K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2011, 12:49   #1
jonna52
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
jonna52 er ny på vejen
fleksjob/pension/sygedagpenge

Kan jeg sygemelde mig?Jeg får pension og har i 15 år været i fleksjob ( tidligere Skånejob) Vil gerne vide hvor lang tid jeg evt kan gå sygemeldt og om jeg kan blive fyret under sygdom. Mon jeg bliver smidt på fuld pension? eller har jeg lov/ret til de 52 uger. Er der nogen som har/er i en lignende situation.
jonna52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 16:56   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
er du bevilliget fleksjob eller er det et skånejob du har , hvis du har været førtidspensionist efter gamle lov (og det har du så med det lange tid du har gået) så er det jo et vidt begreb om det er det ene eller det andet

Men er du visiteret til fleksjob ja så kan du sygemelde dig og ja så kan du risikere at miste jobbet og du skal revuderes som alle andre flekser og er der ikke mere arbejdsevne tilbage så er det alm pension efter de nye regler ...

er du derimod stadig under de gamle regler om pension og får løn for de timer du er på arbejdet så er det et skånejob og du skal ind og søge om at få forhøjet din pension .. er lige umiddelbart lidt svært at se hvilke ordning du er på efter det du skriver
  Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 09:12   #3
jonna52
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
jonna52 er ny på vejen
Tak for svaret. Jeg har sideløbende fået pension samtidig med skånejob, men da loven blevet lavet om blev det til fleksjob, får fuld løn for de timer jeg er på arbejde og har også fået sygedagpenge når jeg har været syg, men min leder siger at de godt må fyre mig under sygdom, troede at jeg lige som andre havde ret til sygedagpenge i 52 uger. Det er vigtigt for min økonomi med den ekstra indtægt og går derfor på arbejde nu trods det at jeg egentlig ikke burde. Kan ikke få forhøjet pensionen da lægekonsulenten vudere at jeg ikke er "syg nok" . Jeg har kun godt 1 år tilbage på arbejdsmarked.
jonna52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
(M) Brøk-pension (F)sygedagpenge KIWI57 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 28-05-2013 08:27
Sygedagpenge/pension Nissefar Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 05-06-2012 21:32
sygedagpenge/forsikring/pension sjj Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 19-09-2011 08:03
Sygedagpenge => kontanthjælp/pension Miaolsen2000 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-07-2011 01:38
sygedagpenge slut pension nej kent86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-09-2009 13:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension