K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2011, 01:51   #51
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Kan webmaster evt. dele tråden så delen om hukommelse får sin egen, for jeg synes den er for relevant til at ligge og putte sig i denne tråd hvor man måske ikke finder den
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 12:31   #52
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Rørende indlæg Pedro, og jeg forstår dig fuldt ud.

Jeg bor jo lige ved siden af et plejehjem, og der kommer engang i mellem en ældre beboer gående (jeg kender hende efterhånden) - så er hun stukket af, ofte kun iført badekåbe eller andet tyndt tøj, og spørger om vej til Vanløse.
Og så følger jeg hende tilbage på plejehjemmet, og får talt med personalet.

Jeg forstår bare ikke, at de ikke kan give hende et armbånd på - eller andet identifikation, så man ved hvor hun hører til. Der er jo også andre der finder hende engang i mellem, og så ender det med at politiet bliver tilkaldt. Jeg har også spurgt på plejehjemmet om de ikke har mulighed for at give hende en form for GPS-armbånd eller noget andet smart på, så hun en dag ikke forvilder sig over på Fællen og måske dør af kulde, for hun har før været forsvundet en hel dag. Men det siger de de ikke må. Og de må heller ikke låse dørene så beboerne ikke bare vandre ud

Jeg synes bare det er så synd for hende, for hun er så dement at hun faktisk ikke ved hvad hun gør, og jeg kan blive helt forfærdet ved tanken om, at hun en dag fare vild. Og jeg kan sgu ikke rigtig aflæse personalet, om de bekymrer sig, eller ikke gør. For det sker så ofte, at jeg har mine tvivl.

Hvor er det godt for den ældre dame, at du bor i nærheden og kan følge hende hjem!
Hvorvidt personalet bekymrer sig eller ej, skal jeg lade stå hen i det uvisse, men man kan jo gøre sig sine bange anelser.

Problemet, med disse plejehjem er jo nok, at "damen hér", er havnet på et af de mere åbne afsnit, hvor der skal være mulighed, for at komme og gå!

Meeen hun hører jo slet, slet ikke hjemme "under åben himmel"!
Den lille frue burde være et sted, hvor der var mere opsyn, og lås og slå på døren ud til den befærdede verden!

Men, man har så travlt med, at der skal være frihed til, at bevæge sig uanset, om man kan finde hjem eller ej!
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 12:47   #53
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, Pedro.

Jeg har også spurgt om hun ikke har noget familie, men de måtte ikke oplyse mig om det. Det er måske også fair nok. Men jeg ville bare godt have talt med dem, for at finde ud af om de VED at hun ofte går fra plejehjemmet, og om de måske kunne indgå nogle aftaler med plejehjemmet, så deres Mor/Farmor eller hvad hun er, måske kan flyttes til anden afdeling, hvor det ikke er så nemt at komme ud...
Vi har også meget trafikerede veje. Og meget åbne vidder med grønne arealer med vand, buske og træer. Sådan et lille nips kan hurtigt blive væk.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2011, 14:01   #54
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Præcis, Pedro.

Jeg har også spurgt om hun ikke har noget familie, men de måtte ikke oplyse mig om det. Det er måske også fair nok. Men jeg ville bare godt have talt med dem, for at finde ud af om de VED at hun ofte går fra plejehjemmet, og om de måske kunne indgå nogle aftaler med plejehjemmet, så deres Mor/Farmor eller hvad hun er, måske kan flyttes til anden afdeling, hvor det ikke er så nemt at komme ud...
Vi har også meget trafikerede veje. Og meget åbne vidder med grønne arealer med vand, buske og træer. Sådan et lille nips kan hurtigt blive væk.
Ja, og det ville bare være så ulykkeligt, hvis den lille kone, skulle ende sine dage dér!
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 14:46   #55
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mani Se meddelelser

Jeg har flere gange i årenes løb forsøgt at blive medicinfri, men det var først i marts i år, det lykkedes at trappe ned og ud over et halvt års tid.

Jeg fik også ekstreme humørsvingninger, der løb ligesom noget under huden på mig i flere dage og nætter, jeg kunne ikke sove, tankerne var ved at drive mig til vanvid og jeg følte mit hoved var ved at sprænges, storsvedte flere døgn, var konstant tørstig og havde voldsomme hjertebanken.


Det der med noget ,"der løber under huden", den har jeg osse og den er sateme ubehagelig. (Medicinfri efter godt 2,5 md)
En uforklarlig strøm, der helt og aldeles umotiveret, pludselig kommer farende igennem kroppen. Det føles sgu lidt, som om man er "ved at stå af"
Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 16:05   #56
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Præcis, Pedro.

Jeg har også spurgt om hun ikke har noget familie, men de måtte ikke oplyse mig om det. Det er måske også fair nok. Men jeg ville bare godt have talt med dem, for at finde ud af om de VED at hun ofte går fra plejehjemmet, og om de måske kunne indgå nogle aftaler med plejehjemmet, så deres Mor/Farmor eller hvad hun er, måske kan flyttes til anden afdeling, hvor det ikke er så nemt at komme ud...
Vi har også meget trafikerede veje. Og meget åbne vidder med grønne arealer med vand, buske og træer. Sådan et lille nips kan hurtigt blive væk.
Hey - nu kan jeg godt se det er en gammel tråd, men kan ikke lade være med at kommentere alligevel.
Den dame der bliver ved med at gå "i byen", hun bor jo på plejehjemmet og har derfor også sin egen private stue. Kunne du ikke skrive dit navn og tlf nr på et lille brev til hendes familie på forhånd - og næste gang du så følger hende hjem, så følg hende helt ind og læg brevet i hendes stue.
Eller bed evt plejepersonalet om at give det videre?

Du kan jo evt beskrive hvad du oplever i brevet og at det faktisk bekymrer dig, og måske endda bede om at de pårørende lige giver dig et lille ring, om ikke andet så bare for at du nu ved at de har fået besked.
Det kan man godt skrive pænt, og jeg tror at rigtig mange pårørende ville blive glade for sådan en lille besked.
idé ????
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2012, 17:28   #57
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den gamle dame er her desværre ikke mere, hun døde i Februar

- altså hun døde naturligt, og ikke pga hun var gået fra plejehjemmet!!!

Men ellers er ideen god, den vil jeg bruge - jeg er jo derover 1 times tid om ugen. Men lige øjeblikket er der faktisk ingen der går derfra, heldigvis.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 01:12   #58
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg kan da tilføje, til trådens oprindelige formål, at jeg nu er næsten medicinfri med meget positivt resultat.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2012, 10:17   #59
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Aiiii er det rigtigt - hvor FLOT!!!

Hvordan har du trappet ned (hvis jeg må spørge)??

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Antidepressiva Janp59 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 18-04-2013 07:12
Kan antidepressiva være en betingelse for at modtage sygedagpenge? Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 15 20-04-2011 15:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension