K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2010, 20:32   #1
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Ledighedsydelse -Køb bil

hej

jeg ønsker hjælp vedr. Billån.

Jeg er på konthjælp men min kone er visiteret til Flexjob og modtager ledighedsydelse.

Vi har en gammle bil så vi tænker at købe bil imellem 100.000 - 150.000 kr.


Kan det være nogen problem med kommunne på grund af dyrt bil.

Vi skal låne penge forhandler..

Tak for jeres svar
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 22:06   #2
LeneGo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2010
Lokation: Thy
Indlæg: 29
Styrke: 14
LeneGo er ny på vejen
som jeg har fået forklaret reglerne vedr kontanthjælp må du bare ikke have en friværdi i alt (konto, bil, hus, osv) på mere end 10.000 kr. Det vil sige at dit billån skal være mindst bilværdi - 10.000 kr (hvis din øvrige friværdi er 0 kr!!).

Læg mærke til at det er bilværdi, ikke pris! Hvis du køber en bil hos en forhandler til 150.000 kr hvad kan den så sælges til dagen efter? Måske 130.000 kr hvis du er heldig? (med beløb må du lige spørge en anden, der har forstand på biler, det er princippet jeg beskriver). Det vil sige at lånet skal være på mindst 120.000 kr i eksemplet. Med biler er det (i denne forbindelse) så "smart" at de tit falder lige så hurtigt i værdi som lånet....

Hvis du har anden friværdi eller gæld ændrer tallet sig, fx: er det samlede indestående i en bank en gæld på 20.000 skal lånet i eksemplet være mindst 100.000 kr.

Jeg ville få billånet så stort som muligt, hvis der er rimelige vilkår.

Lån hos familie og venner tæller IKKE med.
LeneGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 22:15   #3
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
dobar.....

det kan godt gå hen og blive et problem og få en så dyr bil finanseret.

de er i bankerne ikke meget for og låne så store beløb ud, da i med de 2 beskrevne indkomster ikke kan have et rådighedsbeløb som banken ville kunne godkende, (slet ikke i disse tider).....

de vil i bedste fald kræve kaution, så der er sikkerhed for HELE det lånte beløb, da de pga markedet godt ved at din bil har tabt 20-30000.- når du triller over forhandlerens kantsten.....

så er der alle de mere eller mindre finans/fidus selskaber ... der vil du muligvis kunne låne, uden kaution, når blot du ikke figurer i rki...... dette kan jeg kun FRARÅDE da renten er åger p.a. .... og du tidligst vil være færdig med lånet når den købte bil er klar til veteran-afgiften....

hvorom alting er, så må du jo nærmest intet eje af værdi (heller ikke bil). når du er på K.H. ... så bilen skal stå i andet navn. og det kan igen give problemer vedr: finans...

reglerne vedr: ejerskabet på en fleks/ledighedsydelse, er jeg desværre ikke så meget inde i. så der må du lige søge råd andetsteds på k10..

håber det løser sig for dig.

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 22:25   #4
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
kan de ikke lave den som konens særeje?
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 22:56   #5
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ace dk Se meddelelser
dobar.....

det kan godt gå hen og blive et problem og få en så dyr bil finanseret.

de er i bankerne ikke meget for og låne så store beløb ud, da i med de 2 beskrevne indkomster ikke kan have et rådighedsbeløb som banken ville kunne godkende, (slet ikke i disse tider).....

de vil i bedste fald kræve kaution, så der er sikkerhed for HELE det lånte beløb, da de pga markedet godt ved at din bil har tabt 20-30000.- når du triller over forhandlerens kantsten.....

så er der alle de mere eller mindre finans/fidus selskaber ... der vil du muligvis kunne låne, uden kaution, når blot du ikke figurer i rki...... dette kan jeg kun FRARÅDE da renten er åger p.a. .... og du tidligst vil være færdig med lånet når den købte bil er klar til veteran-afgiften....

hvorom alting er, så må du jo nærmest intet eje af værdi (heller ikke bil). når du er på K.H. ... så bilen skal stå i andet navn. og det kan igen give problemer vedr: finans...

reglerne vedr: ejerskabet på en fleks/ledighedsydelse, er jeg desværre ikke så meget inde i. så der må du lige søge råd andetsteds på k10..

håber det løser sig for dig.

mvh eders ace dk

hej

hvorfor mener du for dyrt finansering??

rente hos bilforhandler ligger immellem 4.75 % fast max. 6,75 % hos nogle bilforhandler fast rente er 4.75 %

hos banken ligger mindste 8,50 % og over .. så
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 23:12   #6
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
I de rentesatser du oplyser, taler du da åop eller kontantlånsrenten?

For lur mig om ikke åop er højst ved lån gennem bilforhandleren!
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 23:30   #7
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Det er altid billigst og låne i banken. hvis du låner ved forhandleren og I lige pludselig ikke kan betale en mdr. så kommer de bare og henter bilen, banken kan man altid lave en fornuftig aftale med.

vi har altid haft billån i banken, det er nu det sikreste.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 09:32   #8
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hvis du beregner det med den rigtige rentesats, vil du slutteligt opdage at banken er den billigste.....

så kommer der alle etableringsomkostningerne, af lånet... (disse er ikke FRADRAGSBERETTIGET)..... så derfor, dette er mønt du overhovedet ingen glæde har af.

så det var blot ment som et venligt råd, ikke og låne i diverse finansseringsselskaber, da de slutteligt, viser sig dyrere end banken........

men du spurgte jo om erfaringer.... og dette er mine.. om du kan/vil bruge dem er jo frivilligt .......

håber du finder hvad du søger ..

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2010, 19:22   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Pip:

hm, ja, umiddelbart er vores erfaring som bilejere igennem 30 år også at banken PLEJER at være de billigste -meeeeen ikke altid!

Man skal netop holde sig for øje hvordan rentesatserne er både i banken og forhandlerne MEN også huske ÅOP, enig.

Vores seneste lån til bil(140.000) blev i sidste instans billigst i banken men KUN fordi forhandleren faktisk havde tilbudt os en financering som var 2% billigere end banken....hmmm...den skulle der lige tænkes over

Vi gik derefter i banken, talte med dem, vil i tjene lidt på os eller skal forhandleren -og så fortalte vi og viste at forhandleren faktisk var billigere end banken!

JEP, banken ville da ikke have siddende på sig, at de ikke kunne tilbyde deres tro støtter et tilsvarende lån -ja, faktisk fik vi det yderligere 1/2 % billigere oveni bilforhandlerens tilbud

Men ja, man skal se sig for og omkring

Og ja, vil også sige som Nilla, man KAN lave et sådan bilkøb som særeje(men det koster jo også penge at få et dokument på dette, suk)

-men klart en ting der kan/skal overvejes når man er gift og bliver "straffet" for at tænke på hinanden(uuups, undskyld, den måtte lige ud imellem sidebenene )
og hvor den ene af parterne er på kontanthjælp.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 20:28   #10
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
ledighedsydelse - bilejer

det ved jeg godt



min kæreste modtager ledighedsydelse fra kommunen ( efter visitation til flexjob)

Hvordan er reglene?

Kan vi have bilen som er pris. 100.000 -150.000 kr. nemlig skal lånepenge fra banken eller forhandler..

Jeg er på kontanthjælp. og indtil nu bilforsikring står på mit navn jeg ved godt at jeg må ikke have formue end 10.000 kr.

så hvordan vi kan gøre det... at billån står på min kærstes navn men bilforsikring står i mit navn eller hvordan kan det skal gøre+

tak for svar

Sidst redigeret af dobar; 18-06-2010 kl. 20:38. Årsag: indlæg flyttet - bliv venligst i gamle tråd ved samme type spørgsmål
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Kan jeg få ledighedsydelse ???? Valde68 Spørgsmål ang fleksjob 3 21-03-2012 19:46
Ledighedsydelse Mikkel-Nakskov Alt det andet 5 30-12-2011 15:02
Ledighedsydelse - job - ? MxDK Spørgsmål ang fleksjob 2 15-11-2011 18:38
Ledighedsydelse sushjer 1 Spørgsmål ang fleksjob 0 30-06-2010 21:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension