K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2008, 19:21   #11
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
Sådan som det blev sagt i radioavisen kl. 12.00 i dag, så var oplægget at alle førtidspensionister skulle revuderes, og at der pt var omkring 250.000 danskere på førtidspension. Så sidder jeg og tænker, hvor vil de skaffe pengene fra til at revudere alle disse borgere??? Det vil jo komme til at koste en hulens masse penge. Samtidig tro jeg, at det i dag er så svært at få førtidspension, at det bliver meget begrænset hvor mange der pludseligt vil blive erklæret for raske nok til fleksjob. Som jeg ser det, så er ordningen som den er nu god nok, og hvis kommunen mener at de sidder med en borger som her og nu er bedst tjent med en førtidspension, men at vedkommende måske senere kan komme tilbage til arbejdsmarkedet, så kan de give en midlertidig pension.

Men i bund og grund er dette vel bare endnu et eksempel på, at politikerne der sidder inde i folketinget ikke aner noget om hvordan det foregår i dagens danmark. Så de har en illusion om at hvis de presser kommunerne til at revudere alle deres førtidspensionister, så får vi en dælens masse arbejdskraft på markedet, som så kan stille sig op i køen sammen med alle de arbejdsløse fleksjobbere....
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2008, 20:07   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hr. Vibjergs, DA's, DI's og andres argumenter falder jo helt til jorden.

Fordi...

- De vil have flere i arbejde, selvom der stadig er problemer med at få de ledige fleksere i arbejde... det "opdagede" man allerede før 2006, hvor tilgangen til fleksordningen blev begrænset meget kraftigt.

- I 2008 er der FORTSAT cirka 15-20.000 ledige fleksere, som venter på job.

- Der er nu kommet endnu flere ind på arbejdsmarkedet, som kan "stjæle" de deltidsstillinger, som kunne være til fleksjobbere (gamle førtidspensionister, folkepensionister, 64-årige som belønnes med 100.000 skattefri kroner, efterlønnere som skal trække sig tilbage senere, studerende der må tjene flere penge evt. flere). ALLE de nævnte kan tage beskæftigelsesmuligheder for fleksere.

- Hvis kommunerne straffes i tilfælde af fejlvisitationer til fleksjob, så TØR kommunerne naturligvis IKKE visitere af skræk for at skulle betale "fuld pris" for fleksere i 3 år (mister refusion BÅDE ved job eller ledighedsydelse). Så bliver incitamentet jo STØRRE hos kommunerne til at visitere til førtidspension end til fleksjob.

Der er overhovedet INGEN logik i noget som helst fra regeringen side.

Jo, at man ønsker at køre kommunernes og borgernes økonomi totalt i sænk.

Så kan vi nøjes med "Enevælde".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 01-07-2008 kl. 20:09.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2008, 20:15   #13
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen

Jeg må sige at jeg og min psyke er oppe i det røde felt.
Nyudviklet medicin....... Når man har en psykiater der fortæller hvad man skal putte i munden må jeg jo gå ud fra at det er det rigtige, selvom den er blevet omlagt op til flere gange men jeg har dog været på den samme medicin de sidste 3 år.
Lau, årsagen til min mit traumatiske stress, kan ikke fjernes, håber jeg ikke, da det er mine 2 børnebørn der lider af alvorlige sygdomme. Jeg har været gennem hele cirkus kommune og fået en ftp. på 2 år som revuderes nu 1.okt. i år. Jeg kan så se i Jyllands Posten i dag at man kan få ro i 4-5 år. Jeg håber ikke at kommunen foreslår at jeg skal gennem møllen igen med ny medicin og div. ting. Dette som jeg kalder de værste ting. Ud på markedet og nedgøres, da der ikke er oplysning nok om hvorfor de får en person i arb.prøvning og de der skullle have været gode kollegaer, sagde da jeg gik efter 3 timer, det var da en nem arb.dag, jeg har 3 børn der hjemme men jeg må arb. 37 timer.

Politikerne ved ikke hvad de taler om m.h.t. psykiske lidelser. Det ønsker jeg heller ikke for nogen, selv min værste fjende.

Jeg kunne tænke mig at stå til rådighed for en avis og fortælle hvordan det er at have "ro" i 2 år, og bare se det går ned af bakken med mine børnebørn og jeg selv. Jeg tør bare ikke.............

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2008, 20:40   #14
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
bmdc,

Jeg håber, at webmaster har fat i det helt rigtige. Nu handler det om, at få arbejdsmarkedsordførerne til at forstå alvoren af en revurdering af førtidspensionister. Som Lau skrev er DFs ordfører på området på hastige tilbageskridt i sagen, selvom de ikke oprindeligt var med i forliget om førtidspensionsreformen fra 2003 - og nok heller ikke kommer det til efteråret.

Landsforening af Førtidspensionister og Sind er allerede på banen i medierne og vi må støtte op omkring dem via et medlemsskab af dem begge. De taler vores sag og de par hundrede kroner er godt givet ud, når resultatet forhåbentligt bliver at forslaget fra Jens Vibjerg bliver taget af bordet.

FlemmingLeer
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2008, 21:41   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
»Han er bindegal. Reglerne er allerede i dag sådan, at man til enhver tid kan tage en førtidspension op til genovervejelse, og man kan beslutte kun at tilkende en midlertidig førtidspension,« siger Stig Langvad, formand for Danske Handicaporganisationer.
Der er vist mange, der er enige om, at det er en tåbelig påstand.

Men jeg ville ønske, at de ville undersøge følgende:

Hvor mange er VISITERET til fleksordningen pr. år siden 2003.

Hvor mange af de visiterede er på ledighedsydelse?

Hvor mange af de visiterede er på kontanthjælp?

Hvor mange er på særlig ydelse?

Hvor mange er på starthjælp?

Hvor mange ledige fra hver gruppe har der været pr. år siden 2003?

Hvor mange fleksvisiterede har senere fået førtidspension?

Hvor mange fleksjobbere har senere fået førtidspension?

Hvor længe har de været ledige?

Hvor mange har haft nedsat arbejdsevne med 2/3?

Hvor mange har haft nedsat arbejdsevne med 1/2?

Er det nemmere at få førtidspension, hvis man bor i Nordsjælland eller på Frederiksberg?

Er der flere gifte, der får pension end ugifte?

Er der flere med pensionsordning end uden, der får førtidspension?

Forskellene på, om gifte og dem med pensionsordning får pension eller ej, skal belyse, om kommuner hurtigere tilkender pension, fordi det er billigere/nemmere, da pensionen jo nedsættes for gifte og for dem med pensionsordning.

Jo, der er mange interessante spørgsmål, man kunne stille, hvis ordningen skal være rimelig.

Hvad siger du, Hejdien... har du lyst til at skrive en mail til forligspartierne og bede dem om at belyse disse spørgsmål? he-he

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 08:35   #16
Diddl
På vej til at lære K10
 
Diddls avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2008
Indlæg: 5
Styrke: 0
Diddl er ny på vejen
Hejsa.

Da jeg læste ovennævnte artikel i Jyllandsposten, røg jeg helt op i det røde felt.

Jeg blev selv langt om længe tilkendt førtidspension i 2006, efter "kun" 6 år i systemet, hvoraf de 2½ år som visiteret til et flex-job.

Tænker med gru, på de flyttekasser jeg har stående med min pensionssag, hvis nu den skulle gennemgået endnu engnga, det er da rablende vandvittigt...............

ZUZA, de spørgsmål du stiller, dem ville jeg gerne kende svaret på, men findes der egenligt nogen opgørelser over dem ?

Desuden så nedsættes førtidspensionen uanset om man er gift eller "bare" er samlevende.

Mvh.

Diddl.
Diddl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 10:35   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Diddl jeg kan godt forstå dig , jeg er ikke selv førtidspensionist så sent som i går var jeg på hospitalet hvor min læge der spurgte mig om ikke jeg skulle overveje om ikke det skulle søges....

Mit svar var helt klart jeg skal sq ikke have nogen førtidspension ..

Jeg har været med i så mange sager hvor der skulle søges førtidspension nu , fulgt dem fra første parket (både dem her på siden og dem irl ) og ja ja jeg kan sagtens råde folk til hvad de skal , men jeg er sgi ikke så sikker på at jeg selv ville kunne klare turen igennem systemet he he

Man skulle tro at det at få førtidspenion svarede til at bede om nøglen til statskassen, det er fuldstændigt utroligt hvad folk skal igennem for at få den førtidspension , så at skulle revudere alle efter 4-5 år pr automatik det er fuldstændigt grotesk....

Nå men jeg sætter lige en mail ind til og fra Thomas Adelskov ang forligskreds og DF og DF`s mulighed for at lave flertal for en sådan lov sammen med v og k uden om forligskredsen .. og som det fremgår fra Thomas Adelskovs mail så kan de IKKE gøre det...



Citat:
Kære Thomas Adelskov



Ja så tillader jeg mig lige at forstyrre dig igen, denne gang vil jeg dog ikke stille kritiske spørgsmål men rose dine udtalelser til pressen om DF ind i forligskredsen omkring fleks og førtidspension..



Vi var mange mennesker der var ved at få morgenkaffen galt i halsen da vi hørte nyhederne i morges og vi er mange mennesker der virkelig ikke kan se logikken i det der foregår mht førtidspensionisterne ..



Lige som vi heller ikke kan se hvordan det skulle hjælpe de mange tusinder ledige flekser der allerede er ..



Men når det er sagt så kan du jo nok gætte at debatten hos os på www.k10.dk går meget livligt lige pt i sær om hvad DF kan og ikke kan gøre..



Så jeg håber meget at du kan hjælpe os ved lige at sende et par ord til os om hvorvidt det at DF ikke er med i forligskredsen har nogen indflydelse for hvorvidt den forslået midlertidige førtidspension kan blive en realitet ?



Som webmaster ved os ser det og beskriver det for os andre så er det sådan her han har forstået det



Nu er Dansk Folkeparti jo heldigvis ikke inde i den forligskreds som skal behandle ændringerne til efteråret...og skal man stole på Thomas Adelskov fra Socialdemokratiet....så kommer de heller ikke ind i forligskredsen....det har han ihvertfald udtalt i dag...på Tv2 News...

Så dermed er der ikke i øjeblikket flertal for dette forslag....heldigvis...nu kan man jo bare håbe på at Socialdemokratiet ikke løber fra deres ord....

Forslaget er også fuldstændig vanvittigt....alle de ting som de siger de vil.....det kan man med reglerne i dag....





og dette kunne vi rigtig godt tænke os at få klar besked på hvorvidt det holder, når man i andre nyhedsmedier kan læse at der er flertal for en reform af den slags som forslået vha DF , K og V



Så det vi nu gerne vil høre om er, kan regeringen uden om forligskredsen vedtage en evt reform hvis du vil tage dig tid til at komme med et så klart svar som muligt på dette vil du være med til at redde mange hundrede menneskers sommer..



Og jeg må indrømme at jeg har meget svært ved at finde ud af DF for som jeg læser og høre tingene så støtter man op om at flere skal ud i fleksjob kontra førtidspension men for ikke engang en måned siden modtog jeg en mail fra Bendt Bøgstedt hvor han pointerede at DF hele tiden havde vidst og gjort opmærksom på at der var problemer med at skaffe de fleksjob der var brug for , og nu skal vi så have flere fleksjobber ..



Mail fra Bøgsted



Kære xxxx

Tak for din henvendelse om Fleksjob. For god ordens skyld skal jeg gøre dig opmærksom på at Dansk folkeparti ikke er en del af forligskredsen om fleksjob.
Dansk folkeparti er af den overbevisning at der er plads til både fleksjobbere og førtidspensionister. Fleksjobbere får hjælp til at finde et job det gør førtidspensionister ikke. Vi ved af gode grunde ikke noget om hvor mange førtidspensionister der vil benytte sig af muligheden. Dansk Folkeparti har tidligere påpeget at der kunne være problemer med at oprette nok fleksjob, hvilket der er noget der kunne tyde på var rigtigt. Desværre vil forligskredsen ikke lytte til os.Hvad regeringen vil gøre for at hjælpe flere fleksjobbere i arbejde er jeg ikke klar over, da Dansk Folkeparti ikke indbydes til forhandlinger om fleksjob.

Venlig hilsen
Bent Bøgsted
arbejdsmarkedsordfører
Dansk Folkeparti




Men man kan jo så som syg borger der hver dag ser hvor mange mennesker der er i klemme i det såkaldte velfærdssystem (mange er blevet psykisk syge i ventetiden på en udredning) grue for hvordan det vil gå for de svageste hvis DF kommer med i en forligskreds hvor de så kan sætte deres fingeraftryk …



Jeg håber at du kan svare mig på mit spørgsmål om forligskreds og en pensionsreform, og hvorvidt DF V og K kan gennemtvinge reformen selv uden om forligskredsen, jeg vil sætte mailen her og et evt svar ind i tråden her http://www.k10.dk/showthread.php?t=5263



Og skulle du kede dig så kan jeg anbefale dig at læse denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ail+fra&page=2



Hvori der ligger korrespondance mellem mig Sophie Andersen (som svare tilbage at hun vil snakke med dig) tråden omhandler Ellen Thrane Nørbys urigtige oplysninger fra folketingets talerstol til folketinget og befolkningen omkring ledige job til flekser…

vi takker for jeres kamp for de svage mod DF, V og K vi håber at det lykkedes for jer at holde dem i skak til næsten valg hvor vi forhåbentlig snart kan få nogen flere borgere til at vågne op og se hvilke samfund det er vi er ved at få bygget op for dem der ikke passer ind i de fine kasser.…



Med venlig hilsen

xxxx
Og her er så svaret


Citat:
Kære xxxx
Førtidspensionsreformen er også reformen om fleksjob og derfor er DF ikke med. Socialdemokraterne er ikke enige i at der skal indføres en generel regel om at alle sager skal genoptages efter 4-5 år. forslaget kan derfor ikke gennemføres, da vi er en del af forliget og regeringen ville bryde forliget, hvis de alligevel valgte at gennemføre det med DF.

Med venlig hilsen

Thomas Adelskov
Arbejdsmarkedsordfører
Socialdemokraterne
Men jeg kan altså ikke lade være med at tænke på at DF føre sig frem som de svages beskytter, og de lever højt på at de har skaffet førtidspensionisterne 1000 kr mere om måneden ...

Jeg kender mange førtidspensionister som til hver en tid heller ville undvære de 1000 kr og bevare deres sikkerhed ....

Men som vi jo også kan se i dag så trækker de nu i land DF det var måske en prøveballon for lige at se om man kunne lave endnu en sparerunde over for de svagest ....
  Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 11:38   #18
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Unhappy Har det ikke godt...

Jeg har lige læst det, og jeg må sige at jeg egentligt har fået det smdårligt, jeg sidder med klamme hænder og ryster, og håber ikke at det er noget som bliver gennemført, for jeg ville aldrig kunne klare at skulle igennem en masse vuderinger igen..

Jeg troede virkeligt, at da jeg fik pensionen kunne jeg endelig finde ro og slappe af, og ikke mindst slippe for alle de uendelige skuffelser, nedværdigelser, tanker, forværrede anfald, hamrende hjerte, søvnproblemer osv.

Mine tanker farer allerede rundt bare ved tanken, om at det måske kan blive en realitet
Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 13:23   #19
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Ja det er da godt nok noget af en gyser, op til det man troede der skulle være en ferie. Lysten til at "holde" ferie med sin mand er forsvundet. Hvem ved hvad der sker i morgen.

Jeg må da siger politikerne forstår at ødelægge min i forvejen dårlige psyke.

Gad nok vide om de vil give mig tilskud til min medicin og psykolog bistand Det vil de nok ikke...... Så det er da godt sovepiller ikke er så dyre, så får jeg da en nat søvn engang imellem, når jeg tillader mig selv at tage en.
til alle på K10 og selvfølgelig også alle i andre fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 13:32   #20
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Ja..de forstår ihvert fald at sætte gang i både sjæl og krop

Håber at du (bmdc) alligevel kan skubbe det lidt til side, og få en dejlig ferie med din mand.

Skovblomst
Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min kamp er slut... frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 15-02-2013 21:21
måske er vejen mod førtidspension slut.... heidi kastrup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 27-12-2011 18:38
12 års mareridt slut dibdab Din historie 12 29-11-2010 22:08
4 års kamp er slut. Er blevet tilkendt førtidspension Henrikxxxx Alt det andet 26 02-09-2009 16:00
8½ års kamp SLUT gaxeergud Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 24-10-2007 13:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension