K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2013, 22:28   #1
kayjay
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 69
Styrke: 11
kayjay er ny på vejen
speciallægeerklæring

Hej K10 her er lidt af min historie. Er der nogen der har erfaring og kan hjælpe?. Jeg er syg med depression siden august 2012 jeg blev mobbet fra mit arbejder. Det meldt til ask og ask er ved at rejst en sag om erstatning men jeg har ikke fået en endlige afgørelse, de har bedt mig om en speciallægeerklæring som jeg snart skal lave. Her i oktober, startede jeg i virksomheds praktik 2 timer om dagen for at afklare min arbejdesevner. De er søde mennesker der over. Jeg var der d.1/10 og d.2/10 der gik jeg hjem fordi jeg havde så meget ondt, smerte og var sygemeldt d.3/10 da jeg stadige havde det dårligt. D.6 og 7/10 var jeg på arbejder igen men havde så meget smerte der jeg kom hjem at jeg ikke vist havd jeg skulle gør med mig selv jeg har så være syg siden og var til læge hvor jeg fik medicin og min læge sagde at det var AGSTEN der gør det. I fredags ringede min sbh og lagde besked i min telefon svar hun vil høre hvorfor jeg har sygemeldt mig igen og jeg skulle ring til hende. Hun har så sent mig min statusattest hvor hun så beskiver at hun regner med jeg kan være fuldt rask, kunne arbejder på fuldtid og kunne står til rådighed i min Akasse fra slutning af december. I slutning af juli hentede hun speciallægeerklæring hvor psykiater skrev at der vil går op til 6 måneder og jeg er træt og meget træt og sover om dagen. Min sbh bliver ved med at have mig ud i praktik siden jeg startede i praktik kan jeg mærk tilbagefald og bliver være, hun har så skrev at hun vil hente en nye speciallægeerklæring hos min psykiater her i slutning af oktober Hvordan er det med speciallægeerklæring gælder den fra juli ikke mere? Må min sbh press mig for at kom på arbejder selv om jeg bliver mere syg af det? Jeg vil også selv går i gang men jeg kan bare mærk min krop kan ikke klar det og svært at koncentrer og vil sov efter et par timer. Jeg ved ikke snart hvad jeg skal gør for jeg vil selv gerne være fri fra depression og angst.

Håber der er nogen der kan hjælpe.
kayjay er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2013, 23:23   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det lyder som det kan komme dig til gavn med en ny erklæring, selvom den sidste ikke er så gammel.

Ps.
Husk mellemrum mellem linjerne, ellers er det svært at læse.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 10:38   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kan ikke hjælpe dig med dine spørgsmål, men jeg har delt dit indlæg lidt op, i håb om, at andre bedre kan læse det.


Citat:
Oprindeligt indsendt af kayjay Se meddelelser
Hej K10 her er lidt af min historie. Er der nogen der har erfaring og kan hjælpe?.

Jeg er syg med depression siden august 2012 jeg blev mobbet fra mit arbejder. Det meldt til ask og ask er ved at rejst en sag om erstatning men jeg har ikke fået en endlige afgørelse, de har bedt mig om en speciallægeerklæring som jeg snart skal lave.

Her i oktober, startede jeg i virksomheds praktik 2 timer om dagen for at afklare min arbejdesevner. De er søde mennesker der over. Jeg var der d.1/10 og d.2/10 der gik jeg hjem fordi jeg havde så meget ondt, smerte og var sygemeldt d.3/10 da jeg stadige havde det dårligt.

D.6 og 7/10 var jeg på arbejder igen men havde så meget smerte der jeg kom hjem at jeg ikke vist havd jeg skulle gør med mig selv jeg har så være syg siden og var til læge hvor jeg fik medicin og min læge sagde at det var AGSTEN der gør det. I fredags ringede min sbh og lagde besked i min telefon svar hun vil høre hvorfor jeg har sygemeldt mig igen og jeg skulle ring til hende.

Hun har så sent mig min statusattest hvor hun så beskiver at hun regner med jeg kan være fuldt rask, kunne arbejder på fuldtid og kunne står til rådighed i min Akasse fra slutning af december.

I slutning af juli hentede hun speciallægeerklæring hvor psykiater skrev at der vil går op til 6 måneder og jeg er træt og meget træt og sover om dagen. Min sbh bliver ved med at have mig ud i praktik

siden jeg startede i praktik kan jeg mærk tilbagefald og bliver være, hun har så skrev at hun vil hente en nye speciallægeerklæring hos min psykiater her i slutning af oktober

Hvordan er det med speciallægeerklæring gælder den fra juli ikke mere?

Må min sbh press mig for at kom på arbejder selv om jeg bliver mere syg af det? Jeg vil også selv går i gang men jeg kan bare mærk min krop kan ikke klar det og svært at koncentrer og vil sov efter et par timer.

Jeg ved ikke snart hvad jeg skal gør for jeg vil selv gerne være fri fra depression og angst.

Håber der er nogen der kan hjælpe.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 00:35   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"D.6 og 7/10 var jeg på arbejder igen men havde så meget smerte der jeg kom hjem at jeg ikke vist havd jeg skulle gør med mig selv jeg har så være syg siden og var til læge hvor jeg fik medicin og min læge sagde at det var AGSTEN der gør det. I fredags ringede min sbh og lagde besked i min telefon svar hun vil høre hvorfor jeg har sygemeldt mig igen og jeg skulle ring til hende." citat.

Be sagsbehandler om at hendte en lægeerklæring hos den læge der sygemeldte dig!


"Hun har så sent mig min statusattest hvor hun så beskiver at hun regner med jeg kan være fuldt rask, kunne arbejder på fuldtid og kunne står til rådighed i min Akasse fra slutning af december." citat.

Hvilken læge har skrevet dette? Det kan hun jo ikke selv opfinde, uden lægelig belæg!


"I slutning af juli hentede hun speciallægeerklæring hvor psykiater skrev at der vil går op til 6 måneder og jeg er træt og meget træt og sover om dagen. Min sbh bliver ved med at have mig ud i praktik" citat.

Sagsbehandler burde have afvendtet afklaring af din arbejdsevne, indtil du vurderes stationær. Du skal jo ikke i praktik, når du er midt i behandling, og din læge fraråder dette.


"siden jeg startede i praktik kan jeg mærk tilbagefald og bliver være, hun har så skrev at hun vil hente en nye speciallægeerklæring hos min psykiater her i slutning af oktober" citat.
God ide!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 09:37   #5
kayjay
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2013
Indlæg: 69
Styrke: 11
kayjay er ny på vejen
Tak for jeres svar. Popiae, båd min læge, psykolog og psykiater har skrev at jeg har angst og depression.

Jeg har lige været hos min psykiater,hun sagde jeg skal sygmeldt jeg har også fået en ny medicin. Quetiapin Accord + jeg får Cymbalta, Tolmin og Nazinan er der nogen der har erfaring med al det her medicin for jeg synes det er meget.
kayjay er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension