K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2013, 12:37   #1
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Ledige fleksjobbere skal dokumentere at de er jobsøgende 2 gange om ugen

Jeg har for nylig været til et større fællesmøde på kommunen hvor vi fik besked på at vi fremover i 2013 skulle dokumentere at vi var jobsøgende 2 gange om ugen. Vi fik en seddel hvor vi kunne skrive alle de virksomheder op, hvor vi har søgt jobs, og den seddel skal man så vise til kommunen hver gang man bliver kaldt til møde på jobcenteret ellers trækker de i ens penge.

Jeg undrer mig over at ingen af os får disse regler sort på hvidt fra regeringen, men mundtligt overleveret fra en jobkonsulent, der ikke selv virkede til at have styr på reglerne.

Er der nogle herinde, der kan henvise mig til hvor de regler står?

Derudover skal man lægge sit cv på nettet, og det skulle vi gøre inden 3 uger, men det passer vist heller ikke, for den regel træder først i kraft til sommer ifølge beskæftigelsesministeriet.

Håber nogle kan linke til nogle paragrafer, da jeg godt kunne tænke mig at kende de egentlige regler, i stedet for en jobkonsulents mundtlige overlevering.
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 12:56   #2
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Løvetand Se meddelelser
Jeg har for nylig været til et større fællesmøde på kommunen hvor vi fik besked på at vi fremover i 2013 skulle dokumentere at vi var jobsøgende 2 gange om ugen. Vi fik en seddel hvor vi kunne skrive alle de virksomheder op, hvor vi har søgt jobs, og den seddel skal man så vise til kommunen hver gang man bliver kaldt til møde på jobcenteret ellers trækker de i ens penge.

Jeg undrer mig over at ingen af os får disse regler sort på hvidt fra regeringen, men mundtligt overleveret fra en jobkonsulent, der ikke selv virkede til at have styr på reglerne.

Er der nogle herinde, der kan henvise mig til hvor de regler står?

Derudover skal man lægge sit cv på nettet, og det skulle vi gøre inden 3 uger, men det passer vist heller ikke, for den regel træder først i kraft til sommer ifølge beskæftigelsesministeriet.

Håber nogle kan linke til nogle paragrafer, da jeg godt kunne tænke mig at kende de egentlige regler, i stedet for en jobkonsulents mundtlige overlevering.
Var også til sådan et møde, jeg undrede mig også over det, for der kom ingen paragraffer frem omkring disse "nye" regler , så men ved selvsyn kunne se den var god nok
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 13:15   #3
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hej, hvis jeg har været i tvivl om noget vedr. regler og § så har jeg haft skrevet direkte til Beskæftigelsesministeriet, og jeg har altid fået gode svar tilbage.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 15:31   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men mange af os der er i aktivering nu, skal også aflevere 2-3 job ansøninger om ugen.

Så det er val ikke noget nyt og på en måde er det vel også ok, vi selv skal søge job, ligesom andre ledige.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 15:45   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det må være noget jobcentret selv finder på, for reglen findes ikke...

Jobnet skal vi først benytte fra april/juni når den del kommer op at køre...

Jeg skal ikke søge 2 jobs om ugen bare være aktivt søgende, men derfor kan jeg jo godt søge 20 stillinger en uge, og så ikke nogen de næste 2 uger og alligevel være aktivt søgende.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 15:47   #6
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
alvorlig syge med få timer er IKKE i stand til at opfylde den betingelse
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 15:49   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så vidt jeg har forstået det, så har kommunerne frit spil til at indordne sig præcis som de lyster - politikerne siger jo det nu er kommunerne der selv skal holde hånd i hanke med fleks borgerne.....

- eller tager jeg fejl?

Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
alvorlig syge med få timer er IKKE i stand til at opfylde den betingelse
Så bliver spørgsmålet så, om de er berettiget til ledighedsydelse - for at modtage ledighedsydelse skal man stå til rådighed for jobs, kuser, praktik, selvvalgt uddannelse mm.

Alternativt må det vel hedde kontanthjælp.

Eller pension??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 16:12   #8
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Lov om ændring af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats

lov om en aktiv socialpolitik, lov om social pension og forskellige andre love.

Der står der noget

46 I 73A, stk 2

Og § 73 d

Der står at man ska ligge sit cv ind inden for 3 uger.... og en del andre ting .

Var også til møde om den nye lov for fleksjobber....syntes nu ikk det gav så meget nyt end jeg havde læst mig til på nettet
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 16:35   #9
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hvordan kan man søge jobs der ikke findes, hver eneste uge. Synes ikke man kan sammenligne fleksjobere med alm. ledige, de fleste jobs er jo på 37 timer.

Idag skal alm. ledige bekræfte aktiv jobsøgning en gang om ugen, og så skulle ledige flekser 2 gange om ugen hmm...
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2013, 17:13   #10
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
lov om en aktiv socialpolitik, lov om social pension og forskellige andre love.

Der står der noget

46 I 73A, stk 2

Og § 73 d

Der står at man ska ligge sit cv ind inden for 3 uger.... og en del andre ting .

Var også til møde om den nye lov for fleksjobber....syntes nu ikk det gav så meget nyt end jeg havde læst mig til på nettet
Hvilken hjemmeside har du fundet dine oplysninger - jeg vil gerne se den paragraf angående cv med 3 uger, da beskæftigelses ministeriet sagde at den regel først træder i kraft til sommer.

Fik du også at vide at du skulle dokumentere at du var job søgende 2 gange om ugen til dit møde?
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligydelse & ledige fleksjobbere Susanne S. Hjælp til Forum Brug 1 14-11-2012 17:32
SF Ledige fleksjobbere skal ikke miste ledighedsydelsen supersus Politik og Samfund 6 01-07-2012 12:38
Nye regler for ledige fleksjobbere? isteen Fremtiden for fleksjob og førtidspension 17 24-11-2010 21:16
livsmod til sygemeldte og ledige fleksjobbere Stella Dit og Dat 0 12-03-2008 14:22
Tusindvis fleksjobbere går ledige Stella Politik og Samfund 2 26-11-2007 19:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension