K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2014, 08:04   #31
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frank Laursen Se meddelelser
Hold da op for en forfærdelig masse penge i har.

Din samlever har over 400.000
Du har 150.000
Pension (over) 120.000
Ialt 670.000

Hvad klager du egentligt over?

Vi har 526.000 brutto til sammen pr år, ikke over 600.000. Men jeg klager IKKE. Faktisk føler jeg mig taknemmelig for, at jeg som syg kan få en ydelse fra det offentlige og taknemmelig og heldig over, at jeg har en arbejdsgiverbetalt forsikring.

Vi byggede nyt hus i 2010 inden vi anede at jeg var syg. Her bor vi stadigvæk og vha fast budget, så lever vi fint og får økonomien fint til at løbe rundt.

MEN jeg er stødt på flere der siger, at man som min får ca 11.xxx før skat fra det offentlige. - altså at uanset ægtefælles/anden indtægt, så kan pensionen ikke nedsættes til mere end 11.xxx før skat. Jeg får 8.600 før skat og når jeg læser, at beløbet min er 11.xxx er det så ikke naturligt at spørge ind til/undersøge om der er sket en fejl?? -også selvom jeg føler mig heldig for overhovedet at få 8600 før skat!!
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2014, 09:06   #32
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Sannehansen

de 11600 kr brutto i ftp ca er KUN hvis det er er ægtefællen der har en HØJ indkomst og man ikke selv har andet end ftp fra kommunen..

de må kun modregne så og så meget pga ens ægtefælle,'

men så snart du selv har aNden indtægt fra div.forsikringer falder ftp-en yderligere..da de så modregner ens egen ftp yderligere..

så den med de 11600 kr brutto er kun hvis man som ftp ikke har andre indtægter og ægtefælle har en god indkomst..

men er man i tvivl få en professionel til at tjekke det igennem...det gør vi her hvert år og de penge er godt givet ud..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2014, 13:14   #33
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
En revisor er et pivilegie for de mere velhavende, så det er der flere der ikke har muligheden for.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2014, 13:22   #34
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
en revisor behøver ikke være dyr...der findes private også..

og er folk i tvivl om de får alt for lidt ville jeg mene de penge er tjent hjem mange gange..

vi har sagt det til en engang..der mente hun fik alt for lidt- det blev tjekket og det viste sig hun fik alt for lidt...så det gav stort overskud..

man behøver jo ikke være kunde for det

stribe ftp..

ps...jeg er i hvert fald ikke velhavende og har revisor,...
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2014, 13:24   #35
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
En revisor er et pivilegie for de mere velhavende, så det er der flere der ikke har muligheden for.
En revisor er en nødvendighed når ens ægtefælle er selvstændig jf. lovgivningen evt. med et stort underskud, så lige hvor du har fra, at det er et privilege for de mere velhavende må være din egen subjektive vurdering
Hilsen Førtidspensionisten
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2014, 13:29   #36
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
en revisor behøver ikke være dyr...der findes private også..

og er folk i tvivl om de får alt for lidt ville jeg mene de penge er tjent hjem mange gange..

vi har sagt det til en engang..der mente hun fik alt for lidt- det blev tjekket og det viste sig hun fik alt for lidt...så det gav stort overskud..

man behøver jo ikke være kunde for det

stribe ftp..

ps...jeg er i hvert fald ikke velhavende og har revisor,...
Det ville så kun give mening hvis du fortalte jeres samlede indtægt og hvad udgiften til revisor er.

Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
En revisor er en nødvendighed når ens ægtefælle er selvstændig jf. lovgivningen evt. med et stort underskud, så lige hvor du har fra, at det er et privilege for de mere velhavende må være din egen subjektive vurdering
Hilsen Førtidspensionisten
Det eneste subjektive er hvornår man tæller som "velhavende" som familie i kontekst af syge/FTP generelt.

Sidst redigeret af Abraxus; 31-08-2014 kl. 13:32.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2014, 13:36   #37
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
en revisor er timebasis...vi giver 600 kr time plus moms..

det har intet med folks indtægt at gøre...

og kan ikke rigtig se hvad det vedkommer sagen..'

pointen er bare at hvis folk har en ide om de bliver snydt bør de få en til at se på det...kommunens udregninger er ikke altid rigtige..især hvis der er flere ting...flere forskellige indtægter - indbetaling til pensioner - udbetalinger fra pensioner mv..

stribe ftp...
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2014, 21:11   #38
stiglic
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2011
Indlæg: 38
Blog Indlæg: 4
Styrke: 13
stiglic er ny på vejen
Hej alle
Jeg vil lige høre STRIBE,hvor sikker er du på de 11.600 brutto hvis jeg ikke har nogen form for penge ud over FP.
Er det nogen steder men kan læse om det?
Jeg har en privatrådgiver han er også i tvivl om det.
Hilsen
stiglic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2014, 21:38   #39
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Hej stiglic


Bag på den seddel man får som førtidspensionist i jan mdr hvert år - med hvad du får udbetalt står det ..

Der er forskellige regne modeller ...f,eks hvis du får 12000 kr brutto står der hvordan de er kommet frem til det.,,
Jeg ved ikke om det er steget en smule ..

Eller ved jeg ikke om man kan finde det på borger.dk..
Men de må ikke bare blive ved med at modregne når det er ægtefælle- samlever..så er der en grænse..

Udover det mener jeg også revisor har fortalt det ..om det beløb er steget list vil jeg ik hænges om på..

Håber det hjalp - eller er du velkommen til at skrive igen..

Jeg har kun nævnt de her ting af god mening...


Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2014, 08:00   #40
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stiglic Se meddelelser
Hej alle
Jeg vil lige høre STRIBE,hvor sikker er du på de 11.600 brutto hvis jeg ikke har nogen form for penge ud over FP.
Er det nogen steder men kan læse om det?
Jeg har en privatrådgiver han er også i tvivl om det.
Hilsen
Du kan se et beregnings eksempel på Borger.dk men jeg kan godt forstå det kan være svært at gennemskue første gang man læser eksemplet.

Du er gift med en ikke førtidspensionist og de første kr 180.132 af din partners indtægt bliver ikke modregnet i din pension.

Din partners indtægt mellem kr. 180.132 og kr. 234.600 påvirker din pension.

Din partners indtægt over kr. 234.600 ses der bort fra dvs. din partners indtægt kan max indgå med kr. 234.600 selv om partneren f.eks. tjener kr. 500.000.

Herefter kan I sammenlagt have supplerende indtægter på kr. 114.400 kr om året før det påvirker din pension f.eks. ydelser fra erstatninger, renter osv.

Prøv at læse og forstå eksempel 2 i dette link som jeg synes er mere informativ end eksemplet på borger.dk
http://www.aeldresagen.dk/faa-raad-o...r/default.aspx

For at beregne en førtidspension, skal man lave tre beregninger:

1. En opgørelse af indtægtsgrundlaget
2. Beregning af fradraget i førtidspensionen
3. Beregning af nedsættelse af førtidspensionen.

. Indtægtsgrundlag
Indtægtsgrundlaget beregnes ud fra:
•personlig indkomst ud over offentlig pension
•positiv nettokapitalindkomst
•skattepligtig aktieindtægt.

Er der tale om arbejdsindtægt, fratrækkes arbejdsmarkedsbidrag og ATP-indbetaling inden beregningen foretages.

Hilsen Førtidspensionisten

citat:
Hvis din ægtefælle/samlever ikke er pensionist: Er din partner ikke pensionist, ser Udbetaling Danmark bort fra de første 180.137 kr., din partner tjener. Herefter kan I sammenlagt have indtægter på op til 114.400 kr. om året, før det påvirker din pension. Din førtidspension bliver sat ned med 30 kr., for hver 100 kr. jeres samlede indtægt er højere end 114.400 kr. om året.

Sidst redigeret af lgkh62; 01-09-2014 kl. 08:10.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension