K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2012, 19:48   #11
Gerbilwoman
Elsker at være her på K10
 
Gerbilwomans avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Vestsjælland
Alder: 43
Indlæg: 94
Styrke: 16
Gerbilwoman er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
I min kommune betaler de ikke til tandbehandling af den størrelses orden de ber en om at få /tandentænderne rykket ud og evt få en potese og det betaler de
og er så sikker på der ikke kan komme andre udgifter til på den front

har selv lige haft søgt til en tand jeg knuste ved et fald og der skulle bygges en ny tand op til 5000 kr 1 af de synlige hjørnetænder i overmunden
svar den kunne blive rykket ud da den ikke var absolut nødvendig at det ville se tosset ud var ligegyldig så fik O kr i tilskud
Jeg er sgu ligeglad om tænderne bare bliver rykket ud, bare jeg ikke skal ha så *****s ondt konstant

Det er også "kun" kindtænder der er bøvl med, heldigvis er ingen synlige tænder berørt.
__________________
Most people would succeed in small things if they were not troubled with great ambitions.
Gerbilwoman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 21:22   #12
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
har selv lige haft søgt til en tand jeg knuste ved et fald og der skulle bygges en ny tand op til 5000 kr 1 af de synlige hjørnetænder i overmunden
Søsser, var det et svar fra kommunens tandlægekonsulent?

Bevarede du tanden?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 17:10   #13
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Søsser, var det et svar fra kommunens tandlægekonsulent?

Bevarede du tanden?

det var svaret fra kommunen om at tage stilling her og nu mens jeg stod hos tandlægen ellers kunne tanden ikke redes

jeg bevarede tanden (måtte ud at låne og betalte selv og hænger nu på denne gæld mange måneder frem)
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 17:40   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
det var svaret fra kommunen om at tage stilling her og nu mens jeg stod hos tandlægen ellers kunne tanden ikke redes

jeg bevarede tanden (måtte ud at låne og betalte selv og hænger nu på denne gæld mange måneder frem)
Vil det sige, at du ikke søgte om hjælp til enkeltydelse?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 01:24   #15
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Vil det sige, at du ikke søgte om hjælp til enkeltydelse?
Det var jo det jeg forsøgte på men det kunne de ikke tage stilling til akkut der ville gå 14 dage -3 uger før jeg kunne få et svar og de ville ikke give tilsagn op at vi kunne påbegynde en redning af tanden hvis vi gjorde dette ville de IKKE betale noget og begynde vi ikke en redning af det der var tilbage af tanden ville den være død og skulle rukkes helt ud og der ville så skulle en porselænstand til til 25ooo kr og det betaler de aldrig fik jeg oplyst så jeg havde jo ikke noget valg andet end at betale sætte mig i gæld som jeg har svært ved at få betalt tilbage eller undvære en tand og få den rykket ud

iøvrigt så fortalte tandlægen at det sker igen og igen og det faktisk ALDRIG sker at kommunen betaler for at få ordnet tænder her i kommunen
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 06:59   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
Det var jo det jeg forsøgte på men det kunne de ikke tage stilling til akkut der ville gå 14 dage -3 uger før jeg kunne få et svar og de ville ikke give tilsagn op at vi kunne påbegynde en redning af tanden hvis vi gjorde dette ville de IKKE betale noget og
For en evt. anden gangs skyld, så søg alligevel.

Jeg har mere end én gang stået i den situation, at en tand er begyndt, at gøre møg-hamrende ondt i weekenden, så det første jeg gjorde mandag morgen var, at ringe til tandlægen.
Fik en tid samme dag og behandlingen blev sat i gang, tanden skulle rodbehandles og have en krone, d.v.s. en pris i nærheden af 5.000 kr.

Hurtigst muligt fik jeg fat i et ansøgningsskema, hjælp til enkeltydelse, udfyldte det og forklarede, at jeg p.g.a. voldsomme akutte tand-smerter havde set mig nødsaget til, at få behandlingen sat i gang straks, og så søge om hjælpen bagefter.

Ansøgningerne gik igennem alligevel.

Hvis du får afslag på sådan en ansøgning, så kan, og bør, du anke det.

I min kommunen er det min erfaring, at hvis de fastholder deres afslag ved en anke, så ændres det ikke hos næste instans.
Men måske er det ikke sådan i din kommune.

Men uanset hvad, så får man ihvertfald ikke noget ud af ikke, at søge, så man kan jo ikke få mindre ud af, at prøve, at søge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 11:07   #17
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ikke for at hugge tråden, men hvis man står med en blå, hævet hånd efter dyrebid og beder om hjælp til bredspektret penicellin fordi man ikke har en klink tilbage, skal man lige drøfte muligheden i et par uger, - og når man ryger ud og låner til medicinen for at få stoppet betændelsen, har man jo klaret det selv, - og så behøver man jo ikke hjælp, tænker man i kommunen.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 18:12   #18
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
og når man ryger ud og låner til medicinen for at få stoppet betændelsen, har man jo klaret det selv, - og så behøver man jo ikke hjælp, tænker man i kommunen.
kommunen nøjes ikke med at "tænke det "- de hjælpe ganske simpelt hen ikke hvis udgiften er betalt når man søger om hjælpen - Er solid praksis i Gladsaxe når der gives afslag.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tandlægehjælp Diablo Alt det andet 3 26-05-2013 08:10
Tandlægehjælp..... phhmw Den nyttige viden vi alle har 0 06-12-2011 16:23
Tandlægehjælp? Pinny Alt det andet 1 19-11-2011 19:39
Tandlægehjælp Atheist87 Alt det andet 20 26-01-2011 23:19
Tandlægehjælp - §82 zuza Nyt om loven 0 10-09-2008 02:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension