K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2010, 18:21   #11
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ifølge den principafgørelse der er lagt ind i linket fra helenekr, så skal arbejdsevnen jo være nedsat med mindst halvdelen, hvilket vel egentlig også passer meget godt med, at mindstetilskuddet er på 50%?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Jeg undre mig lidt hver gang jeg læser disse indlæg omkring hvor stor en del der bliver refunderet...
Jeg var ansat i 25 timer de sidste 3 år inden jeg blev syg og der for får jeg også løn for 25 timer nu hvor jeg er ansat i fleks og et eller andet sted irriterer det mig at min arbejdsgiver får refunderet 2/3 af lønnen for dvs. at de kun betaler for 8 timer og jeg har en vurderet arbejdstid på 2-3 timer om ugen dvs. 10-15 alt efter jobbet. Det job jeg lige har haft var på 13½ time om ugen altså var de 5½ time "gratis" for arbejdsgivers vedkommende.... men den er god nok for arbejdsgiveren.
Jo, men det er måske netop det, der gør, at det overhovedet er til at finde fleksjobs.. Jeg ved det ikke, men hvis der ingen fordele var for arbejdsgiveren, så var chancerne for at finde et job måske endnu mindre, end de er idag.

Sidst redigeret af Webmaster; 27-04-2010 kl. 20:41. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 20:40   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jo, men man kan vel godt sige, at jo højere tilskud, jo lavere arbejdsevne. Hvis man arbejder 20 timer om ugen og får 2/3 tilskud, så må man da formode at det skyldes flere skånehensyn (lavere arbejdsevne) end hvis man fik ½ tilskud. Jeg ville da mere sige, at man ikke kan nøjes med at se på timetallet.
Person A kan arbejde fuldt ud i en butik i 15 timer pr uge.....dette fordi det er et hårdt arbejde hvor vedkommen skal stå op i lang tid....Person A får til dette arbejde 2/3 tilskud...

Så skifter person A arbejde til et kontor arbejde som er en del lettere for vedkommen og kan pludselig arbejde fulde 25 timer pr uge.....til dette vil person A kun få 1/2 tilskud....

Dette er samme person men med forskellige tilskud...men med samme arbejdsevne...

Så man kan ikke sige at tilskud kan sige noget om ens arbejdsevne...da det kommer an på så meget....

Man kan sagtens få forskellige tilskud alt efter hvilket job man skal have...

Det er ikke sådan at du på forhånd kan vide hvilket tilskud du vil få...da det kommer an på det arbejde du skal lave...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 20:46   #13
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Det er ikke sådan at du på forhånd kan vide hvilket tilskud du vil få...da det kommer an på det arbejde du skal lave..
ikke helt sand da jeg blev visist til flexjob fik jeg avide samme dag du får 2/3 dele gjorde også lettere at sælge mig
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 20:51   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Den eneste måde de vil kunne sige dette til dig er hvis de ved at uanset hvilket arbejde du vil få ikke kan komme over et meget lavt timetal...

For den store del af befolkningen vil man ikke kunne fortælle dette...da man jo som sagt kan yde forskelligt i forskellige jobs....alt efter hvor let / hårdt man har det med jobbet....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 21:07   #15
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
tja 2/3 tilskud op til 20 timer ugengligt da jeg blev visiitet til flex.skal kigges efter i næste uge om det skal ned i tiemr mulig fp osv osv :P.mener alle fik avide deres tildskud den dag jeg blev visiteret til flex min mor fik også avide min far også men sikkert forskeldig fra komune til sagsbehandler men hvis det er sådan skal de jo være ens lige meget hvad.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 08:10   #16
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Person A kan arbejde fuldt ud i en butik i 15 timer pr uge.....dette fordi det er et hårdt arbejde hvor vedkommen skal stå op i lang tid....Person A får til dette arbejde 2/3 tilskud...

Så skifter person A arbejde til et kontor arbejde som er en del lettere for vedkommen og kan pludselig arbejde fulde 25 timer pr uge.....til dette vil person A kun få 1/2 tilskud....

Dette er samme person men med forskellige tilskud...men med samme arbejdsevne...

Så man kan ikke sige at tilskud kan sige noget om ens arbejdsevne...da det kommer an på så meget....

Man kan sagtens få forskellige tilskud alt efter hvilket job man skal have...

Det er ikke sådan at du på forhånd kan vide hvilket tilskud du vil få...da det kommer an på det arbejde du skal lave...
Ja, netop, tilskuddet er større, jo flere skånehensyn. Det siger da netop, at arbejdsevnen i det eksempel du har givet er større i feks et stillesiddende job, fremfor et fysisk, derfor er tilskuddet lavere i et ikke fysisk arbejde. Personen har jo netop ikke samme arbejdsevne i det eksempel du har givet; det kommer an på hvilken jobfunktion det drejer sig om! Derfor er tilskuddet forskelligt, men det er jo stadig arbejdsevnen der ses på!
Hvis du tager 2 personer, der arbejder på kontor 20 timer om ugen, den ene har ½ tilskud, den anden har 2/3, og hvis de er visiteret efter samme regler, så må man da gå ud fra, at den med det højeste tilskud har den laveste arbejdsevne. Det er da sådan, man visiterer. Fandt lige dette på https://www.borger.dk/Emner/arbejde-...ield2Bookmark4

Tilskud til arbejdsgiveren
Arbejdsgiveren får et offentligt tilskud, der svarer til 1/2 eller 2/3 af den mindste overenskomstmæssige løn. Hvor stort tilskuddet er, afhænger af din arbejdsevne.



I lighed med superkok, så fik jeg også at vide, at jeg var visiteret med 2/3-tilskud, det blev også skrevet i mine ansøgninger, og de andre jeg var på kursus med (københavns kommune) kendte også deres tilskud. Der er jo en del af os, hvor sygdommen er af sådan en karakter, at arbejdsevnen er den samme, uanset hvilket job det drejer sig om. Jeg får det feks ikke værre at af være i et fysisk arbejde, for min sygdom lever sit eget liv og er det samme, uanset om jeg bevæger mig eller ej. Det samme gælder jo for feks psykiske lidelser. Så ja, jeg mener bestemt, at tilskuddet siger meget om arbejdsevnen i det pågældende job.

Sidst redigeret af gh72; 28-04-2010 kl. 08:44.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 10:05   #17
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
tja mener alle fik avide deres tildskud den dag jeg blev visiteret til flex .
Jeg fik også afvide hvad tilskuddet var den dag jeg blev visiteret til fleks. og 2/3 tilskud.hospitalet anbefalede fleks kun 20 timer allerede da jeg blev syg.

Så blev det gradvist sat ned over årene til jeg kom under 12 timer,så var det bal slut.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2010, 12:25   #18
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
Jeg fik også afvide hvad tilskuddet var den dag jeg blev visiteret til fleks. og 2/3 tilskud.hospitalet anbefalede fleks kun 20 timer allerede da jeg blev syg.

Så blev det gradvist sat ned over årene til jeg kom under 12 timer,så var det bal slut.
Det er åbenbart forskelligt, hvordan man gør det rundt omkring; som sagt er det også sådan her, at man får at vide hvilket tilskud man får.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tyske forhold Risa Politik og Samfund 10 07-01-2013 18:03
fleksjob, arbejdsevne ene Spørgsmål ang fleksjob 9 01-10-2012 10:36
Afklaring i forhold til fastholdelse i fleksjob.... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 72 19-05-2011 15:57
Definition af "Varig" i forhold til fleksjob Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 11 23-10-2009 13:54
Førtidspensionist i et forhold. sitkin Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 10-03-2009 21:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension