K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2012, 22:47   #1
stiglic
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2011
Indlæg: 38
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
stiglic er ny på vejen
Førtidpension-sygedagpengestop

Godag

Hej alle sammen her.
Jeg håber en af jer kan hjelpe mig
Jeg stå i sådan en situation som mange andre,inge mands land.
Min special pshyiater har skrevet i sidste status attest til kommune at mine behandlig muligheder er utømt og tilstand er kronisk,han vil forslå mig til førtidspension(selv om jeg er ikke maget for det,men der er ikke noget jeg bestemmer men min helbred),men nu vil min sagbehendler sende mig videre til noget som hedder specialerklæring hos en anden pshiater.
Kan I svare mig hvad det er og hvad skal han brug det til?
Hvis ham den anden pshyiater skriver det sammen som min første pshyiater hvad skal der så sker?
Min dagpenge stå i bero nu,vil han forlænge min dagpenge eller hvordan?
Og hvis min sagbehanlder forslå mig til førtidspension,hvor lang tid vil der går før jeg få svar?

På forhånd tak
Hilsen
stiglic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 22:54   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stiglic Se meddelelser
Godag

Hej alle sammen her.
Jeg håber en af jer kan hjelpe mig
Jeg stå i sådan en situation som mange andre,inge mands land.
Min special pshyiater har skrevet i sidste status attest til kommune at mine behandlig muligheder er utømt og tilstand er kronisk,han vil forslå mig til førtidspension(selv om jeg er ikke maget for det,men der er ikke noget jeg bestemmer men min helbred),men nu vil min sagbehendler sende mig videre til noget som hedder specialerklæring hos en anden pshiater.
Kan I svare mig hvad det er og hvad skal han brug det til?
Hvis ham den anden pshyiater skriver det sammen som min første pshyiater hvad skal der så sker?
Min dagpenge stå i bero nu,vil han forlænge min dagpenge eller hvordan?
Og hvis min sagbehanlder forslå mig til førtidspension,hvor lang tid vil der går før jeg få svar?

På forhånd tak
Hilsen
Det er heller ikke noget din psykiater på nogen måde kan bestemme. Det er alene kommunen der vurderer på arbejdsevnen i forhold førtidspensioner, fleksjob og så videre.

Men bare det at din sagsbehandler vil have bekræftet eller afkræftet hvad din egen psyk siger, fortæller mig, at han i det mindste har haft de samme tanker. Det er også derfor en afgørelse i forhold til dine sygedagpenge er udsat (der er ikke noget der hedder "i bero"), han venter på lægelige oplysninger.

Bemærk at en udsættelse af afgørelse maksimalt må vare 4-5 uger!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 23:06   #3
stiglic
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2011
Indlæg: 38
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
stiglic er ny på vejen
Tak for din svar.
Det vil sige hvis min anden pshyiater siger det sammen som første så jeg har gode muligheder at få forlænget dagpenge i op til 6 mnd eller hvordan¨.
Nu har jeg været uden penge i 4 mnd da de mener min kone tjenne godt og jeg ikke kan få bistand.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det er heller ikke noget din psykiater på nogen måde kan bestemme. Det er alene kommunen der vurderer på arbejdsevnen i forhold førtidspensioner, fleksjob og så videre.

Men bare det at din sagsbehandler vil have bekræftet eller afkræftet hvad din egen psyk siger, fortæller mig, at han i det mindste har haft de samme tanker. Det er også derfor en afgørelse i forhold til dine sygedagpenge er udsat (der er ikke noget der hedder "i bero"), han venter på lægelige oplysninger.

Bemærk at en udsættelse af afgørelse maksimalt må vare 4-5 uger!
stiglic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 23:09   #4
SBAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
SBAM er ny på vejen
Ah.. Jeg gik bare ud fra at du lige var faldet for varighed. Hvis det er 4 måneder siden burde de have truffet den endelige afgørelse, og så er der nok ikke meget at gøre ift. sygedagpenge. Hvis de af en eller anden mærkelig årsag ikke har, så er du måske heldig. Men så er de godt nok lidt sløsede med tidsfrister osv.

Men du kan stadig klø på i forhold til afklaring af din arbejdsevne.
SBAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 23:15   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Forklar mig lige med staveplade...

Er du på "INGEN YDELSE" men du har stadig ikke fået afgørelsen på dine sygedagpenge her 4 måneder efter???

Hvis det er tilfældet er der en RET stor klage sag der!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 23:59   #6
stiglic
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2011
Indlæg: 38
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
stiglic er ny på vejen
Hej jeg har lige kigget på min papir,de har stopet min dagpenge 30 novembar,og siden da har jeg ikke fået nogen penge da min kone tjenne godt mener de,men jeg kan ikke betale regningen.
Nu har jeg fået tid hos specialeklæring psykiater en gang i februar,der er det som kommune har sendt mig
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Forklar mig lige med staveplade...

Er du på "INGEN YDELSE" men du har stadig ikke fået afgørelsen på dine sygedagpenge her 4 måneder efter???

Hvis det er tilfældet er der en RET stor klage sag der!
stiglic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 00:07   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hvis din sygedagpenge sag først er helt lukkert, så genoptages den ikke, ikke uden videre ihvertfald. Hvad skrev de i forhold til det brev d. 30 november
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 00:13   #8
stiglic
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2011
Indlæg: 38
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
stiglic er ny på vejen
De har ikke skrevet ret meget,kun at jeg har ramt ´de 52 uger og de vil stoppe min dagpenge og vil presse mig tilbage på arbejdemarked,men det gik ikke da jeg har brokke mig at de har slet ikke kigget på min forlængelse muligheder,og nu er min sagbehandler igang at undersøger tingene,det er derfor har han sendt en statusattest til min pskykiater og nu vil har sende mig til specilerklæring.
Er det godt eller skidt ved jeg ikke,men håber han kan forlænge min penge
stiglic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 00:18   #9
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
De må maksimalt!!! udsætte en afgørelse i 4-5 uger så skal de afgøre det...

Har du været i arbejdsprøvning?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 00:25   #10
stiglic
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2011
Indlæg: 38
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
stiglic er ny på vejen
Nej det har jeg aldrig været.
Hvad kan jeg gør! men har lyst at skyde dem alle sammen,men selvom jeg er psykisk syg så er jeg ikke dum til at gør det.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
De må maksimalt!!! udsætte en afgørelse i 4-5 uger så skal de afgøre det...

Har du været i arbejdsprøvning?
stiglic er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpengestop lala Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 03-12-2011 13:14
Spørgsmål om førtidpension til en med depression og angst... aben Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 16-06-2010 08:08
Flexjob eller Førtidpension baldur Spørgsmål ang fleksjob 6 13-11-2008 18:45
Fratagelse af førtidpension Kenzoo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 15-10-2008 14:53
Så fik jeg min førtidpension Flisbeth Din historie 8 22-12-2007 11:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension