K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2009, 15:29   #11
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Husk at sige fra når du ikke kan klare mere.
Også selvom det er før de 8 timer er gået.
Og husk, der er også et liv efter arbejdstid.

Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 20:18   #12
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Ja husk for alt i verden at gå hjem når du ikke kan mere.
Måske bliver kommunen klare over, at de har lavet en forkert visitation, da de visitere dig til fleksjob, og at den skulle have heddet fp i stedet for.
Jeg blev selv visiteret til fleksjob sidste år, og kommunen har her 1 år efter indstillet mig til fp. hvad jeg får fra d. 1.7
Lad os høre hvordan det går med dig.
Men husk at være tro mod dig selv, ingen takker dig for at du får det værre.
Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 23:21   #13
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Jeg skal nok skrive og jeg er også selv spændt på udfaldet. Tak for alle svar.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 04:06   #14
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
flex

hejsa

et spørgsmål

jeg mener jo helt klart at flexjob er den rette løsning ud fra de ressourcer jeg kan se jeg har i mnin hverdag, samt med hensyn til de men, gener og smerter jeg har.

har lige været til møde med sagsbehandler hvor henvisning til arbejdsprøvning skrives og sendes, og opdatertet ressourceprofil og fået udkast til jobplan.
jeg har hele rtiden forholdt mig til sætningen "flexjob og lignende", hvilket jeg regner med man så diskuterer når arbejdsprøvning er afsluttet og rapport er skrevet. men ser tit "visiteret til flexjob", hvor i forløbet starter det, hvordan starter man selve visitationen?

for jeg kan jo se at uden arbejdsskadestyrelsens udtalelse om men grad, og på trods af at jeg i dialogen med jobcentret fortsætter med at svare flexjob, når de spørger til min egen plan og hvad jeg vil, så bliver jeg jo ikke taget seriøst. udtalelse fra arbejdsskadestyrelsen kommer næste uge jubii, men logisk kan jeg godt se at rapport fra arbejdsprøvning først skal være klar. skal jeg selv bede om sådan en visitation, hvad skal den indeholde, er der et bestemt skema der udfyldes?? og er der nogen der har et max og min time antal ved arbejdsprøvning man skal ca ramme for at passe til flexjob
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 10:23   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tror faktisk ikke at der er nogen fast måde som hver kommunen siger sådan og sådan gør man , og i mit tilfælde var der ikke noget skema der skulle udfyldes, det var ressourceprofilen der var det nærmeste der kom et skema

Jeg var på noget afklaringskursus og havde en terapeut hjemme i ca et år, kommunen mente at det skulle være revalidering vi arbejde hen i mod og jeg var sådan set enig forudsat at jeg kunne huske og koncentrer mig til en uddanelse og finde en uddannelse der ikke var for hård ved nakke skuldre og hovde (dengang var det mest der smerterne sad ) jeg var i en kort arbejdsprøvning men kunne ikke engang komme op på 15 timer om ugen og der sagde jeg så selv fleksjob ...

Kommunen mente at det kunne være realistisk ud fra min arbejds prøvning og mine lægepapir men alligevel fik jeg afslag første gang da de mente at jeg skulle videre til en arbejdspsykolog der skulle måle min stress (det var min teraput der pressede på for at få kommunen til at forstå at når først stress var blevet kronisk så var der ikke meget vej tilbage ) så efter test af div slags og konstatering af at min hukommelse og koncentration var nedsat med over 50 % fik jeg endelig fleks og det var helt sikkert min ressourceprofil der gjorde det (sammen med psykolograpport )

Der stod på min fleksbevilling ...

Der er ingen mulighed for revalidering da hukommelse og koncentration er massivt nedsat , form. pga stress mangeårig påvirkning af skimmelsvamp og borrelia alle tre ting der er kendt for at påvirke hjerneområdet.

Pg er ufaglært og har arbejdet mange år inden for hård industri og kan ikke forventes at kunne påtage sig job inden for nogle områder grundet smerter og kronisk migræne


Og det var så det der gav mig fleks smerter gør at jeg ikke kunne tage job på fuld tid inden for ufaglært område og jeg kunne ikke revalideres til lettere arbejde (allerede dengang var der flere der mente at socialrådgiver uddannelsen ville være det rigtige ) men det hjælper jo ikke når jeg ikke kan huske mit eget navn når jeg er presset

Hvis ikke jeg havde haft problemer med hukommelse og koncentration så er der ikke tvivl om at jeg ikke havde fået fleks men var blevet revalideret ..

Så selv om du mangler arbejds prøvning kan man allerede nu godt se hvad vej det bære hen alene på din beskrivelse af din hverdag og dine lægepapir ..

Jeg så for et stykke tid siden at en kommune havde en sagsbehandlingtid på fleks på tre måneder så nogen kommuner operere åbenbart med ansøgninger så du kan jo altid prøve selv at lave en ansøgning når du er eller har været i arbejdsprøvning men uden den ja så får man det nok ikke ..

Men der er vel ikke noget galt for at du selv når du siger det til din sagsbehandler og hvis du ikke føler at de lytter aflevere en ansøgning om fleks bare kort og godt skriver hvad dine sygdomme er hvad du har af smerter osv og så slutter af med at skrive ...

derfor søger jeg fleksjob i henhold til §74

så tvinger du dem til at tage en afgørelse og aflevere et afslag men ikke endnu ...
  Besvar med citat
Gammel 21-09-2009, 20:47   #16
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Question Virksomhedspraktik

Jeg følger lige op på min egen sag.

Fik fleksjob 12 timer. Men det kunne jeg ikke holde til.

Så kom jeg i en arbejdsprøvning 8 timer om ugen, for at se om jeg hvade nogen rest erhvervsevne.

Det kunne jeg ikke, efter 3 gang måtte jeg sygemeldes.

Så har min konsulent fra kommunen ringet til mig i dag, at den pension som han vil indstille mig til, bliver taget op på onsdag og han ringer til mig om eftermiddagen.

Jeg er havnet i denne situstion på grund af en hofteoperation, der lige skulle klares og så er der bare kommet flere skavanker. "En længere historie"

Så jeg vil blive glad hvis min pension går igennem.

Men jeg kan læse herinde at fra min konsulent foreligger det for udvalget? så går det yderligere et stykke tid.

Det eneste konkrete jeg har lige nu, er min konsulent mener han har rimeligt meget dokumentation og han ikke behøver at afvente en væsenlig ultralydsscanning "syntes jeg" som jeg skal have foretaget torsdag. Så han må jo mene at det er unødvendigt og har nok på mig.

Sidst redigeret af rose; 21-09-2009 kl. 20:50.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension