K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2012, 01:21   #1
stiglic
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2011
Indlæg: 38
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
stiglic er ny på vejen
hvornår kan jeg blive sygemeldt igen

Hej
Jeg vil bare høre om nogen herinde som kan give mig præcis svar om sygedagpenge.
Hvis kommune stopper min dagpenge og jeg raskmeldt mig og går tilbage til min a-kasse,hvor lang tid skal jeg være på min a-kasse(dagpenge) før jeg har optjent mulighed for 52 uger sygedagpenge igen.
Da kommune opføre sig idiotisk over for mig så bliver jeg nød til at bruge disse idiotiske metoder.
Men skal skrive en bøg om de her kommuner da de mange gange følge ikke regler.I mine øjne er de som mafia-Kultur og høflig Cosa nostra,det er ligsom alle sammen arbejde for Corlleone,mafia boss.

På forhånd tak
stiglic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 09:35   #2
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Nu kan jeg se på dine blog-indlæg, at du måske står overfor at skulle i gang med en fp sag. Hvis du raskmelder dig, så kan du være ganske sikker på, at din fp-sag kommer til at trække ud i evigheder. For hvis du selv mener, at du kan stå til rådighed for det ordinære arbejdsmarked 37 timer, så er du selvsagt ikke kandidat til en fp.

Jeg ved godt, at det er en reaktion på den situation du bliver sat i og at du ikke kan klare 37 time, men det er sådan kommune vil bruge det.

Derudover så skal du ikke være sikker på, at din a-kasse vil tage dig ind og især ikke, hvis din psykiater har skrevet ingen erhvervsevne.

Så du risikerer faktisk at komme til at stå værre end før, uden at kunne komme ind i a-kasse systemet og uden at kommunen vil afklare dig yderligere fordi du selv mener du kan raskmeldes (igen så ved jeg godt du ikke selv mener det, men det er sådan det vil se ud overfor kommunen. De er nemlig ligeglade med, om du ikke kan klare dig økonomisk)
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 10:01   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Håber har fuldstændig ret...

For at blive berettiget til sygedagpenge igen, skal du have 13 ugers fuldtids raskmelding med i bagagen (så vidt jeg på siddende bag husker). Og tit har a-kassen en lignende regel...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 10:10   #4
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Tror vi er mange der er været på det punkt men som de andre siger er det det dummeste du kan gøre for din sag. Få fat på behandlere, rådgivere osv og hæng på...
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 10:11   #5
imzadi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2010
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 26
Styrke: 14
imzadi er ny på vejen
Er det ikke noget med at man har ret til 52 ugers sygedagpenge indenfor 18 måneder? Så tvivler da på at 13 ugers raskemelding er nok, hvis man allerede har opbrugt de 52 uger?
imzadi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 10:17   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det kommer lidt an på kommunernes tolkning, men det er korrekt Imzadi at nogle kommuner bruger den sådan.

Generelt er det bedste råd i denne sag, og lignende sager at bide tænderne sammen og forsøge at holde ud.... Og få evt. en fagforening /privat socialrådgiver/eller lignende til at læse sagen igennem, for at se om der er noget man helt konkret kan fange kommunen i...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 14:43   #7
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
ja tretten uger.Jeg har prøvet det selv.Efter 14 uger var forkølet med feber, og fik sygedagpenge fra kommunen.
Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 14:49   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Er der ikke noget med at hvis man sygemelder sig for samme sygdom 2 gange indenfor x antal mdr og man har brugt sine 52 ugers sygedagpenge, så kan man ikke få sygedagpenge igen da de er opbrugt ?

Mener bare at have læst det et sted her på sitet.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 15:34   #9
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Ja der er rigtigt, det må ikke være den samme sygdom som du led af da du var på sygedagpenge.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At blive ansat og fyret igen Massi Spørgsmål ang fleksjob 7 05-11-2012 14:35
Kan jeg blive visiteret til flexjob og hvornår? 180388 Spørgsmål ang fleksjob 1 18-09-2012 19:18
Sygemeldt igen, hvad skal der ske nu? krizzer85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 23 18-12-2011 18:16
Hvornår kan man blive arbejdsprøvning/afklaring Heart2breake Alt det andet 15 22-09-2010 11:08
Afslag på FP - hvornår kan man søge igen Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 06-05-2008 08:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension