K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2009, 10:00   #21
avj
Ved at vænne sig til K10
 
avjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Kalundborg
Indlæg: 22
Styrke: 16
avj er ny på vejen
Lad os få en ny regering som IKKE sætter pengene som 1. prioritet og individet som 2. prioritet.
avj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 10:15   #22
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
...og det her er da helt ude i hampen...

http://epn.dk/samfund/politik/articl...ce?partner=pol

Rammes dobbelt
Realkreditselskabets beregninger viser, at andelshavere bliver ramt dobbelt på pengepungen, hvis skattereformen bliver vedtaget. Deres bolig falder kraftigt i værdi, og samtidig stiger den månedlige boligudgift markant
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 12:33   #23
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Alt dette er vi nødt til at tage og leve med... Der er ikke andet for. Er der noget at sige til, at der nu foregår årtusindets største vælgerbedrageri vi kun kan takke vores egen dumhed for?

Hvem har stemt disse bedragere til magten? Vi har!

Hvordan kan vi stå nu og undre os, når økonomiministeren Lene Espersen i fuld offentlighed, i morgennyhederne i dag "forklarer", at havde regeringen ikke udelukket S o SF fra forhandlingerne og skattereformen - ville regeringen skulle tovtrækkes med dem i flere uger.

Halloooo! Kald mig bare dum, men var der ikke noget om, at forhandlingerne (dvs. "tovtrækkeri") netop hører med til den demokratiske process?

"Smide ud hjemmefra" kan Fogh sin kone, sine unger og alle andre han har magten over. Men at cutte halvdelen af befolkningen fra at "tovtrækkes" (forhandles) om en skattereform... det gør en demokratisk statsminister ikke. Derimod er det helt ok når en banan-statsminister gør det.

Når vi stemmer på bananer, får vi.... bananer.

Og så har vi jo den anden bedrager-part i sagen. Dansk Folkeparti For Politiske Bedragere!

Nu skal de hente to milliarder af vores penge fra den samme statskasse, der allerede i 9 år, i forvejen havde financieret Bananministerens internationelle karrieretiltag - og hvad siger PiaK så?

Jo, hun siger, at for de to milliarder kroner, som husejere skal til at renovere deres boliger - disse penge skal kunne række til etablering af 3.000 arbejdspladser. Jeah right!

De to milliarder rækker lige til, at hver en, i denne anledning etablerede arbejdsplads - kan omsætte for det koloenormt kæmpe beløb på knap..... 7.000 kr. Hmm... hvor længe mon sådan en arbejdsplads kan klare sig for de penge? Og hvor meget mon staten kunne tænke sig at hente "hjem" igen i moms og afgifter?

Og hvor skal husejere få materialer fra? Og andre udgifter forbundet med renoveringsopgaver?

PiaK er efterhånden så gennemskuelig, at det er ved at være pinligt. Det samme gælder hendes vælgere! De må sørme mangle evnen til at regne på tal, evnen til at skille skidt fra kanel og ganske almindelige sund fornuft.

Det må sørme passe, siden de har båret denne ris til egen røv på deres skuldre gennem samfulde tre valgperioder.

Første gang er man undskyldt pga. uvidenhed.

Anden gang begynder det at ligne en bundløs naivitet.

Tredje gang er det kun rendyrket dumhed, der kan få mennesker til at stemme på et parti, hvis eneste formål er at sikre en vellønnet beskæftigelsesterapi for partistifteren.

Sidst redigeret af Tante Ana; 26-02-2009 kl. 12:41.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 12:41   #24
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Alt dette er vi nødt til at tage og leve med... Der er ikke andet for. Er der noget at sige til, at der nu foregår årtusindets største vælgerbedrageri vi kun kan takke vores egen dumhed for?

Hvem har stemt disse bedragere til magten? Vi har!

Hvordan kan vi stå nu og undre os, når økonomiministeren Lene Espersen i fuld offentlighed, i morgennyhederne i dag "forklarer", at havde regeringen ikke udelukket S o SF fra forhandlingerne og skattereformen - ville regeringen skulle tovtrækkes med dem i flere uger.

Halloooo! Kald mig bare dum, men var der ikke noget om, at forhandlingerne (dvs. "tovtrækkeri") netop hører med til den demokratiske process?

"Smide ud hjemmefra" kan Fogh sin kone, sine unger og alle andre han har magten over. Men at cutte halvdelen af befolkningen fra at "tovtrækkes" (forhandles) om en skattereform... det gør en demokratisk statsminister ikke. Derimod er det helt ok når en banan-statsminister gør det.

Når vi stemmer på bananer, får vi.... bananer.

Og så har vi jo den anden bedrager-part i sagen. Dansk Folkeparti For Politiske Bedragere!

Nu skal de hente to milliarder af vores penge fra den samme statskasse, der allerede i 9 år, i forvejen havde financieret Bananministerens internationelle karrieretiltag - og hvad siger PiaK så?

Jo, hun siger, at for de to milliarder kroner, som husejere skal til at renovere deres boliger - disse penge skal kunne række til etablering af 3.000 arbejdspladser. Jeah right!

De to milliarder rækker lige til, at hver en, i denne anledning etablerede arbejdsplads - kan omsætte for det koloenormt kæmpe beløb på knap..... 7.000 kr. Hmm... hvor længe mon sådan en arbejdsplads kan klare sig for de penge? Og hvor meget mon staten kunne tænke sig at hente "hjem" igen i moms og afgifter?

Og hvor skal husejere få materialer fra? Og andre udgifter forbundet med renoveringsopgaver?

PiaK er efterhånden så gennemskuelig, at det er ved at være pinligt. Det samme gælder hendes vælger! De må sørme mangle evnen til at regne på tal, evnen til at skille skidt fra kanel og ganske almindelige sunde fornuft.

Det må sørme passe, siden de har båret denne ris til egen røv på deres skuldre gennem samfulde tre valgperioder.

Første gang er man undskyldt pga. uvidenhed.

Anden gang begynder det at ligne en bundløs naivitet.

Tredje gang er det kun rendyrket dumhed, der kan få mennesker til at stemme på et parti, hvis eneste formål er at sikre en vellønnet beskæftigelsesterapi for partistifteren.
Jeg har altså ikke stemt på hverken V, K eller O på noget tidspunkt i mit liv... så hold venligst mig udenfor! ... men ellers har du 100% ret.
  Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 12:50   #25
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Jeg har altså ikke stemt på hverken V, K eller O på noget tidspunkt i mit liv... så hold venligt mig udenfor!
Nej, det har du ikke... men i modsætning til "dem" - mener jeg at vi er ET samfund og derfor hedder det "vi" hos mig. Desuden er der SÅ mange pårørende til syge og handicappede, der har stemt på "dem", at man kunne passende begynde med at konfrontere de pårørende med effekterne af deres naivitet.

Har vi slet intet ansvar for, hvordan vores pårørende skaber sig politisk?

EDIT/opretter en ny tråd til det sidste spørgsmål.

Sidst redigeret af Tante Ana; 26-02-2009 kl. 13:02.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 13:04   #26
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Nej, det har du ikke... men i modsætning til "dem" - mener jeg at vi er ET samfund og derfor hedder det "vi" hos mig. Desuden er der SÅ mange pårørende til syge og handicappede, der har stemt på "dem", at man kunne passende begynde med at konfrontere de pårørende med effekterne af deres naivitet. Har vi slet intet ansvar for, hvordan vores pårørende skaber sig politisk?
Nej det mener jeg i allerhøjeste grad at vi ikke har, det må være deres valg hvad de stemmer på. Men man kan prøve at forklare dem hvordan det fungerer, hvilket jeg også har prøvet både i min egen familie, og rundt omkring på nettet... op til flere gange.

Men jeg har IKKE ansvaret for hvordan mine medmennesker sætter deres kryds, og da slet ikke på VKO, eftersom jeg har gjort alt for at oplyse om at man bør sætte det ved den røde fløj, hvis vi skal have et velfærdssamfund der fungerer.

Men jeg gør det fordi jeg har lyst til at ændre nogle meninger, og gøre borgere opmærksom på skævheden... ikke fordi jeg føler mig forpligtet til det, eller ansvarlig for det.

At du mener at der skal bruges ordet "VI" om denne sag synes jeg måske er lige overdrevet nok, da der pt. er meningsmålinger der siger, at ca. 57% af den danske befolkning har deres kryds på rød fløj... jeg synes måske det er lige i overkanten at feje alle dem med ind under "Vi har selv stemt dem ind!"

Jeg ved godt hvad du mener med "vi"... men da jeg synes samfundet er markant opdelt efterhånden i to modpoler, så vil jeg personligt gerne adskille de sorte fra de hvide får når jeg debaterer vores samfundssituation. Det er nok bare to forskellige måder at se vores samfund på du og jeg har, ved det ikke.

Men jeg giver dig helt ret i, at der sikkert nu er kommet en stor gruppe af "røde krydser", som red med på Fogh og skattelettelserne de sidste mange år, og nu er røget i lort til halsen pga. fyringer osv... og overfor DEM, ville jeg bestemt give samme opsang som du kom med, for de er sgu' selv ude om det!

Sidst redigeret af Razmo; 26-02-2009 kl. 13:11.
  Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 13:07   #27
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
jow...jeg har heller aldrig stemt på dem ...men mange FTPere stemmer jo på dem og derfor kan du godt skrive vi....

Kontanthjælpsmodtagere og folk på overførselsindkomst stemmer på dem...folkepensionister og efterlønnere og så videre men IKKE ALLE...der er sørme også mange såkaldt akademikere der stemmer på DF.

Derfor syntes jeg det er i orden tante Ana skriver sådan.

Jeg håber da at de Ftpere er kommet på bedre tanker efterhånden.

DF er en narresut der ikke giver en hujende fis for jer ? I får en slat penge ...altså jer på den laveste ..det er også fint og godt men I får ikke noget mere nu ...det er slut og måske snart bliver der strammet op igen.

Ja det var så mit sure opstød i dag.

Stem på nogle der vil forbedre noget for os alle og det er altså ikke DF.

Bliv nu ikke sur på mig fordi jeg skriver det ...det er bevist nu at DF er på de velbjærgedes side og stikker kun en 50øre til os.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 13:08   #28
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Nej det har jeg heller ikke og kommer aldrig til det. Men ellers er jeg helt enig med jer.

Mange der har stemt på VKO siger de ikke stemmer mere, men vent bare til de står i stemmeboxen. Så forsvinder deres langtidshukommelse og kan ikke se VKO har gjort noget forkert.

Nej jeg håber sørme folk tænker sig godt om ved et valg.

De pårørende til syge, ældre og handicappede kommer der desværre nok ikke så tit, for så ville de få dårlig samvittighed. Og når de besøger deres pårørende og skælder ud går det desværre ud over de forkerte, nemlig plejepersonalet.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 13:10   #29
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mon ikke, det snart går op for endnu flere, hvad der foregår.

Mange er jo pårørende til en folkepensionist, som er så "heldig" at få 35 kroner mere pr. måned, så de rige kan få mange, mange tusinde i skattelettelser.

Hvis denne pensionist spiser is og leverposteg, så er denne skattelettelse VÆK!!! Pga. nye afgifter.

Totalt ude i hegnet!!!!

Eller endnu værre... hvis næste vinter bliver strengere, så får de stakkels ludfattige pensionsister også underskud på skattelettelsen.

Så tvinges pensionster til at vælge mellem mad eller varme i fremtiden.

VKO skulle fandeme skamme sig, men det gør de ikke... de JUBLER!!!

Og Anders Samuelsen fra Liberal Arrogance sagde: Han var ligeglad med alle andre ting, bare de rigeste kunne få MINDST 5.000 i skattelettelse.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2009, 13:13   #30
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ja...det er totalt sygt...grådigheden dominerer alt ...det er en flok banditter .

De har ikke lært en dyt af den finanskrise ...de rager bare til sig som synkende rotter.

det er sgu utroligt at Fogh skal bestemme alt og lave sin minimalstat...

Sidst redigeret af Stella; 26-02-2009 kl. 13:23.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension