K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyt om loven Her kan du skrive hvis du falder over noget relevant , det kan være sm-afgørelser som kan være nyttige eller andet som vedr fleks og førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2009, 01:04   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af pinballs Se meddelelser
Undskyld jeg spammer tråden.
Er der en § man kan smide i hovedet på kommunen / privat aktør når man får serveret en ny kontrakt på arbejdspraktik der er udover de 3 mdr
Jeg er sikker på jeg får en ny 9 mdr kontrakt næste sted jeg skal i praktik
( det er den 3 kontrakt jeg får der løber i 9 mdr) og kan jeg nægte og skrive den under.
Du kan bl.a. læse her under §15 og fremefter.

Målgrupperne står længere oppe på siden. Det er et puslespil at finde ud af, så er du advaret.

https://www.retsinformation.dk/Forms...id=115624#Kap7

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 09:59   #12
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej

Stella hvor står det ikke må være mere en 3 måneder, har du et link? fordi jeg har nu været i 5 måneder.

mvh kimmik
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 10:14   #13
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Aktivering - disciplinering til arbejde

Læse denne bog, Aktivering - disciplinering til arbejde og ta` den evt med til din sagsbehandler.

Hvorfor kom der i Danmark aktivering med disciplinering og nedskæringer – når alle var enige om, at vi havde en af verdens bedste velfærdsstater? Og hvorfor fortsætter aktiveringen med at dominere, når der er så få, der kommer i arbejde fra aktivering? Det er blandt andet disse spørgsmål bogen søger at besvare.

Hvor bla. ledig og syge er offer for regningens politik om tvangsaktivering, hvor der kun er 3,7 % der kommer i ordinær arbejdet efter en tvangsaktivering.

Center for alternativ samfundsanalyses rapport om Aktivering - disciplinering til arbejde
www.casa-analyse.dk

Download bogen her http://www.casa-analyse.dk/3358/2960
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 10:26   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pinballs Se meddelelser
Undskyld jeg spammer tråden.
Er der en § man kan smide i hovedet på kommunen / privat aktør når man får serveret en ny kontrakt på arbejdspraktik der er udover de 3 mdr
Jeg er sikker på jeg får en ny 9 mdr kontrakt næste sted jeg skal i praktik
( det er den 3 kontrakt jeg får der løber i 9 mdr) og kan jeg nægte og skrive den under.
Normalt bliver man afprøvet efter kap 10 og/eller 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats

Nu kan jeg ikke huske om du er visiteret til fleksjob....eller om det er noget andet...

Du kan se her hvilken § du hører under https://www.retsinformation.dk/Forms...id=115624#Kap2

Er man flekser hører man under §2 stk 7

Info:
7) personer med varige begrænsninger i arbejdsevnen, der ikke modtager førtidspension
efter lov om social pension eller lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig
og almindelig førtidspension m.v., og som ikke er i stand til at fastholde
eller opnå beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet,


Man kan så blive afprøvet efter kap 10 https://www.retsinformation.dk/Forms...d=115624#Kap10

Man kan også blive afprøvet efter kap 11 https://www.retsinformation.dk/Forms...d=115624#Kap11

Her står under §42 stk 2

Info:
Stk. 2. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, og som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse efter §§ 74 og 74
i efter lov om aktiv socialpolitik, kan få tilbud om virksomhedspraktik med henblik på afprøvning
af personens rådighed, jf. lov om aktiv socialpolitik §§ 74 b, 74 c, 74 g og 74 i.


Om varighed står der under §44 stk 4

Info:
4) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 3-5 og 7.


Du kan læse hele loven igennem her https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=115624
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 10:50   #15
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Mange tak for det,så blev jeg lidt kloger vil nu ringe til min sagsbehandler og få en forklaring hvorfor jeg er i 5 månede arbejdsprøvning mvh kimmik.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 12:20   #16
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Jeg er ikke visiteret til flexjob
Under sidste arbejdspraktik var der et tidsskema om de timer jeg skulle prøve og komme op på men igen nåede jeg kun op på 10,5time om ugen da de forklarede at det skulle jeg bare mindst klare da de ellers ikke kunne bruge det til noget i en evt afklaring. jeg har hele tiden i de foregående forløb oplyst dem om at jeg ikke kan klare det fysisk men er der og det ikke er sikkert får lavet noget men kun gør det for deres skyld.
Til alle de møder jeg har været til har de selv været klar over jeg sikkert ikke kommer til og klare et job på ordinære vilkår, læger skriver det og de har de oplysninger men alligevel fortsætter deres praktik helvedes perioder på 9 mdr.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 14:36   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pinballs jeg håber at du kommunikere med dem via skrift ?
''Hvis jeg var dig så ville jeg tage lægepapir og kopiere dem , sende dem til sagsbehandler og skrive noget i stil med...

Citat:

Jeg stiller mig helt uforstående over for at jeg gentagene gange blive sent i praktik med den eneste handleplan at jeg skal op i tid, indtil nu er det ikke lykkedes trods gentagene forsøg og jeg bliver ikke mere rask af at blive sendt ud i den ene praktik efter den anden med trusler om at jeg ikke kan bruges til noget hvis ikke jeg kommer op i tid.

Jeg mener at jeg har prøvet og jeg kan ikke gøre mere om i så sender mig i praktik fra nu af og til ruder konge bliver knægt, jeg vil derfor gerne have at man undersøger mulighederne for fleks eller førtidspension , da jeg ellers vil se mig nød til at søge en pension efter § 17 da jeg på denne måde så kan få adgang til at klage over jeres afgørelser....

Som det fremgår af mine lægepapir så mener lægen heller ikke at jeg vil magte at komme tilbage på ordinær job, og jeg er bange for at skade mit helbred yderligt da jeg kan mærke det konstante pres på min psyke , defor vil jeg nu gerne have et klart svar fra jer ....

Hvad er meningen med endnu en praktik helt konkret?

under hvilke lov er det at jeg skal i praktik igen ?

Hvad er den videre plan hvis det endnu engang ikke lykkedes mig at komme op på de 37 timer (jeg tror ikke på det og ej heller gør læger ) ?

Har i overvejet det realistiske i det her, hvordan mener i selv at jeg denne gang skal komme op på 37 timer når maks jeg er kommet op på er 10½ time og det er gået kraftigt ud over helbred og hjemmeliv hvergang ?
Jeg ved ikke hvordan du er matchet ved du det ?

du kan lige prøve at læse det her , skriv evt hvad match du er i så kan vi se om der kan flettes et brev sammen hvori der kommer noget lovgivning omkring det også ,det lyder ikke særlig langsigtet det de har gang i ....

Min veninde har været ude for det samme 4 år hvor hun den ene gang efter den anden blev sendt i lange praktiker hvor de søgte at få hende op i tid det endte med et nervesammenbrud på et af praktik stederne ..

Nu er hun så lige blevet indstillet til en § 18 pension men fra at være en glad pige med fysiske problemer efter en operation der gik galt er hun nu også en med depression og dårlige nerver og mangel på søvn og meget andet psykisk
lad det ikke ske for dig , så søg heller en pension så du kan komme videre ...

men læs lige det her om jobplaner

Citat:
Jobplan

§ 27. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-4, kan få udarbejdet en jobplan for, hvordan mulighederne for at få varig beskæftigelse på det almindelige arbejdsmarked kan forbedres.

Huske jobplanen det kunne lyde som om den har manglede de andre gange , det lyder som om det er den her de sender dig ud efter ...

Stk. 2. I jobplanen beskrives personens beskæftigelsesmål. Med udgangspunkt i personens ønsker og forudsætninger og under hensyn til arbejdsmarkedets behov angiver planen tillige, hvilke tilbud efter denne lov der kan bidrage til opfyldelse af målet.

læg mærke til den her er du taget med på råd

Stk. 3. Jobplanen skal revideres, hvis dette er begrundet i personens situation, eller hvis der er væsentligt ændrede forudsætninger på arbejdsmarkedet, som gør en revision hensigtsmæssig.

Du burde på nuværende have revideret din jobplan intet tyder jo på at du magter at komme tilbage til det ordinære arbejdsmakred

§ 28. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-3, kan jobplanens tilbud, uanset § 27, stk. 2, fastsættes af staten henholdsvis kommunen under hensyn til konkrete behov på arbejdsmarkedet.

Stk. 2. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 3, kan planen tillige indeholde aktiviteter, der kan stabilisere og forbedre personens fysiske, psykiske og sociale tilstand med henblik på, at personen efterfølgende kan deltage i tilbud efter denne lov.

Stk. 3. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, og som skal bevilges revalidering efter § 51 i lov om aktiv socialpolitik, skal jobplanen tillige indeholde en beskrivelse af personens mulighed for optagelse på en uddannelse og for endelig erhvervsmæssig placering. Hvis jobplanen indeholder et tilbud om virksomhedspraktik eller ansættelse med løntilskud, skal planen tillige angive, hvordan virksomheden deltager i forløbet, samt kommunens bistand til virksomheden.

§ 29. Forud for afgivelse af tilbud efter kapitel 10-12 til personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-4, skal der udarbejdes en jobplan.

Stk. 2. Hvis der er udarbejdet en jobplan og personen skal have et tilbud, som ikke indgår heri, skal jobplanen revideres.

Stk. 3. Bestemmelserne i stk. 1 og 2 finder ikke anvendelse ved afgivelse af tilbud efter kapitel 10-12, der varer op til 4 uger. En person har dog ret til at få udarbejdet en jobplan, hvis den pågældende anmoder herom.

Stk. 4. Tilbud, hvori der efter stk. 3 ikke kræves udarbejdet en jobplan, skal afgives skriftligt, og det skal fremgå af sagen, om personen har accepteret tilbuddet.

§ 30. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1, og som har opbrugt deres adgang til selvvalgt uddannelse i op til 6 uger, jf. lov om statens voksenuddannelsesstøtte (SVU), eller deres adgang til ydelser efter lov om godtgørelse ved deltagelse i erhvervsrettet voksen- og efteruddannelse, har ret til at få udarbejdet en jobplan efter dette kapitel med henblik på yderligere uddannelse, hvis personen fremsætter ønske herom.

Stk. 2. Ved afgørelse efter stk. 1 skal staten med udgangspunkt i personens ønsker og forudsætninger vurdere personens uddannelsesønsker i forhold til konkrete behov for opkvalificering inden for områder på arbejdsmarkedet med behov for arbejdskraft.

§ 31. Beskæftigelsesministeren fastsætter nærmere regler efter dette kapitel, herunder om indholdet af jobplanen og procedurer for udarbejdelse af jobplaner.
  Besvar med citat
Gammel 23-03-2009, 14:43   #18
pinballs
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 138
Styrke: 16
pinballs er ny på vejen
Jeg taler ikke med dem kun mail og jeg har forklaret hvorfor det kun er pr mail.
Jeg kan ikke få oplyst hvad match jeg er i (har spurgt direkte til dette pr mail men igen intet svar eller en gang bla bla.
pinballs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob og arbejdsprøvninger Fru Vinther Spørgsmål ang fleksjob 35 09-04-2013 20:56
Udnytter butikker arbejdsprøvninger supersus Politik og Samfund 4 26-01-2012 20:47
Skumle arbejdsprøvninger NN1 Alt det andet 14 20-09-2011 15:41
Latterlige arbejdsprøvninger zuza Det er da strengt ! 14 14-08-2008 21:26
Hvor mange arbejdsprøvninger? PB Spørgsmål ang fleksjob 13 09-11-2006 20:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension