K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2010, 09:50   #1
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Regeringen stævnet

Regeringen er blevet stævnet af Socialpolitisk foreningen, EAPN samt samarbejdende organisationer.

De kræver at regeringen udarbejder et fattigdomskriterie der kan være med til at belyse fattigdomsproblemet i Danmark.

Stævning

Samme organisationer, har nedsat et udvalg der senere på året vil komme med et bud på et fattigdomskriterie.

http://www.stopfattigdom.nu/ikke-kat...msgr%C3%A6nse/



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2010, 10:24   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
sådan godt at se nogen der tør at tage kampen op mod goliat
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 00:39   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har skrevet en kommentar vedr. konsekvensen af fratagelse af sygedagpenge, idet jeg anser, at INGEN er på kontanthjælp uden grund. Andet end kommuner, der åbenlyst misbruger/får lov at kassetænke, på bekostning af syge/tilskedakomne.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 01:38   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
, idet jeg anser, at INGEN er på kontanthjælp uden grund. Andet end kommuner, der åbenlyst misbruger/får lov at kassetænke, på bekostning af syge/tilskedakomne.
nu skal man jo heller ikke altid give komunen skylden for folk kommer på kontanthjælp osv det er nemmer ja men ikke altid
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 02:30   #5
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej superkok
Jeg tror du misforstår noget, der bliver jo ikke sagt "altid" give kommunen skylden..
popiae siger jo også "at idet jeg anser, at INGEN er på kontanthjælp uden grund"... Så giver hun heller ikke kommunen skylden for andet end kassetænkningen.
Har man en grund til at være på kontanthjælp er det vel den rette ydelse, ikke sandt ?
Håber jeg så selv har forstået det rigtigt

mvh Nøvsen
__________________
Waste no more time argueing about what a good man should be. Be one.
Marcus Aurelius
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 10:06   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er 2 ben for hjælp via kontanthjælp.
Jeg anerkender, at der nu er mange nye på kontanthjælp, som er fyrret fra job pga krisen. (manglende tilknytning til A-kasse).

Men gruppen, før krisen, dvs, de der står under stk 3" Personer der modtager kontanthjælp, ikke alene pga ledighed".
Dette er jo misvisende, når sygdom/tilskadekomst(mistet sygedagpenge), er eneste grund til, at man er på kontanthjælp, hvor man burde have haft afklaring inden fratagelse af sygedagpenge, til anden ydelse.

Det er, som jeg ser det, skjuldt tilførelse af ekstra resourcer, idet refusionen er større, end på pension og fleksjob(ledighedsydelse).

Regeringen vil have at,Kommunerne skal spare penge, hvorfor de dermed tvinger kommunerne til at nedsætte antallet af pensioner og folk på fleksjob.
ved at tilføre kommunerne for få resourcer, har kommunerne ikke mange andre muligheder, for lidt ekstra i kassen.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 11:06   #7
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Det popiae

sikriver....kan jeg skrive under på...idet jeg står i den sitation....først 1½ år's sygedagpenge..hvor der sker absolut intet...andet end en evig skiften af sagsbehandler.

Derefter kontanthjælp......og som en skrev herinde er jeg nok den første fleksjobber på kontanthjælp...i det jeg nu er i arbejdsprøvning på 16'månede.

Kassetænkning det er det.....

Og mens man er på kontanthjælp så betaler man stadig sin fagforening.....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 11:08   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg ved fra mig selv og adre jeg kender spare fagforeningen væk havde det ikke været for min far havde jeg nok ikke den dag idag stået i en fagforening.
Citat:
Regeringen vil have at,Kommunerne skal spare penge
jeg er helt ening selføgelig skal de spare men de spare på den forkerte måde selve komunener kan spare på deres papir nyseri osv de har for meget spildt der kunne sikkert hentes millioner .men sapre så tager de fra de fattige og give emre til de rige .selve regeringerne mener alle kunne selv gå et pat % ned i løn ville også hjælpe men det vil de jo ikke.fatter så ikke de må arbejdsprøve en i 16 måneder .ja og hvis der ikke er nok penge tager de jo abre fra den anden kasse for a dække minus ind så der kommer minus til folk de lider og ikke kan få hjælpjeg læste i nordjyske at komunerne som fr-havn ikke havde flere penge til sne rydning sjov hvor er alle de penge de er sikkert i den gyllebeholder/ vores arena nord som det rigtigt hedder men alle frederikshavner kalder den en gyllebeholder.der ligger de fleste penge fra snerydnings kassen så nu er der sne over alt komunen snerydning har slået totalt fejl det viser jo bare igen hvor galdt det gåt når man tager fra en kasse osv

Sidst redigeret af superkok; 25-01-2010 kl. 11:14.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 11:32   #9
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Kommunen har jo brug for de arbejdsløse, ellers havde de ikke noget at lave, og derfor ingen eksistensberettigelse. Tænk lige over dén!
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 12:46   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
Derefter kontanthjælp......og som en skrev herinde er jeg nok den første fleksjobber på kontanthjælp...i det jeg nu er i arbejdsprøvning på 16'månede.

Nej da der er en kæmpe masse af fleksjobber på kontanthjælp "var det selv i 4 år " web i 7 år og helle4 er det nu ...

Og hvert år kommer der flere og flere til så du er ikke alene du er med i et stort fælleskab ;D
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stævnet DJx Dit og Dat 0 25-09-2012 10:22
Kontakte regeringen kisser72 Politik og Samfund 16 20-11-2011 22:29
Er regeringen så træt af sit arbejde, som danskerne er af regeringen? buster Politik og Samfund 1 15-04-2010 08:08
Så kan regeringen.... Ragdoll Politik og Samfund 5 07-01-2010 18:26
af med VKO regeringen? buster Politik og Samfund 1 17-10-2009 09:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension