K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2013, 04:17   #1
EndnuEngang
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2013
Indlæg: 18
Styrke: 11
EndnuEngang er ny på vejen
Lykkepiller.

Jeg skal snart i et terapi forløb hos en Psykiater og på Reva center efterfølgende, for at få afklaret mine arbejdsmuligheder. Det manglede også bare nu har jeg været på kontanthjælp i 6år.
Bekymrer mig bare gevaldigt over, at når jeg skal starte hos psykiateren i terapi(Det er den 5 psykiater jeg har talt med på de 6år, uden at have været i et terapi forløb, hos nogen af de andre 4 psykiatere)Hvis jeg siger nej tak, til at begynde at fylde mig med lykkepiller igen, jeg har prøvet at tage Mitziterapin i 2-3 år og prøvet Efexor sammentidigt med, i nogle måneder..Puhhh ha..Det bliver man rundt på gulvet af, jeg har også prøvet en hel masse andre lykke piller men bliver dårlig af dem.
Men hvis jeg nu måske siger nej tak, til at prøve nogen nye lykke piller her hos min nye psykiater, kan kommunen så tage min kontanthjælp fra mig?
EndnuEngang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 06:46   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Ja, det kan de godt, med mindre at du har helt klare papirer på at alt er afprøvet.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 08:37   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af EndnuEngang Se meddelelser
Men hvis jeg nu måske siger nej tak, til at prøve nogen nye lykke piller her hos min nye psykiater, kan kommunen så tage min kontanthjælp fra mig?
Som tumnus også skriver, så handler det om dokumentation.

Det er vigtigt, at den læge, der har været inde over dine lykkepiller har skrevet i journalen hvorfor du er stoppet med dem.

Hvis du stadig har den samme læge, så få en snak med vedkommende, og få evt. aktindsigt hos lægen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 20:01   #4
EndnuEngang
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2013
Indlæg: 18
Styrke: 11
EndnuEngang er ny på vejen
Det er lidt chokerende. Jeg har bare ikke lyst til at blive proppet med medicin igen, så jeg ikke føler at jeg er mig selv længere. Psykiateren kan jo bare sige, at sådan er det jo med lykke piller. Det vil sige at kommunen kan tage kontanthjæpen fra een, hvis man nægter at tage medicin, jeg syntes at det er
lidt chokerende. Man har jo slet ingen rettigheder og kommunen kan tvinge een til at sluge medicin, så man går rundt ligesom en Zombie, fordi man er nødt til at modtage kontanthjælp.

Jeg syntes også at næsten det hele bliver vægtet på medicin, "Du kan jo bare tage noget medicin, så får du det meget bedre og kan arbejde igen"

Sidst redigeret af EndnuEngang; 21-11-2013 kl. 20:07.
EndnuEngang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 20:13   #5
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Forstår din bekymring!

lav din liste med medicinen
og hvilke bivirkninger, det gav dig.
Det vil give dig styrke, og du vil være forberedt til mødet med psykiateren!
du er den, der kender dig selv bedst!

Fortæl psykiateren, hvad du mener, at du har brug for
terapi? kropsbehandling? andet?


medicin virker ikke på alle - nogle kan tåle meget andre intet!

Smerteklinikker kan kun hjælpe 75% af patienterne
og mener at have hørt at lykkepiller virker på omkring 50%
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2013, 21:34   #6
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg vil anbefale dig at læse denne tråd om emnet.

"Danmark, mit fædreland....":

http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...it+f%E6dreland

"Dagens Medicin den 11-10-2013
http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/...til-operation/

Beskæftigelsesminister: Ingen skal tvinges til operation

... men stadig som en 3årig forsøgsperiode og forhandling.

I ovenstående tråd, skulle der ellers være argumentation nok, for hurtigst muligt at få annulleret Principafgørelse 108-13.

Den kvinde der oprindelig var årsag til 108-13 hvordan mon den sag er afsluttet? Hun er jo faktuelt underlagt denne Principafgørelse.

Finders der andre borgere der i skrivende stund er i samme situation og som ikke kender til denne debat? Ingen ved det.

Hilsen Peter "


http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...reland&page=10

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2013, 03:48   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha, tænk om man engang med tiden fandt ud af - fra kommunens side - at medicin ikke fjerner problemerne, men faktisk kun bedøver dem.

Lidt som at have tandpine - vupti, så er man bedøvet og smerten væk - men er problemet så også væk?? Næppe! Det kræver nok man får behandlet roden til smerten, før end man er smerterne kvit.

Tænk at man skriver 2013 og stadig sætter som krav, at folk skal symptombehandles så de passer ind i et tilrettelagt skema, helt uden øje for, at det er kunstigt fremkaldt og kun får den syge til at kunne gå fra A til B som i en trance. Tænk om man behandlede det hele menneske bla bare ved at lytte, råde, støtte op og udvise empati. I stedet for at true folk på økonomien hvis de ikke makker ret.

Fy for den lede.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 01:29   #8
EndnuEngang
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2013
Indlæg: 18
Styrke: 11
EndnuEngang er ny på vejen
JA lige præcis Helene, du har helt ret i hvad du skriver.

Det gælder efterhånden kun at få syge borgere fra A til B ligesom slagtekvæg!
EndnuEngang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 14:06   #9
LineB
Banned
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2013
Indlæg: 34
Styrke: 0
LineB er ny på vejen
Gør som jeg ...sig ja tak til alt det medicin de vil proppe i dig ...køb det på apoteket og smid det så i toilettet.(endelig ikke i skraldespanden hvis nogle børn skulle finde det) men bare tryk pillerne ud og så i lokummet med dem.

Det gjorde jeg i forhold til kommunen ...alle var glade og især mig ...havde jeg spist alt det medicin de ville proppe i mig havde jeg sikkert været meget syg idag .....

Jeg smilede ...kommunen smilede....psykiateren smilede....alt sammen et spil for galleriet
LineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 15:51   #10
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Endelig ikke i WC'et, tror ikke naturen har behov for mere gift...

Nogle psykiatere kan godt finde på at få lavet en blodprøve, både for at justere dosis, eller hvis de mistænker at man ikke tager medicinen...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension