K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2010, 18:10   #81
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Altså, min sagsbehandler skriver i jobplanen at jeg skal lære at være mødestabil........og jeg har livstilsrelaterede skavanker.

Derfor er jeg tvangsindskrevet på Viva, men halvdelen sidder og ryger som skorstene i tide og utide og der er meldt klart ud at rygning er en privatsag, som de ikke vil gå ind i.

Sund kost og en gåtur med hunden fjerner IKKE min KOL, mine dårlige hænder / arme.
Tjah....gu ved hvor din sagsbehandler har fra, at du ligefrem skal lære at være mødestabil. Har du ellers været mødestabil på job, dengang du var rask så er det et dårligt argument han/hun har - det giver jeg dig ret i.

Livsstil, tjah - KOL og rygning er ikke godt, så måske er det derfor din sagsbehandler mener du har livsstilrelaterede skavanker, der burde gøres noget ved.

Forbløffende, at der undervises i livsstil, mens der ryges som skorstene.

Jeg håber du passer på dig - så det bliver sidste kursus for dig.

Hvad med lægen - er han/hun ikke frisk på en sygemeldig/fritagelse - så du var fri for pjat?
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 18:24   #82
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Maj-britt
Du skal nemlig have en afklaring om det så er revalidering flex eller pension kan jeg ikke tage stilling til.
men en afklaring.

Det kursus er kun kassetænkning og ikke andet og hjælper dig overhovdet ikke fremad
det er nemlig ikke vejen frem for hverken raske eller syge.

forstå bare ikke din læge er kommet på banen for længe siden, når du skriver du har ondt alle steder.
havde i hvertfald søgt en afklaring hos lægerne. Jeg har brugt 7 år på mit sygdomsforløb.
indtil nogen begyndte og tage en seriøse.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 18:31   #83
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Tjah....gu ved hvor din sagsbehandler har fra, at du ligefrem skal lære at være mødestabil. Har du ellers været mødestabil på job, dengang du var rask så er det et dårligt argument han/hun har - det giver jeg dig ret i.

Livsstil, tjah - KOL og rygning er ikke godt, så måske er det derfor din sagsbehandler mener du har livsstilrelaterede skavanker, der burde gøres noget ved.

Forbløffende, at der undervises i livsstil, mens der ryges som skorstene.

Jeg håber du passer på dig - så det bliver sidste kursus for dig.

Hvad med lægen - er han/hun ikke frisk på en sygemeldig/fritagelse - så du var fri for pjat?
I jobplanen står der:

Pgl. henvises til livstilsprojekt Viva. Idet hendes diverse sygdomme i høj grad kan relateres til en usund livsstil er det kortvarige mål ved aktiveringen at lære hende om sund livsstil for derigennem at motivere hende til behandling for disse.

Og så en masse bla bla...

Det forventes at der er behov for en indkøringsperiode i aktivering for at vænne hende til at møde op på en "arbejdsplads". Forløbet på Viva tjener derfor også det formål at lære hende mødestabilitet.


Det skal bemærkes at din egen læge ikke kan fritage dig for aktivering.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 18:50   #84
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
I jobplanen står der:

Pgl. henvises til livstilsprojekt Viva. Idet hendes diverse sygdomme i høj grad kan relateres til en usund livsstil er det kortvarige mål ved aktiveringen at lære hende om sund livsstil for derigennem at motivere hende til behandling for disse.

Og så en masse bla bla...

Det forventes at der er behov for en indkøringsperiode i aktivering for at vænne hende til at møde op på en "arbejdsplads". Forløbet på Viva tjener derfor også det formål at lære hende mødestabilitet.


Det skal bemærkes at din egen læge ikke kan fritage dig for aktivering.

Bliver helt i tvivl, om der overhovedet ER startet en "sygesag" For var du i et afklaringsforløb, som jeg forstår et afklaringsforløb, så kunne din læge til hver en tid sygemelde dig med begrundelsen at dit helbred var i fare eller ville blive yderligere forværret.

Pyha Maj-Britt - din vej bliver nok lang.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 18:55   #85
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
....gu ved hvor din sagsbehandler har fra, at du ligefrem skal lære at være mødestabil
da jeg gik på koldbøtte fabrikken var der en der var i aktivering i at møde han mødte op om morgen fik morgen mad så gik han hjem sådan gik det intil han kunne møde op ordeligt ingen arm en småkage
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 18:59   #86
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Bliver helt i tvivl, om der overhovedet ER startet en "sygesag" For var du i et afklaringsforløb, som jeg forstår et afklaringsforløb, så kunne din læge til hver en tid sygemelde dig med begrundelsen at dit helbred var i fare eller ville blive yderligere forværret.

Pyha Maj-Britt - din vej bliver nok lang.
Ork, den vej har taget 12 år, så 12 år mere er vel ok.

Jeg siger jo det er ren kassetænkning med det kursus, hvor alle medarbejdere åbenbart er syge hver og hver anden dag, i følge de andre kursister, der har været der et stykke tid.

Jeg kan IKKE sygemelde mig på nogle af de skavanker, min sagsbehandler har listet op, hvilket jo også er uhørt.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 21:02   #87
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men hvad vil du selv Maj-britt?

Går du efter noget specielt, og er det realistisk?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 21:37   #88
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Men hvad vil du selv Maj-britt?

Går du efter noget specielt, og er det realistisk?
Der er sørme meget, jeg gerne vil.

Være i stand til at gøre mit hus rent, passe min have, tage ind på Landsarkivet og slægtsforske, sy flere kjoler til min venindes datter, spille liverollespil med ungerne, dyrke hundesport med vores hunde o.s.v.

Men det var jo ikke det, du mente :-)

Det ER urealistisk at tro, jeg kan komme i fuld beskæftigelse, jeg kan en kort periode p.g.a. min stædighed og viljestyrke og så vil det gå galt, HELT galt.

Jeg ville sådan håbe at jeg en dag møder en person på kommunen, der stadig har sin sunde fornuft og logik i behold, en der sætter sig ned og har god tid til at lytte, men det er ønsketænkning.

Når jeg spørger de to store, hvad de kunne se mig i og hvor mange timer, så ryster de på hovedet og svarer at jeg godt kan sidde lidt ved pcen og finde stavefejl :-) gå rundt i 2. klasse og forklare ungerne at sådan staver man ikke til dit og dat.

Helt ærligt, jeg ville ELSKE at gå rundt på biblioteket, men da Kenneth hev alle mine 400 bøger ud, lagde dem på 3 borde og bad mig sætte dem op plads i løbet af de næste 3 timer, da vidste han godt at det holder mine hænder og arme ikke til.

Jeg ville elske at sidde og sy yndige småpigekjoler hele dagen, men det går heller ikke.

Jeg vil godt have mit rengøringsjob tilbage, det dur ikke.

Hvad er tilbage? Pæd.medhjælper, men jeg har jo store problemer med at sidde, stå og gå, jeg skal konstant skifte stilling, og jobbet som pæd.medhjælper er hårdt.

Så i bund og grund er jeg på Herrens mark og p.t. synes jeg alle jobs er urealistiske.

Men smid forslag til mig, måske er der en jobfunktion, jeg ikke kender til??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 22:08   #89
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen kan du ikke lave yndige småpigekjoler på hobbyplan og sælge dem videre? Så kunne du måske tjene lidt samtidig med at du gjorde andre glade....

Jeg kender ingen jobfunktion, for jeg kan ikke noget af det selv, og begravede dén drøm for mange år siden. Og det jeg sådan kan komme i tanke om jeg godt kunne tænke mig, er mere på hobbyniveau om end det også er urealistisk...

Jeg har en helt ny symaskine stående i kælderen fordi jeg så godt ville lære at sy, men det kom jeg aldrig videre med - og fik aldrig åbnet kassen til symaskinen, og sådan er the story of my life
Massere af ideer, men ingen omsætningskraft....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 22:18   #90
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser

Så i bund og grund er jeg på Herrens mark og p.t. synes jeg alle jobs er urealistiske.

Men smid forslag til mig, måske er der en jobfunktion, jeg ikke kender til??
Måske noget telefon omstilling med mulighed for at gå stå og sidde. blæksprutte job måske(ved godt du har rolatoren, men de kræver heller ikke du skal løbe rundt jo ;-) )

Er den form for job jeg måske kan holde til på skånejob. bare komme lidt ud et par gange om ugen, det vil jeg frygtelig gerne.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
HJÆLP.... ingen kontanthjælp Kiha Det er da strengt ! 27 09-05-2011 10:21
Ejerlejlighed = ingen kontanthjælp Sandie75 Alt det andet 9 17-10-2010 09:46
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension