige hvad jeg frygtede.

Jeg vil så gerne bruge min gode uddannelse på ét eller andet fornuftigt. Det bliver jo gjort umuligt for mig, når jeg ikke længere kan arbejde i branchen med mine skånehensyn.

Så har jeg må sandheden i øjnene: Jeg har "spildt" en del af min ungdom på en ubrugelig uddannelse og samfundet brugt en masse ressourcer til ingen nytte. ØV.
Jeg kunne da fint bidrage til samfundet på den måde f.eks. ved at undervise i fritidsundervisningen eller holde foredrag i X antal timer pr. år.

Jeg ville så aldrig gøre det uden JobCenterets skriftlige tilladelse - det er alt for risikabelt. Èn omgang i det "syge-system" er nok i min levetid.

Hilsen
Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 14:11   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis jeg var dig Cordulla, så ville jeg spørge sagsbehandleren om dine muligheder - det er jo før hørt at der kan hekses lidt, så folk kan udvikle sig sammen med fleksjobbet.
For du har jo en meget fin og brugbar pointe!

Så få undersøgt mulighederne ordenligt med sagsbehandler eller jobkonsulent, man ved jo aldrig.
Det ville bare være brandærgeligt at udelukke med det samme, HVIS der skulle forefindes en reel mulighed.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 17:51   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja,jeg vil også sige som helenakr,for hør dig før du opgiver.

Og så er der måske muligt at få lov at gøre det som en slags frivilligt arbejte/hobby -sor jeg er tror desvære ikke du må modtage løn,for så det ekstre arbejde,og så kan du jo gå op i tid i stæden for.

få det til at line en" hobby ting" så går det måske
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2010, 18:36   #6
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Jeg tror Helene er tættere på end Kim her.:

Men spørg sagsbehandler og få nej eller tja derfra.

Tror også det er væsentligt om der er tale om egentlig løn /honorar tryllet om til løn eller et egentligt honorar.

Endelig vil man altid lægge vægt på om dine aktiviteter ved siden af er udtryk for at du kunne arbejde mere i fleks hvilket vel er fair nok

I princippet kan fleks godt foregår i 37 t. Dette optræder også nogle gange i praksis, hvor folk gerne vil have 37 klokke timer; men har behov for pauser er langsommere eller lign.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Der er skabt over 4000 fleksjob siden april Webmaster K10 Nyheder 0 17-09-2013 06:40
Job ved siden af fleksjob vinterbader Spørgsmål ang fleksjob 11 09-03-2011 22:40
deltidsjob som ftp`er knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-01-2011 02:53
Fleksjob for et minut siden Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 11 16-11-2008 16:09
Ny på siden...hvad er særligt interessant når man gerne vil i fleksjob Janni197540001 Alt det andet 4 14-10-2008 17:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension